niedziela, 26 kwietnia 2020

Trochę relaksu w niedzielę

Dobry wieczór! Dziękuję,że tu zaglądacie i pozostawiacie komentarze. Witam nowego obserwatora mojego bloga Djangkaru! Kasia napisała mi ostatnio,abym pomyślała o czymś przyjemnym...Mówisz- masz!
Kilka dni temu ruszyłam do miasta na zakupy i taką oto książkę " wygrzebałam" z wielkiego kosza w popularnym markecie. Format zbliżony jest do kieszonkowego, twarda okładka, już sama grafika zachęca do obejrzenia i kupienia. Cena atrakcyjna.
"Pieszo i beztrosko. O sztuce spacerowania to "przewodnik, jedyna w swoim rodzaju mapa służąca odkrywaniu wewnętrznego spokoju.Pomaga zintegrować ciało, umysł i ducha dzięki tematycznie zorganizowanym ćwiczeniom wzbogaconym inspiracjami płynącymi od słynnych artystów i filozofów." Oprócz zapełnionych kart, znajdziemy również mnóstwo stron do tworzenia własnych notatek.I pierwsza sentencja:To, jak spędzamy nasze dni, bezpośrednio przekłada się na to, na czym nam upływa życie.Robimy tak naprawdę to, czym wypełniamy poszczególne godziny.Annie Dillard
Jeśli rozbudzisz w sobie silne poczucie troski o dobrobyt wszystkich istot czujących, będziesz rano czuł się szczęśliwszy.I to jeszcze zanim wypijesz kawę...Dalajlama
Droga pojawia się przed tobą wtedy, gdy na nią wkraczasz.Rumi
Medytować mogę, tylko wyłącznie gdy chodzę.Gdy się zatrzymuję, przestaję też myśleć.Mój umysł działa wyłącznie w połączeniu z nogami." Jean- Jacques Rousseau To i poprzednie zdjęcie zrobiłam w ubiegłym roku w Ogrodzie Botanicznym w Łodzi.
A to kwadrat, który mam w robocie. Nie pytajcie mnie, co z tego będzie, bo jeszcze sama nie wiem. Lubię po prostu szydełkować wzory, które wpadną mi "w oko".Sprawiam mi to dużą przyjemność.
To tyle. Serdecznie Was pozdrawiam i życzę udanego tygodnia

69 komentarzy :

  1. Widziałam ją w owadzie xD Przejrzałam.. podoba mi sie to w jaki elegancki sposób została wydana.. co do treści to napewno dla wielu okaze sie pomocna ale dla mnie to nic nowego :)

    Pięknie tam wiosenie u Ciebie aż buzia się uśmiecha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ervisho,
      mam jeszcze sporo niewykorzystanych zdjęć z ubiegłego roku Z Ogrodu Botanicznego i nie tylko.Postanowiłam urozmaicić nimi posty i już widzę,że to był dobry pomysł!
      Przyznam Ci się,że już kiedyś o podobnej książce słyszałam i wtedy bym może nie kupiła...Ale teraz, gdy tylko wzięłam ją do ręki -rozweseliła mnie i przy tak niskiej cenie nawet nie było się nad czym zastanawiać.Cieszy oko i poprawia nastrój!

      Usuń
    2. Przy takich zdjęciach można się zrelaksować ale i powspominać :)

      Przyciągnęła niczym magnes ;)

      Usuń
    3. Dziękuję Ervisho!
      Tak właśnie, powspominać...To była cudowna wycieczka do Ogrodu Botanicznego, zachwycająca. Ale byłam też trochę zatroskana."Dzieciaki" wybierały się w bardzo daleką podróż i trochę się martwiłam, jak to będzie...

      Usuń
    4. :*
      wspomnienia są bezcene i dodają otuchy :) W szczególności takie piękne zdjęcia :)

      Usuń
    5. Dziękuję! Tak, to prawda-dodają otuchy.

      Usuń
    6. A teraz tegopotrzebujemy ale i fakt, że możemy wyjść na spacer wiele daje ;)

      Usuń
    7. Na spacer, tak,ale w masce,a ja się w niej duszę!

      Usuń
    8. A jaką masz maseczkę?

      Usuń
    9. Wielokrotnego użycia,ale nie z materiału.

      Usuń
    10. To z czego? Jakaś sztuczna?

      Usuń
    11. Nie wiem co to.. a możą sama uszyj z bawełny?

      Usuń
    12. Zdecydowanie lepsze są chustki, które zasłaniają usta i nos, ale umożliwiają swobodniejsze oddychanie. I coś takiego myślę uszyć...

      Usuń
    13. Ale by nie było za cienkie bo jednak musi chroić

      Usuń
    14. Zrobię tak, by miała kilka warstw!

      Usuń
    15. Bardzo słusznie. Wiele moich koleżanek też szyło. Dostałam nawet instrukcje, jak ręcznie uszyć taką maskę...
      Ale mnie ten pomysł nie ekscytuje, nie przekonuje...Mam,bo trzeba mieć,ale nie zamierzam się z tego powodu cieszyć...

      Usuń
    16. Ludzie poszyli bo to potrzebna i ważna rzecz... oczywista oczywistość na ten czas. Cieszyć powinniśmy się z każdego dnia - tego ze żyjemy i jest wiosna ;)

      Usuń
    17. Z życia i z wiosny cieszę się bardzo...a maska to konieczność!

      Usuń
    18. No pewnie!! Nie można zapominać ale i tez kiedy ma sie ja na nosie trzeba pamietac by rękoma nie dotykac twarzy

      Usuń
    19. Późno już... jutro napiszę :) Spokojnej nocy i słodkich snów;)

      Usuń
    20. Może i słusznie, ale trzeba czasu,aby ten nawyk utrwalić.

      Usuń
    21. Trzeba pamiętac i pilnowac sie

      Usuń
    22. Tak! Wzajemnie Ervisho, dobrej nocy, miłych snów!

      Usuń
    23. Jak dzisiaj samopoczucie? :)

      Usuń
    24. W miarę, nie narzekam.Spędziłam dłuższą chwilę w ogródku,a teraz zastanawiam się co jeszcze zrobić( jaki rodzaj porządków) przed przygotowaniem do obiadu...

      Usuń
    25. Nie wiem co tam jest do roboty w mieszkanku.. a może coś podziergasz? :)

      Usuń
    26. Dzierganie zostawiam sobie na popołudnie i wieczór. Dziś jest dobry biorytm( jak dla mnie) i wykonuję różne drobne porządkowe prace!

      Usuń
    27. Prawdę mówiąc pełnego komfortu brak- coś mnie właśnie pogryzło w ogrodzie...Właśnie próbuję ustalić, co to takiego.Ale nie wiem...

      Usuń
    28. Tak, myślę,że to te małe, latające "potwory"

      Usuń
    29. Współczuje :( Musisz czymś posmarować

      Usuń
    30. Już to zrobiłam. Użyłam Amolu, choć przeczytałam,że dobry jest ocet, soda oczyszczona, wapno...Prawdę mówiąc pierwszy raz mnie pogryzły...

      Usuń
    31. Tak, ale Amol ładniej pachnie...

      Usuń
    32. Ten działa łagodząco

      Usuń
  2. Ależ piękne rośliny. Właśnie za to kocham wiosnę :) Szkoda, że teraz nie mamy takiej łatwości w podziwianiu przyrody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko! Parki i lasy są dla nas otwarte,ale Ogrody Botaniczne nie. Szkoda, bo zaraz będą kwitnąć tulipany posadzone jesienią ubiegłego roku. I kto je będzie podziwiać?

      Usuń
  3. książka w dobrej cenie to zawsze dobry pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w przypadku tej książeczki miałam niemałą radochę!
      Zawsze cieszą mnie książki w okazyjnych cenach, nawet jeśli potem męczę się z drobnym drukiem powieści w wersji kieszonkowej, he, he...

      Usuń
  4. Książka świetna, idealna, żeby się zrelaksować ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne wydanie i tyle wspaniałych sentencji.
    To, że można robić tam swoje notatki jest na pewno dużym atutem.
    Szydełkowanie to wielka przyjemność. Zajmowałam się tym trochę w młodości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sentencje przyciągają moją uwagę jak magnes.
      Na notatki w niektórych miejscach tej książeczki jest po kilka stron, ciekawe co tam zapiszę?
      Szydełkowanie mnie relaksuje...Zawsze jest coś co mnie wkurzy, wtedy z pomocą przychodzi szydełko...
      Pozdrawiam Cię Hanno serdecznie

      Usuń
  6. Ciekawa książka, a sentencje w niej zawarte są piękne. Szkoda, że ogrody botaniczne są, chyba jeszcze zamknięte.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Nino za Twój komentarz. Wiosną Ogrody Botaniczne są najpiękniejsze,ale raczej nie można ich teraz zwiedzać. A szkoda. Inna sprawa,że w weekendy przyciągają tłumy.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie w niedzielę też jest czas na relaks. Lubię takie książki, lubię poznawać swoje ciało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, niedziela to dobry czas, aby odpoczywać tak, jak lubimy.
      Dziękuję,że mnie odwiedziłaś.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Wydaje się ciekawą książką, ślicznie wykonane prace :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kupiłaś sobie super książkę :).

    Ciekawe co wyjdzie z Twojego szydełkowego kwadratu :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję raeszko!
    Teraz zaczęłam okalać kwadrat łukami z łańcuszków.Mogę go dowolnie powiększać.Prawdę mówiąc, zastanawiam się jak całość będzie wyglądać jako zazdroska. Jeśli będzie ok. zrobię po prostu drugi kwadrat.Ale wiesz, jak to wygląda w robocie. Na początku jest entuzjazm,a potem żmudna dłubaninka.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. ja w niedzielę staram się odmóżdżać i nie robię nic. Jutuby, blog, dobre jedzenie :) Czasem serial rzadziej książka, bo oczy od pracy przy kompie bolą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie nic nie robienie jest bardzo fajne, ja też tak lubię!
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Piękne zdjęcia wiosenne i urocze białe serwetki - pewnie to
    Ty je robiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu! Tak to moje skromne dzieło!
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Oj ja często stawiam na relaks, a teraz w czasie wolnym mam wrażenie że praktycznie cały czas się relaksuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I może Sylwio, o to właśnie chodzi...Skoro już musimy pozostać w domu, to miejmy z tego jakąś przyjemność!

      Usuń
  15. Dzień dobry!
    To prawda. Już sama okładka zachęca, aby zakupić tę książkę. Pięknie wygląda i pewnie sama skusiłabym się na nią :) A drugim powodem na pewno byłaby tematyka tejże książki. Lubię bardzo "duchowe sprawy" i tym bardziej cieszę się, że jest w niej miejsce na własne notatki! Super opcja, fajnie zapisywać własne poglądy/myśli, a po kilku latach wrócić do nich i skonfrontować :) Piękny kwadrat! zawsze chętnie oglądam Twoje szydełkowe robótki :)
    Pozdrawiam cieplutko i majowo!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję Pando za Twój piękny komentarz.
    Również pozdrawiam serdecznie i majowo!

    OdpowiedzUsuń