czwartek, 16 marca 2023

Koszyczek

Dzień dobry, dziękuję za zaglądanie czytanie, komentowanie. Witam nową obserwatorkę- Anię z Książkowego lasu. Dziś krótko, zaprezentuję koszyczek, który ostatnio wykonałam.
Koszyczek na drewnianej obręczy o średnicy 16 cm. Oprócz tego wykorzystałam kordonek melanżowy " Monika" , sztuczne kwiaty i wstążkę. Kordonek jeszcze ze starych zasobów. Wspominałam juz kiedyś,że te melanżowe kordonki przyciągają wzrok, są droższe niż te w jednym kolorze, ale w robótkach wypadają nieszczególnie, trochę kiczowato. Tu jednak dobrze pasuje do struktury koszyka. Pamiętam jak go kupowałam w pasmanterii w Ozorkowie. Sprzedawczyni była szczęśliwa jak nie wiem co,że pozbywa się wreszcie ostatniej sztuki, która jej zalegała w sklepie. Kwiatki wyciągnięte z przydasi, podobnie wstążka.
Wzór pęczków i słupków, od góry. Od doły półsłupki. Oj, myślałam,że tego nie skończę. Trzeba było dopasować wzór do obręczy i początkowo marnie to szło. Ale pierwsze koty za płoty. Kwiaty i wstążka są tutaj wystarczającymi ozdobami. Wystarczy. Więcej ozdób mogłoby wywołać efekt przeładowania. Koszyczek można też zawiesić, usunąć kwiaty i przechowywać drobne przedmioty.
Wiosna się zbliża. Ptaki już się cieszą. W nocy jeszcze przymrozki, rano szron, ale coraz cieplej. Dostałam tulipany i zapomniałam zabrać od siostry. - Włóż sobie do wazonu ze swoimi- powiedziałam. A potem przysłała mi zdjęcie- " Patrz jak ładnie wyglądają wszystkie razem!" Jak zobaczyłam w markecie tulipany ze zdjęcia, musiałam kupić, bo też chciałam mieć. To tyle. Dobrego weekendu.

31 komentarzy :

  1. Fajny koszyczek 🙂
    To prawda te melanżowe kordonki tracą swój urok w robótkach!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale piękny ten koszyczek! Masz magię w dłoniach! Ja zamiast tulipanów kupiłam żonkile. Choć troszkę wiosny w domu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie. W marketach rozglądam się za kwiatami, żonkili jeszcze nie kupowałam, może dlatego, że przyjęło się u mnie- to kwiaty na święta. Skrót myślowy, który może trzeba przełamać?!
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. U mnie też tulipany w wazonie.
    A koszyczek piękny zrobiłaś. Na pewno będzie przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy koszyczek. Piękne tulipany. Też sobie kupiłam niedawno bukiet do wazonu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Urocznico,
      Szczególnie teraz, gdy czekamy na wiosnę, lubię takie kolorowe akcenty w wazonie.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Super praca. Pozdrawiam. Jeszcze nie robiosm koszyczka na obręczy, muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ago, Wzór znalazłam w aktualnej gazetce "Szydełkowanie. Wiosna i Wielkanoc." nr 1/2023. Tyle ,że tam wykorzystano gruby, styropianowy wianek.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Rzeczywiście, ten kordonek świetnie się wpasował do koszyczka. Myślałaś o tym, żeby koszyczek mocno usztywnić?
    U mnie w domku na ogół hiacynty i to za oknem, ale tak, żeby zaglądały do pokoju.
    Blendowanie to inaczej mieszanie kolorów, żeby płynnie przejść od koloru jednego do drugiego. Czyli jedna nitka taka, druga inna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Tak właśnie wyobrażałam sobie to blendowanie.
      Co do mocnego usztywnienia- muszę spróbować. Przychodzi mi do głowy klej wikol, ale może wystarczy mocniejszy krochmal, bo po użyciu wikolu podobno nici tracą blask. ( dobry do mocnego krochmalenia białych bawełnianych gwiazdek na choinkę)
      Czytając Twój komentarz przypomniałam sobie o koszyczkach, które dawno temu kupiłam w sklepie 4,50. Wykonane były z ceratowej plecionki w ciemnych kolorach.( na pewno nie były urodziwe) Kupiłam je jako bazę pod szydełkową robótkę. Po dodaniu koloru i indywidualnego charakteru, do zawieszenia w kuchni, żeby funkcjonowały jako podręczny przybornik.
      Będę robiła wiosenne porządki, to ich poszukam.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Zdolna jesteś:) Fajnie ,ze potrafisz sama sobie kupić kwiaty, Super!!!:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, Pat.
      Przyznam się, kwiaty kupuję również po to, żeby znalazły się na zdjęciach. Lubię kwiaty i wiem, że inni też je lubią.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ciepłej niedzieli:)

      Usuń
    3. O tak, już jest ciepło, a podobno z najbliższych dniach ma być jeszcze cieplej.
      Pozdrawiam, Pat.

      Usuń
  8. Super ten koszyczek, i tak pięknie komponuje się z kwiatami przywołując powoli kalendarzową wiosną - oby jak najszybciej do nas zawitała gdyż tęsknie za ciepłem , słońcem - miłego oraz pełnego uśmiechu tygodnia <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolino,
      Jest coraz cieplej, słoneczko coraz mocniej przygrzewa. Trzeba będzie poszukać w szafie lżejszych ubrań.
      Tobie również- miłego, uśmiechniętego tygodnia.

      Usuń
  9. Ślicznie Ci wyszedł ten koszyczek :) I to cieniowanie idealne do tego pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję bardzo.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Koszyczek pierwsza klasa. Kwiaty prezentują się w nim wspaniale. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Na koszyczek ten kordonek pasuje idealnie :)
    Ja dopiero co wyrzuciłam tulipany, które otrzymałam na Dzień Kobiet, trzymały się bardzo długo w wazonie, wniosły radość i wiosnę do domu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu,
      🌷 długo nie postoi, ale ile wiosennej radości wnosi?!
      Pozdrawiam

      Usuń
  13. Nie mam cierpliwości i zdolności do takich prac. Jak ktoś robi coś ładnego to podoba mi się to w dwójnasób. :) Koszyczek na pewno cieszy oczy, może też ma jakieś funkcje.

    Przemoc w nadmiarze może odpychać. Jakoś przeczytałem tę książkę z Japonii, jednak to nie do końca coś co lubię i do czego wrócę.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję Piotrze,
    Spotyka się mężczyzn, którzy haftują, szydełkują robią na drutach, ale myślę, że to rzadkie zjawisko. Za to pań, które to lubią i które to lubią jest wcale niemało.
    Rynek wydawniczy jest tak bogaty i pojawiają się ciągle nowe podgatunki, że trzeba sprawdzać co nam pasuje a co nie. Przemocy w nadmiarze w książkach, filmach i serialach też nie lubię.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękny koszyczek Izuniu. Prawdziwy z Ciebie talent. Zachwyciłaś mnie. Podobnie jak Ty ogromnie się cieszę z wiosny choć dziś pogoda barowa.

    Zapraszam na blog Kasine bziki :)

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten koszyczek z kwiatami sztucznymi wygląda przepiękne!

    OdpowiedzUsuń