wtorek, 12 maja 2020

Tarta pomidorowo- serowa

Witajcie, dziś zaplanowałam post kulinarny i bardzo prostą, łatwą w wykonaniu tartę pomidorowo- serową.
A oto i ona po upieczeniu.Podam przepis krok po kroku.
Moje naczynie do tarty ma średnicę 26 cm. Wysmarowałam dno grubą warstwą masła. Przykryłam je pokrojonym w kostkę czerstwym pieczywem, bez skórek.W moim przypadku było 20 dag.Stopiłam słuszną łyżkę masła i skropiłam pieczywo, ugniotłam, posypałam bazylią- 2 łyżki posiekanej świeżej bazylii lub 1/2 łyżeczki suszonej.
3 duże pomidory sparzyłam wrzątkiem, pokroiłam w plastry, przykryłam pieczywo, lekko posypałam solą...
Posypałam startym serem( dałam kilka łyżek mozzarelli i gołdy) polałam sosem. Sos Szklankę mleka (lub śmietanę 12 %) wymieszałam z 2 jajkami, 1 łyżeczką ostrej musztardy, solą, 2-3 startymi ząbkami czosnku. Polałam przygotowaną potrawę sosem, wstawiłam do piekarnika, zapiekałam przez 40 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza.
Podawałam na gorąco z zieloną sałatą.
Dziękuję Wam za zaglądanie, czytanie, komentowanie. Pozdrawiam serdecznie i do następnego postu!

25 komentarzy :

  1. Miodzio:)♡ ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu,że ciasto nie urośnie, czy wyjdzie zakalec. Syta. Będzie jeszcze jutro do odgrzania...

      Usuń
  2. Jutro nie będzie, bo ja przyjadę rano i zjem🙂🙂🙂🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj wyglada pysznie, chętnie bym spróbowała jak smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy sposób na wykorzystanie czerstwego pieczywa :) bardzo ładnie wygląda i wierzę że smakuje równie dobrze :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smakowicie i jakie szybkie danie! Spróbuję zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I love tomatoes and this dish looks so yummy!
    Thank you for the recipe.

    Have a great day!

    OdpowiedzUsuń
  7. miło było wpaść, czas obiad przygotowac, bo tak smakowicie tutaj :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna tarta, łatwa w wykonaniu, nie wymaga dużej ilości składników, a pewnie pyszna, świetny przepis. :))) Zdjęcie kwiatu śliczne, mam taki sam na balkonie. :) Pozdrawiam serdecznie, byłam pewna, że dziś wtorek, a to już środa, gdzie ten czas tak szybko leci. Miłej środy, niech spotka Cię coś naprawdę miłego. :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Tarta wygląda pysznie! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo oryginalny przepis, ale musi smakować wybornie! Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wygląda i faktycznie łatwa w wykonaniu . Pozdrawiam serdecznie 💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie, ze tarta jest bezmięsna, bo moja córka jest wegetarianką, a więc przepis na pewno się przyda.
    Fajnie, że opisałaś to krok po kroku :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzeczywiście łatwe i szybkie danie. Takie "coś" z niczego.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna wyszła ta tarta;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry!
    Widzę, że bardzo dobrze trafiłam, bo ostatnio próbuję swoich sił w gotowaniu (a proszę mi wierzyć, kucharz ze mnie żaden). A tarty jeszcze nie robiłam i nawet nie miałam jej w planach, ale przyznaję, że tym postem skusiłam się na nią :) Muszę w takim razie kupić mozzarellę. Dam znać, gdy zrobię! A zdjęcie kwiatu na koniec - jaki intensywny kolor! Bardzo piękne. Pozdrawiam ciepło i dziękuję za kulinarną inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszności u Ciebie, częstuję się przepisem.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ mi narobiłaś smaka:)))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Planuję przyrządzić taką tartę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ależ narobiłaś mi smaka! W życiu nie wpadłabym na pomysł, by w ten sposób zrobić tartę. Zapiszę sobie ten przepis i na pewno będę próbować, wszak pomidory i ser to moja wielka miłość! :)

    OdpowiedzUsuń