piątek, 3 maja 2019

W Ogrodzie Botanicznym

Witajcie! Trwa majówka i każdy stara się ten czas wykorzystać jak najlepiej, myślę,że głównie na odpoczynek i relaks. W dniu flagi wybraliśmy się do Ogrodu Botanicznego w Łodzi. Przyznam się,że byłam tam pierwszy raz. Czy to nie dziwne, mamy coś niemal pod samym nosem i nawet tego nie znamy?!
Tulipany zakwitły w tym roku w Ogrodzie Botanicznym 23 kwietnia.
Trzeba przejść cały Ogród Botaniczny,żeby dojść do "polanki" na której rosną.Na pierwszym planie oczywiście moja wnuczka,ale zwróćcie uwagę ile w głębi jest osób. Wszyscy spacerują, podziwiają, fotografują. Czy to nie fascynujące,że kwitnące tulipany przyciągają nas niczym kwitnące kwiaty motyle?!
W łódzkim Ogrodzie Botanicznym znajdują się i inne atrakcje. Na przykład zegary słoneczne. Na zdjęciu zegar analematyczny. Podczas odczytu godziny człowiek nie jest biernym obserwatorem, lecz wchodząc na tarczę zegara i rzucając cień własną sylwetką na eliptyczny cyferblat staje się jego częścią składową.
Słoneczny zegar równikowy wskazywał godzinę 13.00.
Nawet nie przypuszczałam,że to odmiana znanego krzewu. Co to za krzew na zdjęciu?
A tu już kobierzec z różowych płatków migdałka. Mimo słonecznego dnia, co i rusz zrywał się wiatr. I wtedy migdałek sypał płatkami niczym chmury śniegowe delikatnym puchem. Stałyśmy oczarowane i poza głośnym - Ach! nie padało żadne słowo. Zwróćcie uwagę na trawę w tle, jaki tworzy zęby i obramowanie całości.
Pod niektórymi drzewami można się było skryć. Tu moje dziewczyny.
A tu ja skryłam się za rododendronem. Bardzo lubię te przepiękne krzewy, choć jeszcze bardziej lubię inne krzewy, które też teraz kwitną. Ale o tym może następnym razem. Tymczasem dziękuję Wam za komentarze,za zaglądanie i czytanie. Przed nami jeszcze dwa dni majowego weekendu. Odpoczywajcie, nabierajcie sił, przyjemnie spędzajcie czas!

72 komentarze :

  1. Miejsce bardzo urokliwe, uwielbiam wszelkie ogrody, a botaniczne szczególnie :) Kolory tulipanów z pierwszego zdjęcia świetnie wpisują się w Święto Flagi.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu!
      Zrobiłam na tej "polance" sporo zdjęć i rzeczywiście do posta starałam się wybrać takie, które będzie pasować do święta.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Udany wypad , a ogród botaniczny robi duże wrażenie. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu!
      W tym dniu miałam ochotę zajrzeć jeszcze do Białej Fabryki, bo czwartek jest w tym muzeum dniem bez opłat.Ale nie dałam rady.Po ogrodzie spacerowałyśmy długo i potem miałam ochotę już tylko gdzieś "klapnąć" i napić się herbaty. A dzień był przedziwny. Świeciło słońce, ale raz było bardzo ciepło,a za chwilę silne podmuchy wiatru powodowały uczucie chłodu.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Nigdy nie byłam w Ogrodzie Botanicznym w Łodzi, chociaż w samej Łodzi byłam kilka razy i trochę to miasto poznałam.
    Ale widzę, że piękny jest ten ogród.
    A ja chodze do Ogrodu Botanicznego w Warszawie - raz do jednego a raz do drugiego, bo w stolicy są dwa.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Ogród Botaniczny to doskonałe miejsce do spacerów, można też wiele się dowiedzieć.Ciekawa jestem czy te dwa Ogrody Botaniczne znacząco różnią się od siebie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Oczywiście że się różnią. Starszy ogród z 1818 roku znajduje się tuż przy Łazienkach Królewskich i są w nim ruiny Swiątyni Opatrzności i Obserwatorium Astronomiczny. Jest to ogród Uniwersytetu Warszawskiego i nie jest duży ale bardzo piękny.
      https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogr%C3%B3d_Botaniczny_Uniwersytetu_Warszawskiego
      A ten drugi jest młodszy ale duży i bogatszy
      https://www.ogrod-powsin.pl/

      Usuń
    3. Dziękuję za informację.Chętnie zobaczyłabym oba. Trzeba by było wybrać się indywidualnie, bo jeszcze nie słyszałam,żeby jakiś organizator wycieczki zorganizowanej planował wizytę w ogrodzie botanicznym.Łazienki, Wilanów i tyle.
      Powsin, ten słynny Powsin? To musi być ciekawe...

      Usuń
  4. Uwielbiam ogrody wszelakie, fantastyczne tam jest, magia. <3 Zdjęcia śliczne, a moje ulubione to właśnie te z trawą tworzącą zęby. :)

    Miło Cię zobaczyć, ja również do Ciebie się tak uśmiecham piękna kobieto. Cudownych dni życzę Tobie i bliskim, uściski. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko za miłe słowa!
      Cieszę się ,że Tobie podobało się to właśnie zdjęcie.Ale jakże by inaczej, przecież Ty masz romantyczną duszę!
      Pozdrawiam serdecznie. Uściski przesyłam.

      Usuń
  5. Niesamowite miejsce. Uwielbiam kwiaty i wszelkie oznaki wiosny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to miejsce jest niesamowite. Taka oaza wśród betonowej dżungli. Idąc do stanowiska gdzie rosną tulipany widzimy w oddali, za ogrodem- wieżowce. Przyroda, kwiaty nigdy nam się nie znudzą...Pozdrawiam Cię Iwonko serdecznie

      Usuń
  6. Skryła się Pani ale ja Pania widzę xD Zabawa w chowanego :D
    Z Mamą bardzo chciałybyśmy odwiedzić takie miejsce. Pięknie tam jest. Tyle kolorów, kwiatów, zapachów. Wiosna w pełni. PIękno przyrody. Moja Mama to by oszalała xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wizyta w Ogrodzie Botanicznym trwała kilka godzin i przyniosła nam dużo radości.
      Skryłam się, bo to rodzaj kamuflażu i rodzaj radosnego przebywania wśród takich pięknych roślin.
      Zaletą takiego ogrodu jest wielka dbałość o każdą roślinę i przemyślane aranżacje i kompozycje.

      Usuń
    2. Kilka godzin a pewnie zleciało jak z bicza strzelił :)
      No ba... kto by tak nie chciał... i aż zamarzyłam aby położyć sie na łące wśród stokrotek niczym Ania <3

      Usuń
    3. A wiesz,że akurat stokrotek nie widziałam...
      A siadałyśmy zazwyczaj na ławkach interaktywnych.Trzeba było je dobrze rozbujać,żeby posłuchać ciekawych informacji.

      Usuń
    4. U nas w trawie jest do groma... rozsiały się same xD

      O ciekawe.. nie spotkałam się z taką ławką ;)

      Usuń
    5. Bardzo lubię stokrotki. Często u siebie sadziłam albo siałam, ale niestety wyginęły, widocznie im nie pasuje...
      Fajne są takie ławki,a jeszcze fajniej wyglądają ludzie, gdy się na nich bujają. Ale to konieczne, bo gdy ławka jest niedostatecznie wprawiona w ruch, nagranie odtwarzane jest wadliwie- pani się jąka, "zawodzi" albo głos ma inne rodzaje zniekształcenia np. jak po helu.

      Usuń
    6. A u nas to samosiejki xD
      A te ławki to brukowe? Z jakiego materiału? MNie podobają się drewniane bo kojarzą się z naturą :)

      Usuń
    7. Ja miałam kiedyś samosiejki goździki brodate.
      Ławki niestety metalowe,ale ładnie wkomponowane w teren.Poza tym gdzieś trzeba było wmontować aparat "gadający"
      Co do drewnianych to ja lubię takie z pni i desek, bądź takie wyprofilowane stylowe. Myślę,że takie z pni można zaliczyć do takich, które kojarzą się z naturą. A może inne masz na myśli?

      Usuń
    8. Lubię goździki - ładne kwiaty :)
      A to też sztuka - ładnie zaplanowac i w komponować :)
      Swoja drogą takie ławeczki fajne. W Zamościu jest budka telefoniczna która gada i informuje o niepodległości... budka niepodległości i jeszcze taka ławeczka ale jak na niej siadałam to nie gadała ;)
      Dokładnie... ostatnio w internecie widziałąm coś fajnego :)
      http://domowyporadnik.info/upload/gallery/275/640/3980.jpg

      lubi.ę takie rzeczy. Ostatnio Tata ścinał starą czereśnie bo była robaczywa i gałęzie spróchniałe. Miał zostawić pniak aby mama go wykorzystała a ściął do ziemi ;/ Mama była zła bo już miała plan jak taki większy pniak wykorzystać. No ale trudno... kiedyś ścinał śliwkę bo zamszona ale zabroniłam ścinać pniaka - jest taki wysoki i robię na nim zdjęcia - muszę wspinac się na płotek ale ładne wychodzą :) To pięknie wyglada i jest związane z naturą - bo to naturalne ;)
      Jeśli wpisze Pani w google "jak wykorzystać pniaki" wyskoczy cała masa pięknych pomysłów ;)

      Usuń
    9. Dziękuję!
      Ciekawa taka budka telefoniczna...Ja jeszcze pamiętam takie budki, gdy się z nich normalnie korzystało, bo mało kto miał telefon stacjonarny.
      W Suścu na campingu przy "naszym" domku o nazwie Jamajka stała taka prosta, drewniana ławka. Fotografowałam na niej zrobione serwetki.Miała siedzisko stare, wysłużone, bardzo ciemny kolor drewna.Ta ławka stała tam pewnie od czasu świetności tegoż campingu, bardzo ją lubiłam.
      Tak pniaki drzew można w różny sposób wykorzystać.
      Ja ostatnio tak wystrzygłam krzak tawuły,że wygląda masakrycznie.

      Usuń
    10. Taka ławka ma swój urok podobnie jka pniaki. Pamiętam jak kiedyś pniaki robiły za stołki w ogródkach. fajne to i ładnie wyglada ;)
      Krzak chyba odrośnie - odbije?

      Usuń
    11. Poradzi sobie, nic mu nie będzie. Z takich krzaków robi się żywopłoty, a je się ciągle przycina.
      Też pamiętam- pniaki+ kwadratowe siedziska, a stół to pniak z blatem- przykrywką od beczki.

      Usuń
    12. Odbije :)
      Albo takim większym okręgiem z drewna chociaż u mojej cioci była przybita gruba deska ;)

      Usuń
    13. Już widzę,że odbił.
      Sposobów jest wiele,a najważniejsze,żeby były skuteczne i spełniały swoja rolę. Może być gruba deska i duży okrąg z drewna!

      Usuń
    14. Silny jest :)
      Ale i też dobrze wyglądały :)

      Usuń
    15. Ma już kilka lat!
      To najważniejsze!

      Usuń
    16. Przyjemne z pożytecznym ;)

      Usuń
  7. Piękny ogród i na pewno wiosną najpiękniejszy. Warto odwiedzać takie miejsca, bo można się w nich zrelaksować i naładować pozytywnie 😊
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przyroda zawsze wpływa kojąco i świetnie,że są takie ogrody, gdzie jak napisałaś można się zrelaksować i naładować pozytywnie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Piękna relacja z Ogrodu Botanicznego. Niedawno była w Warszawie, ale widzę, że ten jest większy i piękniejszy.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Pokazałam tutaj tylko "migawki".Nie ma na zdjęciach skałek i zbiorników wodnych,które sprawiają,że ten Ogród jest przepiękny i różnorodny. Mam zamiar zamieścić więcej zdjęć, bo widzę,że jest duże zainteresowanie tą tematyką.
      Sprawdziłam: Ogród Botaniczny w Łodzi zajmuje- 67 ha, Ogród Botaniczny w Warszawie- 5,16 ha, w Powsinie- 40 ha. Liczby mówią same za siebie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Piekne tulipany, uwielbiam ogrody. Wygladasz REWEWLACYJNIE! zycze zdrowka, humoru i kondycji w bieganiu za wnusia. Mnie w czasie swiat wnusia kondycyjnie przeciagnela ;) wzielam ja na siebie, zeby corka troche odpoczela.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje An za wszystkie miłe słowa!
      Kalina jest bardzo fajnym dzieckiem, bardzo wrażliwym, nie sprawia większych problemów wychowawczych. Wychowuje się wśród dorosłych i dobrze,że chodzi do przedszkola, bo tam ma przynajmniej rówieśników.Jedynie co, to jest bardzo wybrednym niejadkiem.
      W sobotę poszła ze mną do kościoła, gdy jej mama musiała coś załatwić. Przez całą godzinę zachowywała się bez zarzutu,ale brałam ją już jako dużo młodsze dziecko,więc wiedziałam czego się mogę spodziewać.
      Pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
  10. kwiecista przygoda... też nie znamy niektórych ciekawych miejs blisko... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę ,że do wszystkiego trzeba dojrzeć,a przede wszystkim jak to mówią- "Krawiec kraje, jak materii staje".

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Tak i niesamowicie zadbane.Podejrzewam,że pracuje nad tym cała "armia" ludzi.

      Usuń
  12. Bardzo miły i wiosenny wypad. Cudowne zdjęcia i bardzo kwiecisto. Ślicznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!
      Myślę,że czasem tak niewiele trzeba,żeby dobrze się bawić i poczuć radośnie!
      Pozdrawiam Was serdecznie

      Usuń
  13. Ogród botaniczny wygląda pięknie zwłaszcza wiosną ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bo wiele kwiatów kwitnie jednocześnie!
      Pozdrawiam

      Usuń
  14. Ależ to piękne miejsce, można się zrelaksować ☺ Miłego tygodnia ☺☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Natalio, wiele osób było tego samego zdania, co Ty i w dniu flagi tłumnie odwiedzali to miejsce.
      Miłego tygodnia.

      Usuń
  15. uwielbiam takie miejsca:) najchętniej bym się z nich nie oddalała :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe miejsce, bardzo ukwiecione i cudowne panie tam spacerują:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny i pożyteczny spacerek miałyście:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak,żebyś wiedziała Jadziu!
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Pięknie spędziłaś majówkę w cudnym miejscu i z rodziną :) widok tych pięknych tulipanów robi wrażenie !!!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudna majówka:) Piękne tulipany!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Pozdrawiam!
      Dziękuję również za dołączenie do grona moich obserwatorów!

      Usuń
  20. Bardzo miło spędzony czas! I wykorzystana ładna pogoda :) A to nie było takie oczywiste w tę kapryśną majówkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!"Wstrzeliłyśmy się" w dobrą pogodę.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  21. Przepięknie musi tam być :)
    OBSERWUJĘ.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest przepięknie. Już planuję kolejną wizytę. Poczekam,aż zakwitną nenufary.
      Dziękuję! Też się u Ciebie zalogowałam i będę obserwować!

      Usuń
  22. Tulipany robią wrażenie. Piękny ogród.

    OdpowiedzUsuń