środa, 8 maja 2019

Zielono mi czyli Ogród Botaniczny cześć 2.

Dzień Dobry! Witam nowe obserwatorki mojego bloga-Minę, Kasię i Emilię. Rozgośćcie się i czujcie się tutaj dobrze.Dziękuję za wszystkie komentarze, za to,że zaglądacie, oglądacie, czytacie. Mamy maj i póki co, trochę zimny ten maj. Włączyłam sobie po przebudzeniu "Wyjątkowo zimny maj" Kory. Boże, jak myśmy ją kochali. Była dla nas cudnym zjawiskiem. Piękna, utalentowana, pełna energii i pomysłów artystycznych. Ale wracając do tematyki bloga, widzę,że bardzo spodobała się Wam relacja z Ogrodu Botanicznego.Mam sporo zdjęć i postanowiłam,że jeszcze Was pomęczę tym tematem.
Zielono mi! Zobaczcie jak może wyglądać duża "łączka" pospolitego barwinka.Zieleń na tym zdjęciu układa się kaskadowo.
Okazała paproć ogrodowa.
A tak wygląda w grupie na skalnej ścianie.
Krzewy bzu.
Pojedynczy czy podwójny- nieważne. Bez to dla mnie najpiękniejszy krzew pod słońcem.
Są też takie miejsca,gdzie można zdobyć informację.
I zdarzają się takie spotkania.
Pytałam Was,czy znacie ten krzew. W pierwszej chwili myślałam,że to odmiana magnolii, ale nie . To dereń!
Niedawno na targu kupiłam paproć ogrodową.( Na punkcie paproci mam prawdziwego bzika) Jednak poczekam jeszcze kilka dni zanim wysadzę ją do ogródka. Niektórzy mówią,że wszystko się przesunęło- Ogrodnicy i Zimna Zośka. Ale - jak to mówią- strzeżonego Pan Bóg strzeże, więc jeszcze poczekam,a paprotka będzie mi towarzyszyć w kuchni podczas przygotowania posiłków.
A to już makaron przygotowany przez moją córkę. Niebo w gębie!
A to już tulipany dla Was! Słońca i cieplejszych dni sobie i Wam życzę !

35 komentarzy :

  1. O, jakie piękne zdjęcia na dobry początek dnia :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry:) Piękne zdjęcia! Paproć bardzo mi się podoba. Przyjemnego dnia

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję! Przyjemnego dnia Kasiu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie <2 i ta wszechobecna zieleń.... i wiewióreczka.... przyroda i jej piękne w pełni <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne roślinki, kocham bez, ten zapach jest cudny☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bez jest piękny! Ja też kocham bez za zapach, za kolory kwiatów.Przeczytałam,że pochodzi z Półwyspu Bałkańskiego i jest uprawiany w wielu krajach.

      Usuń
  6. Bzy uwielbiam za ich zapach i kwiecie. Paproć jest urocza. Makaron z zielenią to coś dla mnie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Nino!
      Makaron z sosem, a w nim suszone pomidory i ser pleśniowy z niebieska żyłką oraz rukola.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Piękne kolejne fotki . W domu trzymam pelargonie , które wystawię po 15 maja . Kiedyś zaryzykowałam wcześniej i zmarzły . Wszystko opóźnione w tym roku . Przez te przymrozki i owoców będzie chyba mniej . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu!
      Ja mam pelargonie różnej wielkości. Dwie już kwitną- to ubiegłoroczne, kilka ze starych szczepek i najmniejsze wsadzone z nasion w tym roku. Zawsze siałam petunie,ale w tym roku nie miałam ochoty na pikowanie i zrezygnowałam.
      Oglądaliśmy dziś zawiązki owoców na drzewach. Jest nieźle,ale czy nie pospadają?Straszna susza znowu. U nas przymrozki nie dały się tak bardzo roślinom we znaki,ale to dlatego,że one były zróżnicowane w różnych regionach kraju.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. O! to ja chyba mam u siebie taki mini ogród botaniczny. Uwielbiam barwinek, świetnie się sprawdza jako roślina okrywowa, pod drzewami itp. U mnie rośnie pod różami pnącymi i dzięki temu z chwastami mam problem z głowy, żaden nie wyrośnie, bo barwinek go zagłuszy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to musi pięknie wyglądać!
      Ja swojemu barwinkowi muszę zmienić miejsce. W ubiegłym roku miałam go więcej, teraz jakby niknął.
      Niby niepozorna roślina,ale jaka piękna!
      Pozdrawiam serdecznie Aniu!

      Usuń
  9. wow, ale świetnie, energetycznie z uśmiechem. Z przyjemnością zajrzałam. Dziękuję, U nas zimno, bez w maleńkich pączkach, winogrono bardzo słabo puszcza pąki. Przepalamy w piecu codziennie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alis!
      U nas susza okrutna i zastanawiam się co posadzić na rabatkach, bo czeka mnie systematyczne podlewanie, kran mamy w innej części ogrodu, a wąż ogrodowy tam nie dosięgnie.
      My też przepalamy,ale nieregularnie.

      Usuń
  10. Najcudowniejszy bez<3 Piękne zdjęcia, uwielbiam początek wiosny i to jak wszystko rozkwita<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Początek wiosny jest piękny!Choć mogłoby być cieplej! Ale dziś trochę popadało,więc rośliny na tym zyskają.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Widzę, że nie tylko ja lubię barwinek.
    Też się mocno zastanawiam, jakie kwiaty posadzić na rabatkach. Muszę wymyśleć cos niekłopotliwego, bo susza zrobi ze mnie niewolnika własnego ogródka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twój komentarz!
      Kiedy opowiedziałam na rynku pani od roślin o swojej rabatce powiedziała,że są jeszcze rojniki i inne tego typu rośliny...
      Pozdrawiam Cię Jolu serdecznie

      Usuń
  12. Wow..all of them are looking good...!!
    the ferns and food...ehmm yummy

    OdpowiedzUsuń