czwartek, 23 kwietnia 2020

Dzień Ziemi 2020

Witajcie! Dziękuję Wam serdecznie za wszystkie ciepłe słowa.W tych trudnych dla nas wszystkich dniach są one bezcenne.
Zaczęłam nowy haft,ale jeszcze mam niewiele na kanwie, więc chwalić się nie ma czym.Zielony to kolor nadziei, to kolor wiosny, to kolor, który mi teraz "chodzi po głowie".
Tak wygląda teraz moja ogrodowa tawuła, kwitnie sobie pięknie jak co roku, jak gdyby nigdy nic.Tymczasem wiadomości nie są dobre. Suszę już teraz widać jak na dłoni,a zazwyczaj przychodziła latem...Zamierzam rośliny kwiatowe ograniczyć do minimum, co najwyżej minimalistyczne nasadzenia.Na pewno nie petunie i surfinie, bo one potrzebują dużo wody. Kilka pelargonii puściło nowe pędy i zamierzam zrobić sadzonki z aplegierek. Ogród wymaga uporządkowania, każdego dnia staram się wykonywać jakąś pracę.Serce boli, gdy czytam relacje z nad Biebrzy. Pamiętam pożar naszych torfowisk. To było w 2003 roku. Zaczęło się od wypalania traw i ogień zajął rozległe torfowiska. Gaszenie tego pożaru nie było proste, ponieważ torf, który znajduje się pod ziemią jest dobrym paliwem( na początku ubiegłego weku często ogrzewano nim wiejskie domy na naszym terenie, był tani i dostępny) Tlił się i tlił, i służby, które aktywnie przystąpiły do gaszenia tego pożaru, nie mogły sobie z nim poradzić.Pamiętam,że okna w mieszkaniach musieliśmy mieć zamknięte, ponieważ swąd był okropny.Torfowiska znajdują się u nas po obydwu stronach grobli. Grobla to fragment najbardziej ruchliwej kiedyś trasy, E-1. Dymy z torfowisk utrudniały kierowcom przemieszczanie się na tym odcinku. Dopiero obfity deszcz ugasił pożar. A jak będzie z Doliną Biebrzy?
Na tym leżaku odpoczywam.Teraz, gdy siadam przed komputerem staram się wyszukiwać wiadomości, które dają nadzieję. Wczoraj przeczytałam wywiad z burmistrzem Podkowy Leśnej. Odniósł się on do pożaru wschodnich terenów naszego kraju. Stwierdził,że niepokoi go susza, bo Podkowa Leśna leży na terenie leśnym, to stary sosnowy drzewostan.W wywiadzie nakreślił plan działań w związku z suszą. Powiedział,że miejscowość, której jest włodarzem w dużej mierze składa się z domów jednorodzinnych, a jego mieszkańcy są przyzwyczajeni do utrzymywania pięknych ogrodów kwiatowych. Stwierdził,że musi przygotować mieszkańców na suszę.Podobała mi się postawa tego człowieka. Właśnie takich ludzi nam dziś trzeba. Nie herosów i bohaterów, ale ludzi, którzy będąc na stanowiskach starają się dobrze wykonywać swoje zadania, z myślą o innych. Isabela urodziła się 13 lutego 2020 roku w Rio de Janeiro. Jej zdjęcia obiegły cały świat. Mina mówi sama za siebie- jestem zła! Dziś rano pierwszy news jaki do mnie dotarł to ten ,że Brazyli, podobnie jak wiele innych państw na świecie zagraża głód!
Dni tak szybko mijają pomimo naszej izolacji, wydarzenia gonią wydarzenia, coraz to inne mewsy zaprzątają naszą głowę. Tymczasem 16 kwietnia Benedykt XVI skończył 93 lat. Kilka dni później 19 kwietnia - rocznica powołania do na tron Piotrowy(2005). Kiedy zobaczyłam Josefa Ratzingera celebrującego mszę na pogrzebie Jana Pawła II, uległam urokowi tego człowieka i pomyślałam- Oto człowiek wiary. Obserwowałam go z wielką sympatią podczas jego pontyfikatu i obserwuję teraz. I myślę ciągle tak samo- Oto człowiek wiary w Boga, w Jezusa Chrystusa!
" Drzewo ma jeszcze nadzieję, bo ścięte, na nowo wyrasta, świeży pęd nie obumrze.Choć bowiem korzeń zestarzeje się w ziemi, a pień jego w piasku zbutwieje, gdy wodę poczuje, odrasta, rozwija się jak młoda roślina." Księga Hioba 14, 7-9. Po raz kolejny przytaczam ten cytat i mam nadzieję,że właśnie tak będzie. Pozdrawiam Was serdecznie. Do następnego postu.

28 komentarzy :

  1. Jak pięknie, wiosennie.... Wiosna jest piękna. Świat budzi się do życia. Prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ervisho!
      Zawsze z utęsknieniem wyczekuję wiosny.
      Prawda- Świat budzi się do życia!

      Usuń
    2. Wiosna tak oczekiwana i ile daje szczęścia ;)

      Usuń
    3. Zazwyczaj zimy mi się dłużą, choć tegoroczną, bezśnieżną trudno nazwać zimą...A wiosna, to wiosna- wiadomo radosna...Choć teraz najbardziej słychać jak ptaki się cieszą...

      Usuń
    4. Wiosna to wraca chceć do życia ;)

      Usuń
  2. Wszyscy się martwimy pożarem w Dolinie Biebrzy.
    Życzę miłego haftowania. Pewnie haftujesz również na leżaku w swoim ogrodzie :)
    Życzę Ci miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Hanno!
      Próbuję również w ogrodzie haftować, choć nie zawsze to się udawało, przez wietrzną pogodę...Ale teraz jest coraz cieplej,więc nic nie powinno stać na przeszkodzie.
      Również miłego dnia Ci życzę!

      Usuń
  3. ta wiosenna pogoda daje nadzieję że będzie dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne odcienie zieleni. Miłego haftowania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu! A jeszcze zamierzam zamówić! Pozdrawiam

      Usuń
  5. Spokojnego haftowania, pomyśl o czym fajnym i przyjemnym. Pozdrawiam serdecznie.Spokojnej nocy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu! Tak właśnie trzeba kierować myśli ku przyjemnym obrazom, relaksować się! Miłego dnia!

      Usuń
  6. Sytuacja Dolinie Biebrzy przeraża mnie, niedawno był pożar w Australii, w której zginęły miliony zwierząt, a teraz w Polsce, znowu giną zwierzęta i to z winy człowieka. Susza doskwiera i u mnie, przez cały kwiecień nie spadła kropla deszczu i muszę podlewać ogród. Piękna tawuła Ci rozkwitła.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Nino! Mam nadzieję,że jakiś deszcz spadnie. Tawułę mam już wiele lat i tylko troszkę ją przycinam. Kiedyś w parku spodobał mi się cały szpaler takich kaskadowo opadających kwiatów i postanowiłam choć jeden taki krzew mieć w swoim ogrodzie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Też bym chciała taki ogród! Wszystkie dobre wiadomości są na wagę złota w tych czasach ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tych trudnych czasach się przydaje, choćby po to,żeby zaczerpnąć świeżego powietrza. Dobre wiadomości- masz rację, są teraz na wagę złota! Pozdrawiam Natalio!

      Usuń
  8. Ciekawe co haftujesz , piękne zielenie przygotowałaś. Wiosna i zieleń wkoło koi nasz strach i obawy. Miłego odpoczynku na leżaczku , pozdrawiam ☘️☘️☘️☘️☘️☘️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu!
      Może niedługo pokażę swój wiosenny haft.
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  9. Beautiful green colors, great to celebrate to Earth Day :)
    I can not wait how the greens turned to be.

    Isabella is a famous baby :)

    Beautiful white blossoms!

    Be safe!

    OdpowiedzUsuń
  10. Thank you, Evi!
    Isabella has a prophetic face!
    Be safe!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za zainteresowanie sztuką w moim blogu.
    Ja też z przyjemnością oglądam Twoje dzieła sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Hanno!
      Pozdrawiam w niedzielę! Miłego niedzielnego popołudnia.

      Usuń