środa, 1 kwietnia 2020

To nie urlop ani wakacje!

Dzień dobry, w dzisiejszym poście postanowiłam zaprezentować Wam co ostatnio robiłam. Witam bardzo serdecznie nową obserwatorkę mojego bloga- Edę.
Na początek moje żonkile, które oglądam z okna sypialni. Rosną tu od wielu lat. Kiedyś od strony południowej miałam wiosenną rabatkę z kwiatami cebulowymi. Niestety musiałam ją zlikwidować, przenieść w inne miejsce.Tych cebulek musiałam nie zauważyć skoro zostały i kwitną. Większość cebulek wykopałam i próbowałam posadzić w innej części ogródka,ale efekt był bardzo marny. Kwiaty wyrastały karłowate, albo cebulki zostawały za na pniu pożarte przez nornice i nawet specjalne koszyki nic tutaj nie pomogły. Tej wiosny żonkile trochę ucierpiały. Kiedy tak pięknie zakwitły, temperatura spadła poniżej zera, a potem nagle- śnieg.Czekaliśmy na niego całą zimę, a on ociągał się i zaskoczył nas z końcem marca.Żonkile przygniecione białym puchem w sporej ilości prezentowały się żałośnie, z łodyżkami i kwiatami przy samej ziemi,a żółte płatki zważone zimnem wyglądały na pozbawione życia. Bałam się,że się już nie podniosą. A jednak stało się inaczej!Słońce je ogrzało i "odbiły", wyglądają tak jak przed załamaniem pogody.
Ostatnio spod szydełka wyszła taka oto serwetka. Średnica około 20 cm. W sumie czasu nie brakuje,ale przecieka między palcami.To nie urlop ani wakacje...
Znacie ten eksperyment? Musiałam coś wysłać do pracy, znalazłam, zrobiłam i bardzo mi się spodobał. Prosty, a dość efektowny, do zrobienia z dzieckiem w domu.Inna nazwa to "Znikająca moneta".
Umieść monetę na dnie filiżanki, blisko ścianki.Ustaw filiżankę w ukośnie padającym świetle, tak aby cień jej brzegu całkowicie zakrywał monetę.Czy można monetę wyjąć z cienia , nie dotykając jej i nie używając lusterka?
Można, i to w bardzo prosty sposób.Przełam promienie światła biegnące w stronę monety: nalej wody do filiżanki,a cień przesunie się na bok.Światło pada na powierzchnie wody pod pewnym kątem,a potem ten kąt załamuje się i pod wodą jest już inny.
A ten żonkil jest dla Was, za obecność,czytanie komentowanie.Trzymajmy się w zdrowiu!

5 komentarzy :

  1. Dziekuje za pieknego zonkila :) piekne kwiatki

    OdpowiedzUsuń
  2. I like the daffodil bloom, it is beautiful!

    The crochet looks pretty and nice colors, and about magic, wow, I did not know that you are very good playing magic!

    Stay well!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się serwetka. Ślicznie dobrałaś kolory. Żonkile słoneczne na pokrzepienie serca , dziękuję miłego dnia 🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  4. Super. Trzymaj się też zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś spróbuje tego eksperymetu a serwetka piękna ;)

    OdpowiedzUsuń