wtorek, 19 maja 2020

Wiosennie 2020

Dzień Dobry, dziękuję Wam za komentarze pod poprzednim postem. Muszę powiedzieć,że posty kulinarne cieszą się największą popularnością na moim blogu. Postaram się,żeby było ich więcej.Choć muszę wyznać,że nie zawsze mam wenę do gotowania, zresztą nie każdy wypróbowany przepis jest wart propagowania.A dziś chciałabym pokazać Wam odebrany od krawcowej haft i kilka wiosennych zdjęć mojego miasta.
W takiej formie powędruje za antyramę.
Teraz jest w formacie 40 na 40 cm.
A tu już złotokap, w tle kościół i klasztor Ojców Bernardynów.
Głóg dwuszyjkowy o kwiatach bordowych.
Tamaryszek w kaskadzie zieleni.
Tamaryszek jako zdrowe, okazałe "drzewo".
"Tamaryszek to krzew ozdobny, chętnie sadzony w parkach i ogrodach.Jego największym walorem dekoracyjnym są drobniutkie różowe kwiatki, zebrane w grona.Aby tamaryszek obficie kwitł, konieczne jest jego przycinanie.Preferują stanowiska słoneczne- wtedy najobficiej kwitnie.To rośliny, które znoszą nawet jałowe podłoże. Nie jest podatny na choroby i szkodniki"- powtarzam za muratorem.pl
Bez komentarza!
Wajgela.
A te maleństwa( naprawdę maleństwa) zauważyłam w powrotnej drodze do domu. Zdążyłam wrócić przed deszczem. Ale jakim deszczem? Pokropiło zaledwie,a miało padać. Tymczasem wiele moich znajomych przez taką mało stabilną pogodę narzeka na samopoczucie. To tyle. Pozdrawiam Was serdecznie, będę zaglądać na Wasze blogi. I do następnego postu!

46 komentarzy :

  1. Tamaryszek! tej nazwy tak ostatnio szukałem wszędzie aż znalazłem ją tu u Ciebie. Przepiękne drzewo, na tle wiosennej zieleni prezentuje się wyjątkowo. Dziękuję. Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę,że moja informacja mogła się przydać!
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. To rozowe dzewo cudne! I piekny haft :)

    OdpowiedzUsuń
  3. krzewuszka, lubię, dawny polski krzew wraca do łask. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałam sprawdzić o jakim krzewie mówisz, nie znałam tej nazwy.
      Rzeczywiście, widzę ją w wielu ogrodach.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. No i ja się zastanawiałam nad nazwą tego cuda, Tamaryszek- no pięknie. :) Dziękuję za informację. Jakbym miała kiedyś ogród, wiedząc już nieco o tym cudzie, to bym owo cudo w mym ogrodzie zasadziła. :))))

    Haft idealny, kocham Wisterię i ona też byłaby w mym ogrodzie, bo jest dla mnie kwintesencja magii. <3 Haft plus materiał spowodował, że ja się uśmiechnęłam, idealnie to wygląda, budzi radość, ma to COŚ w sobie dla mnie, cudo!!!!! :)

    No, a co do pogody, to u mnie różnie, wczoraj było upalnie, a ja bardzo źle znoszę upały, oj ja to podczas upału jestem wykończona wszystkim. hehe Dziś jest nieco lepiej i to mnie pociesza. Widzę po drzewach, że potrzebują deszczu, ja tak samo, no to nam wszystkim życzę deszczu, a Tobie życzę takiej pogody, jaką chcesz. :) Pozdrawiam bardzo serdecznie. :)))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko!
      Tamaryszek jest piękny i był pierwszym krzewem, jaki posadziłam po przeprowadzce na wieś. Rósł jak burza, pięknie rozrastał się na boki.Jednak po jakimś czasie zaczął nam marnieć i okazało się,że we wnętrzu jego gałęzi rozgościło się robactwo,które dewastowało doszczętnie całą roślinę. Na zewnątrz zupełnie nie było tego widać.
      Miło mi,że podoba Ci się haft i materiałowa ramka.
      Ja też bardzo źle znoszę upały,ale jeszcze gorzej wpływają na mnie wszelkie skoki temperatury. Od kilku dni pogoda była taka bliżej nieokreślona, zanosiło się na deszcz, ciśnienie szło w dół,ale nie padało. Wczoraj zarządziłam palenie w piecu, bo w domu mimo,że to koniec maja- zimno. Tymczasem dziś- dużo, dużo cieplej. Zmęczyłam się i spociłam jadąc na rowerze...
      Pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
  5. Rzeczywiście wiosennie i tak przyjemnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem, że pomysł na oprawę miałaś niecodzienny i wyjątkowo ciekawy.
    Inna nazwa krzewuszki to wejgela.
    Oj,to teraz wiem dlaczego tamaryszek się u mnie nie chce utrzymać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu!
      Początkowo chciałam w dwóch dolnych rogach wyhaftować narożniki,ale potem przyszedł mi ten pomysł z materiałem. Nawet chciałam to sama zrobić,ale doszłam do wniosku,że nie mając wprawy, zrobię to źle, więc zaniosłam do znajomej do punktu krawieckiego.
      Żałuję,że u mnie tamaryszek się nie utrzymał...
      Pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
  7. Przepiękne wiosenne obrazy, maj jest takim wspaniały miesiącem, wszystko zaczyna żyć pełnią życia, bujność po prostu zachwyca :)
    Piękny haft, wspaniale będzie prezentował się w ramie :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agness!
      Nie bez powodu maj nazwany jest najpiękniejszym miesiącem roku, wszystko dookoła tak cudnie kwitnie...
      Powieszę obraz w sypialni.Mam wolną ścianę, gdzie będzie dobrze wyeksponowany.
      Pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
  8. Piękny hafcik , a zdjęcia urzekające. Przepisałam sobie ostatnio Twój przepis na tartę. Pozdrawiam cieplutko 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu, miło to czytać! Mam nadzieję,że gdy ją zrobisz, będzie Wam smakowała.
      Dziękuję za Twoje różowe kwiatki!
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Hafcik piękny tam samo jak to drzewo uchwycone na zdjęciu :D
    Coś pięknego :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie zagospodarowałaś ten hafcik,a widoki w mieście masz cudowne, aż Ci zazdroszczę,bo u mnie nie ma takich pięknych drzew :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marylko!
      W moim mieście właściwie króluje tamaryszek. Są też całe ulice obsadzone głogami.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Piękny haft! Zdjęcia cudowne, wspaniale ujęcia ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie Natalio!
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  12. Ostatnio mijałam takie drzewo i się zastanawiałam jak się nazywa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, często tak mamy,że widzimy coś,czego nazwy nie znamy,a chcielibyśmy poznać i w rezultacie poznajemy ją przypadkiem.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umiera

      Usuń
  13. Your embroidery is beautiful, and even looks nice in the frame. I like their colors.

    The tamarisk tree looks great. Here, I could not find the tamarisk tree easily.

    Thank you for sharing beautiful photos.

    have a great day.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny haft. Ja nie mam kompletnie talentu artystycznego, a do szycia mam dwie lewe ręce. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nazwa Tamaryszek jest mi bardzo dobrze znana, ale nie wiem, czy
    potrafiłabym rozpoznać to drzewo w rzeczywistości. bardzo chciałabym się nauczyć.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sfotografowałam gałązek z bliska, lepiej byłoby widać układ kwiatów. W moim mieście wiele tamaryszków wygląda jak drzewa, bo są stare i podcinane od dołu, w związku z tym gałęzie mają duży przekrój i można odnieść wrażenie,że to drzewa.A to krzewy, tylko rozrośnięte i duże jak drzewa.
      Pozdrawiam serdecznie, Haniu!

      Usuń
  16. Cudny haft i zdjęcia wspaniałe:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Haft jest uroczy, a twoje miasto bardzo mi się podoba. Byłam właścicielką tamaryszka przez krótki czas, niestety nie chciał zamieszkać w moim ogrodzie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Nino!
      U mnie tamaryszek rósł przez kilka lat i cudownie się rozrastał,ale od środka jadło go jakieś robactwo i kiedy to odkryliśmy był już nie do uratowania.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Uroczy jest ten hafcik:)Ale pięknie "udrzewione" jest to Twoje miasto:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jadziu!
      Masz rację pięknie jest wiosną!
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  19. Czy na karcie jest wisteria?bardzo ładnie wygląda.Te kwiecień drzewa są niesamowite. Pięknie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak, ja spotkałam się z nazwą glicynia. U mnie w niebieskościach i granacie.
    To prawda, przepięknie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń