wtorek, 7 marca 2023

Kwiaty na Dzień Kobiet i " Całe piękno świata"

Dzień dobry, bardzo dziękuję za zaglądanie, czytanie, komentowanie. Za wszystkie wspaniałe komentarze, życzenia urodzinowe. Witam serdecznie nową obserwatorkę magdusię. Moja droga, jeśli masz bloga odezwij się, daj namiary,żebym mogła Cię znaleźć. Cieszę się ,że podobał się haftowany rudzik i tort.Z perspektywy dwóch tygodni uważam,że samodzielne zrobienie torta, a nie zamówienie w cukierni było świetną sprawą. Pełne zaangażowanie- przygotowanie i wykonanie- dało nam dużo satysfakcji i radości. A przede wszystkim pozytywnie zapisało się w pamięci. 10 lat temu kiedy obchodziłam okrągłe urodziny ( tylko z niższą cyfrą z przodu) wydawaliśmy córkę za mąż i były pilniejsze sprawy niż obchodzenie urodzin. Ale co się odwlecze to nie uciecze. Już od jesieni myślałam, że chcę urodzinowego świętowania i musi być tort.
Zrobienie takiego torta nie jest niczym skomplikowanym, jeśli odpowiednio się do tego podejdzie i krok po kroku postępuje zgodnie ze wskazówkami na sprawdzonym kulinarnym vlogu.Muszę przyznać,że wiele zmieniło się w tym temacie. Co mnie zdziwiło i ubawiło? Surowe ciasto w formie rzuca się kilkakrotnie o podłogę, z góry na dół. Jutro Dzień Kobiet. Zabrałam dziś aparat fotograficzny do Dino i tam robiłam zdjęcia kwiatów. Trzeba przyznać - w Dino kwiatów moc na jutrzejsze święto.
Od początku roku przeczytałam 13 książek. " Całe piękno świata" Dominiki Buczak ( ur. 1975, dziennikarka i autorka zamieszkała w Krakowie) - ta książka wywarła na mnie duże wrażenie. Powieść obyczajowa z historią w tle.Przyznam się,że nie lubię beletrystyki pisanej współcześnie a dotykających spraw drugiej wojny światowej, obozów koncentracyjnych itp. Swego czasu czytałam mnóstwo ksiażek o tej tematyce, a przekonywało mnie do nich to,że ludzie , którzy je pisali przeżyli wojnę, byli świadkami traumatycznych wydarzeń. Wojenne i powojenne losy bohaterów nadal chętnie są opisywane w powieściach, można bazować na emocjach, tworzyć "wyciskacze łez". Ja tego nie kupuję. Co zachęciło mnie do przeczytania książki " Całe piękno świata" ? Autorka jest prawnuczką osiedleńców z Poręby/ Lichtenwalde, którzy pierwszy rok na Dolnym Śląsku spędzili pod jednym dachem razem z niemieckimi gospodarzami nowego domu. Zazwyczaj osiedleńcy, o którch czytałam zajmowali puste, porzycone domy. Jest rok 1946 Dorka i jej mąż Stach postanwaiają opuścić Podhale, swoje rodziny i zacząć nowe życie na Ziemiach Odzyskanych. Wybierają Kotlinę Kłodzką, bo wychowali się w górch i chcą aby góry towarzyszyły im w dalszym życiu. Na miejscu okazuje się,że w domu, który ma być ich, nie będą sami.Niemiecka rodzina ociąga się z wyjazdem. "Całe piękno świata to rwąca jak górski potok , niezwykle emocjonalna i dogłębnie kobieca historia o okrucieństwie i bezsensie wojny, wewnetrznych zniszczeniach, jakich ona dokonuje i możliwości odrodzenia.- napisała Joanna Bator. Ja polecam, bo to bardzo dobrze napisana powieść.
Miłego świętowania Dnia Kobiet. Pozdrawiam serdecznie.

12 komentarzy :

  1. Piękne zdjęcia kwiatów. O książce "Całe piękno świata" już trochę słyszałam. Będę mieć ją na uwadze. Dobrego świętowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa zachęta książki...Wszystkiego NAJ Naj urodzinowo:):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio czytam tylko popularno -naukowe. Po przeczytaniu "A lasy wiecznie śpiewają " , nic mi do czytania nie podchodzi.
    Czasami torty też robię, ale nie poświęcam się, żeby ładnie udekorować . Nie jest to moje ulubione ciasto, więc jeśli już robię, to traktuję po macoszemu.

    OdpowiedzUsuń
  4. The passage you cite from the book is very interesting. Lovely photographs of flowers in various settings.
    I followed your blog, you can also follow mine. Thank you.
    https://www.melodyjacob.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Orzucaniu formy z ciastem słyszałam już dawno, ale wydaje się być skuteczne. Teraz łatwo torty dekorować bo jest dużo dodatków oraz ciekawych inspiracji w Internecie. Piękne kwiaty na piękne święto. Nie składałam Ci jeszcze życzeń urodzinowych, wiec przyjmij ode mnie najserdeczniejsze życzenia z okazji obu świąt 🎉🥂💐🎂
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasem lubię zobaczyć co w SF powstało. Chociaż przyznam się od razu, że mój raczej humanistyczny mózg ma czasem problemy ze zrozumieniem bardziej naukowych elementów powieści/opowiadania.

    Dziękuję za uznanie dla moich recenzji. :)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobienie własnoręcznie tortu to zawsze fajna sprawa :-) Jeszcze nigdy w swoim życiu samodzielnie tortu nie upiekłam , ale kto wie może za dekadę się zdecyduje na ten krok ;-) 13 książek to bardzo dużo - ja obecnie czytam prawie 800-stronicowe Battle Royale ... jestem już bardzo bardzo blisko końca :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego dobrego z okazji Dnia Kobiet :)
    Tulipany kojarzą się z tym świętem, a jest ich całe bogactwo kolorystyczne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię tulipany nie tylko na Święto Kobiet. Tort raz zrobiłam owszem był bardzo smaczny ale ile on mnie nerwów i pracy kosztował to tylko ja wiem :-). Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  10. Bellas flores . Todos los días es día de la mujer. Debemos ser valoradas siempre. Te mando un beso. Enamorada de las letras

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka zapowiada się ciekawie!
    Kwiaty jak zawsze piękne! Tych nigdy dość :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne tulipany. I od razu człowiekowi robi się weselej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń