wtorek, 21 lutego 2023

Walentynkowy rudzik.

Witajcie, dziękuję za zaglądanie, czytanie i komentowanie.Miło jest czytać Wasze komentarze.Duży wkład w dyskusję o Panoramie Siedmiogrodzkiej wniósł Anonimowy- Nieznany.Dziękuję. Dziś kilka zdjęć Welentynkowych.
Przez tydzień wyszywałam tego walentynkowego rudzika. To moje drugie podejście do tego obrazka. Kiedyś zaczynałam od tła i nic z tego nie wyszło. Tym razem zaczęłam od rudzika i dobrnęłam do końca wyszywanki . Potem kupiłam bordowe passe portout i okazało się ,że z kwadratowego obrazka trzeba zrobić prostokątny.Kiedy wybierałam passe portout patrzyłam tylko, żeby okienko nie było za duże. Bordowe od razu wpadło mi w oko.W dodatku miało najmniejszy prostokącik. Nadzwyczajnie to powiększanie nie wyszło, ale i tak ogólnie jestem zadowolona.Nie pamiętam już kiedy ostatnio wyszywałam na tak drobnej kanwie( 16) Zazwyczaj wybieram 14.
Przy okazji porobiłam trochę zdjęć walentynkowym bukietom.
Był tort, który sami zrobiliśmy, bo w tym roku miałam okrągłe urodziny. Zdjęcia całego nie zrobiłam ,bo w czasie tynkowania i posypowania czekoladą prawie nam zleciał z patery. W efekcie przypominał trochę wieżę w Pizie. (Przesadzam, tak źle nie było) Przez tydzień oglądaliśmy filmiki na You Tube i potem krok po kroku przez trzy dni trwało wykonanie. Było troche kłótni o frużelinę wiśniową.Ja chciałam owoce zatopione w galaretce, mąż był za gęstym kisielem. I stanęło na jego.Wizualnie lepiej wypadłoby z galaretką, ale z kisielem był smaczny, tyle że trochę wypływał, co widać na zdjęciu. Bita śmietana wyszła znakomita ( śmietanka 30 i 36 procent, serek mascarpone, cukier, wanilia; przepis z blogu Ania Gotuje) Niespecjalnie wyszły owoce zaparzane w syropie cukrowym. W ostatniej chwili ratowałam dekorację kupionymi w Dino truskawkami i malinami.
To tyle na dziś. Teraz idę zobaczyć co u Was, bo przygotowania i świętowanie tak mnie pochłonęły,że prawie nie zaglądałam na Wasze blogi i czas to nadrobić. Pozdrawiam serdecznie. Iza

28 komentarzy :

  1. Rudzik cudny . Oj jak ja lubię torty choć nie potrafię ich piec Był na pewno przepychota. Śliczne bukiety. Wszystkiego najlepszego życzę z okazji urodzin💐💐💐

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj ciepło spóźnione ale szczere życzenia dla Ciebie,. życzę Tobie dużo siły, zdrowia, dobrych Ludzi i obyś zawsze tak jak teraz umiała się cieszyć z małych i dużych rzeczy, wydarzeń. Piękny tort i a rudzik prześliczny - taki radosny i energetyczny pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny rudzik! Na drobniejszej kanwie haft wygląda lepiej :)
    Tort robiony z sercem, na pewno był pyszny, bo na taki wygląda. Przyjmij najlepsze życzenia, zdrowia, radości i czasu na przyjemności.
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uroczy rudzik. Piękne kwiaty. Tort wygląda smakowicie! Wszystkiego dobrego. Też jestem z lutego, ale z początku. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny ptaszek. Gratuluję wykonania. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin. Tort wygląda pięknie i na pewno był wyśmienity. Cudne bukiety , ja lubię Walentynki. Pozdrawiam serdecznie 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    OdpowiedzUsuń
  6. These are beautiful flowers.
    New post: https://www.melodyjacob.com/2023/02/best-shampoo-for-dandruff.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale cudny rudzik! Tort też niczego sobie! Zjadłabym z apetytem :) Twoje zdrowie! Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak Ci pięknie wyszedł ten Rudzik- bardzo lubię te ptaszki- mają w sobie tyle uroku i kojarzą mi się ze świętami i zimą.
    Przynam szczerze, ze nigdy w życiu nie piekłam, tortu

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej, tyle cudownych rzeczy! Tort mega smaka mi narobił, kwiatki przepiękne, ale to walentynkowy ptaszek wyszywany zrobił na mnie największe wrażenie. Jest piękny!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ślicznie wygląda ten rudzik ;) jejku ja z bezami już niedługo się poddam. Ciągle coś psuje u mi nie wychodzi haha.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny hafcik. Tort podziwiam bo wiem ile to zachodu kosztuje. Ja raz też pokusiłam się aby zrobić tort własnoręcznie . Wyszedł wspaniały ale nie wiem czy zrobię kolejny raz. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczny haft Izuniu. Przesyłam spóźnione życzenia wszelkiego dobra, dużo zdrowia, spokoju i radości.

    OdpowiedzUsuń
  13. Haft rudzika robi wrażenie, zwłaszcza na powiększeniu zdjęcia.

    Nikt nie spodziewał się w sumie, że wujek tak szybko nas opuści. Chociaż ostatni miesiąc można było uznać (razem z kawałkiem stycznia) za równię pochyłą.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniały tort! Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin.
    Pięknie haftujesz zdolna jesteś.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana w takim razie spóźnione
    lecz szczere wszystkiego najlepszego! Obyś była zdrowa i szczęśliwa. Dużo uśmiechu na co dzień. Rudzik jest wspaniały. Utalentowana Dziewczyna z Ciebie. Śliczne zdjęcia jak zawsze. Całuję mocno

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, szczęścia, zdrówka. Torcik jak dla mnie wygląda apetycznie ^^. Najważniejszy jest smak!
    Hafcik przeuroczy <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Rudzik wyszedł śliczny. Od razu skojarzył mi się z rudzikiem z "Tajemniczego ogrodu". Przyjmij spóźnione ale szczere życzenia urodzinowe. Ściskam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. "Z całego serca życzę Ci uśmiechu, słońca na twarzy i jak najwięcej jasnych dni , w rozmowach wszystkich Waszych" - cytatem z piosenki Skaldów przesyłam Ci serdeczne, urodzinowe życzenia .
    Miło zobaczyć Twoje prace; te trwałe (rudzik) i te nietrwałe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu wyżej nie wyświetlił się mój podpis. Oj, to ulepszanie blogera.

      Usuń
  19. Bardzo dziękuję za odwiedziny, mimo tej całej zimy za oknem i zimna ( to dla mnie najgorsze) życzę Ci pięknego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
  20. Rudzik przepiękny! Kwiaty jak zawsze cieszą oczy :)
    Imponujący tort! Ja nie podjęłabym się jego wykonania...
    Wszystkiego co najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale ciacho! Narobiłaś mi smaka!

    OdpowiedzUsuń