poniedziałek, 27 grudnia 2021

Świąteczne tematy.

Witajcie! Serdecznie dziękuję za Wszystkie życzenia i komentarze! Cieszę się,że orenżadka w proszku przywołała wspomnienia.Pisanie o znanych obrazach przede wszystkim poszesza moje horyzonty. Kiedyś interesowałam się malarstwem, a ściślej mówiąc kilkoma kierunkami. Dzięki Wam z przyjemnością wracam do tematów związanych ze sztuką, odnajduję nowe, nieznane mi wcześniej "lądy"- Dziękuję! Dziś chciałabym napisać Wam, o niektórych pomysłach zrealizowanych w czasie tych Świąt.
W jednym z czasopism robótkowych znalazłam pomysł na szydełkowe woreczki z przywieszką w kształcie serca, bądź gwiazdki. Poszłam na skróty i kupiłam w sklepie woreczki z czerwonej organzy. (po 1.40 zł) Oczywiście w internecie jest pełna oferta takich woreczków od organzy w różnych kolorach, po płócienne czy jutowe i bywają tańsze,ale z przesyłką- na jedno wychodzi.W sklepie były tylko te,ale idealnie wpisywały się w Święta Bożego Narodzenia.
Oczywiście można było się pokusić o przywieszki ręcznie robione, ale w pasmanterii wypatrzyłam małe srebrne choineczki po 40 gr. Przykleiłam je taśmą dwustronnie przylepną. Trochę za późno wybrałam się do marketu po czekoladki. Kupiłam Merci i Rafaello. Niestety nie było już Ferrero Rocher. Złote opakowanie tych czekoladek dopełniałoby kolorystykę smakowitych łakoci. Na Wigilii położyłam każdemu woreczek obok talerza.W naszej rodzinie jest przewaga kobiet, a panie - wiadomo- uwielbiają takie drobiazgi.
Ledwo zaczęłam urlop- ruszyłam w miasto. Ale wcześniej musiałam się do tego miasta dostać. Bus opanowały Wesołe Babeczki, które jechały na zakupy. Humory dopisywały, a w powrotnej drodze ta sama ekipa( i ten sam kurs, tylko inny kierunek) była w jeszcze lepszych humorach. Obładowane i szczęśliwe były skore do żartów. Lubię obserwować przedświąteczną krzątaninę...Na targu podeszłam do faceta z bombkami. Niestety, tych bombek,co sobie wcześniej upatrzyłam już nie było. Musiałam zadowolić się mniejszymi. Jakaś kobietka pytała o czubek na choinkę. A sprzedawca akurat nie miał- "Pani, mało to czubków kręci się po tym targu? A złap pani któregoś!" Kolejki do sklepów rybnych wywijały się na dworze. Odpuściłam sobie śledzie...ale za mną "chodzą", bo jak nie zrobię sobie po swojemu, to tak jakbym nie jadła. Na koniec wstąpiłam do "Naszego Naleśnika" na kawę i małe co nieco i dostałam wychodząc takiego oto piernika.
Pani Zima w tym roku trzyma. Od niepamiętnych czasów nie było białych Świąt! A teraz mróz niemały!
Mój miodowy torcik, udał się nad wyraz. Przepis na dobry lukier. Rozpuszczamy w rondelku pół kostki margaryny, dodajemy cukier puder, cukier waniliowy,kakao- dużo. Wszystko podgrzewamy, nie dopuszczając do wrzenia.Zdejmujemy z ognia. Do gorącej masy dodajemy całe surowe jajko( wcześniej wyparzone we wrzątku) Ubijamy trzepatrzką, aby wszystko się dobrze połączyło. Polewamy lukrem ciasto. Szybko zastyga i można dowolnie dekorować.
Moje zimowe domki.Wieczorem robię iluminację. Choinki migają, oświetlenie domków- nie. Już nie martwię sie,że braknie mi tu prądu- Pani w elektrycznym sprzedała mi baterie w promocji. Dużo! "Jeśli zauważysz dzisiaj,że spada Ci nastrój albo poziom energii, potraktuj to jako wskazówkę, że skupiasz się na czymś, nie dość pozytywnym" To tyle na dziś. Pozdrawiam serdecznie i idę zobaczyć co u Was!

51 komentarzy :

  1. Miodownik aż kusi by go zjeść :) Piękne dekoracje świąteczne.
    Pozdrawiam poświątecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu,
      Również pozdrawiam poświątecznie

      Usuń
  2. Pomysłowe dekoracje świąteczne wykonałaś. Ciacho robię podobne. Pozdrawiam serdecznie 🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu,
      A ja długo szukałam w swoich gazetkach właśnie tego przepisu.
      Pozdrawiam poświątecznie

      Usuń
  3. Choinki i śnieg na parapecie pasuje do tego, co za oknem.
    Krajobrazy świąteczne w tym roku jak z bajek, albo amerykańskich filmów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu!
      A propos amerykańskich filmów. Tak się składa, że wczoraj obejrzałam że trzy. Tam śnieg zaczyna padać nagle i wszyscy mają maślane oczy z zachwytu.
      Nasz krajobraz zimowy w połączeniu z mrozem to - jak dla mnie- Doktor Ziwago. Mroźne piękno.

      Usuń
  4. Miodowy torcik wygląda smacznie, u mnie kolejka po karpia to liczyła chyba ze 150 osób. Jak ludziom się chciało w niej stać? Woreczki fajny pomysł. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      U mnie aż tylu nie było, a też nie chciało mi się stać.
      Choć,jak znam życie, stojąc w kolejkach też można się pośmiać. Ludziom przypominają się stare czasy...

      Usuń
  5. Przepis na lukier sobie zapisuję, bo przyznaję, że nie umiem zrobić dobrego. Twój musi się udać :) Pomysł z łakociami w woreczku bardzo fajny, taki mini prezencik poza konkursem. Pozdrawiam serdecznie poświątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Jak będziesz rozpuszczać margarynę możesz dodać łyżkę wody.
      Do tych woreczków miałam zamiar dołożyć po długopisie ( choć dużo teraz piszemy na klawiaturze długopis w domu zawsze się przyda) takim indywidualnie dobranym do osoby, co nie znaczy, że drogim. Ale w sumie brakło czasu na szukanie tych długopisów.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Mój bananownik wygląda zupełnie tak jak Twój miodownik. :)
    W wigilię nie zasiadałam do stołu, nie lubię tyle jeść i słuchać jak wszyscy każą jeść. Drugiego i trzeciego dnia odwiedzałam rodzinę i przyjaciół, dobrze, że miałam to miejsce w brzuchu. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiał być dobry Twój bananownik...
      Cóż, przyznaję po Wigilii, było mi wyjątkowo ciężko na żołądku, co przeżyłam tym bardziej, że na co dzień się nie przejadam. W pierwsze święto było już lepiej, a w drugi dzień świąt zupełnie dobrze.
      Wieczorem 23 zadzwoniłam do siostry, która w tym roku organizowała Wigilię, a Ona:- " Nigdzie nie mogłam kupić pierogów, jakbyś mogła zrobić 10. Nie powiem, totalnie mnie to "rozwaliło". Ale rada nie rada wzięłam się również za nie następnego dnia. Nie wjechały wprawdzie na stół wigilijny. Ale do czerwonego barszczu w pierwszy dzień świąt były jak znalazł. A były super, nie pamiętam kiedy ostatnio wyszły mi takie dobre. Czasem odrobina "podkręconego" nastroju daje dobre rezultaty.
      Pozdrawiam Cię Aniu, serdecznie

      Usuń
    2. Uniknąwszy wigilijnego stołu, nie przejadłam się, czułam się doskonale, trekking też w święto był udany, ogółem mogę powiedzieć, że miło wspominam zeszłoroczne już święta. I postaram się żeby przyszły także były takie. :)

      Usuń
  7. Lubię miodownik a Twój pewnie smakował wyśmienicie:) Uroczy pomysł miałaś Izabelko z tymi woreczkami, takie drobiazgi zawsze cieszą. Ślicznie wyglądają też zimowe domki na parapecie, oświetlone na pewno wyglądają bardzo romantycznie. Przesyłam serdeczne uściski!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne ozdoby, wieczorem te domki na parapecie muszą wyglądać niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja miniaturowa świąteczna wioska rzeczywiście podświetlona wygląda niesamowicie.
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Pięknie prezentują się te domki na parapecie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z wielką chęcią spróbowałabym tego torciku miodowego, wygląda i brzmi przepysznie, uwielbiam miód! 🍯 Pomysł na woreczki dla gości mega uroczy, chętnie sama kiedyś zaskoczę tak bliskich!

    💜 Pozdrawiam Dollka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dollko,
      Miodownik wyszedł pyszny i szybko zniknął jak sen jaki złoty.
      Cieszę się, że pomysł z woreczkami Ci się spodobał.
      Dziękuję też, za to, że dołączyłam do grona obserwatorów mojego bloga.
      Pozdrawiam serdecznie w Sylwestra.

      Usuń
  11. Bardzo przyjemnie było wrócić do tych świątecznych tematów :)
    Bardzo, bardzo, bardzo ucieszyła mnie iście zimowa aura właśnie na święta. Wybraliśmy się nawet na spacer mimo mrozu (wytrzymaliśmy prawie 4 godziny!).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniko Olgo,
      Święta są takim cudownym czasem i chcielibyśmy, żeby to trwało jak najdłużej.
      Ja dużo chodziłam,może nie tyle w same Święta, ale później i również sprawiało mi to dużo radości!
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  12. Super ten miodowy torcik, dobrego 2022❤

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję Kingo!
    Na wzajem. Zdrowia, Radości i Pomyślności!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow Iza, ale u Ciebie pysznosci :) Az slinka pociekla na widok tego torcika. Domki cacy ☺☺☺♥ Sliczna ozdoba na swieta. Pozdrawiam Cie serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu!
      Tak mi te krążki ostatnio się spodobały,że na Nowy Rok upiekłam napoleonke- też krążków.
      P
      Również bardzo serdecznie Cię pozdrawiam w Sylwestrowy wieczór!

      Usuń
  15. Na nadchodzący rok życzę Tobie , Twojej rodzinie i Pero zdrowia, zdrowia, zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Jolu, Tobie i Twojej Rodzinie Szczęśliwego Nowego Roku!
      Wszystkiego co najlepsze.

      Usuń
  16. Izo, życzę Ci szczęśliwego, zdrowego i pomyślnego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu,
      Zdrowia i pomyślności w Nowym Roku!

      Usuń
  17. Piękne ozdoby świąteczne :)
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakie to wszystko piękne!
    Szczęśliwego Nowego Roku! Niech też będzie piękny!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję!
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę, że poczucie humoru rozładowuje niejedną napiętą atmosferę. A z tego czubka to sama się pośmiałam. Miodownik, jeju, jak ja dawno nie jadłam tego typu ciasta. Gdybyś mieszkała bliżej, to miałabyś zagwarantowany mój nalot w celu jego spałaszowania :). Pozdrawiam noworocznie i życzę wszystkiego co najlepsze w tym nowym, 2022 roku. Niech będzie dobry, mimo wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko,
      Mile byłby widziany Twój nalot!
      Dziękuję za życzenia. Mam nadzieję, że ten rok będzie dobry, mimo wszystko. Uściski!

      Usuń
  21. Zimowe domki są przepiękne, a w święta faktycznie pogoda była idealna. Wszystkiego, co najlepsze w 2022 roku: by zdrowie dopisało oraz by każdy dzień był jeszcze lepszy od poprzedniego, a uśmiech nie znikał z twarzy przez całe 365 dni! Pozdrawiam noworocznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przepiękne życzenia!
      Zdrowia, radości, pomyślności, spełnienia marzeń.

      Usuń
  22. Piękne ozdoby świąteczne:) Ten miodowy torcik z chęcią bym zjadła, mimo obżarstwa świątecznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Martyno,
      🍰 z krążków powstało więcej...Na Nowy Rok kremówka.
      Pozdrawiam w Nowym Roku.

      Usuń
  23. Świetny pomysł z tymi woreczkami. Mała rzecz a cieszy. Hihi też jako kobieta uwielbiam takie drobiazgi <3. Miło się przysłuchiwać ludziom, których ogarnia świąteczny nastrój. Od razu przyjemniej robi się zakupy i wszystkie przygotowania do świąt. Niestety nie rzadko trafią się też niecierpliwe marudy ale korzystając z Twojej rady zawartej na samym końcu nie będę się na nich skupiać. Wolę na tych ślicznych domkach i apatycznie wyglądającym torciku mniam :)
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję Sady Sana,
    To powiedzenie można interpretować na wiele sposobów. W życiu nie brakuje problemów, rozwiązujemy jedne,a już za progiem czekają następne. Nie na wszystko mamy wpływ. Ale ważne jest nastawienie,nad którym możemy pracować. I zmieniać na pozytywne.
    A propos nastawienia to pomyślałam o pewnej anegdocie. Podejście muchy i pszczoły. Mucha lata i szepcze: gówno,wszędzie gówno. Pszczoła 🐝 zaś kwiaty, wszędzie kwiaty.To oczywiste,że wybierzemy pszczołę i jej podejście.
    Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku moja droga!

    OdpowiedzUsuń
  25. woreczki super sprawa:) lubię taką praktyczność:) a przepis na lukier koniecznie wypróbuję:D

    OdpowiedzUsuń
  26. Kochana, stwarzasz wokół siebie klimat ciepła i spokoju. Właśnie tak, że chce się wracać i pozostać. Pięknego nowego roku obfitującego w zdrowie i dobro 😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu,
      Może właśnie o to chodzi, żeby właśnie w tych niełatwych czasach szukać tematów, które będą wnosiły ciepło i spokój?! Jeśli to się udaje, bardzo mnie to cieszy.
      Również- wszystkiego co najlepsze w nowym roku!

      Usuń
  27. Wszystkiego najlepszego w 2022 roku. Zdrówka i spełnienia marzeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Ciebie również- wszystkiego co najlepsze Nowym Roku!

      Usuń
  28. witaj ciepło, widok tych ozdób i woreczków wprawił mnie w dobry nastrój, a ciasto sprawiło, że poczuła się głodna tak apatycznie wygląda i pewnie wspaniale smakuje, pięknie dziękuję za życzenia świąteczne.
    a ja życzę Tobie w Nowym Roku zdrowia, spokoju, ciepla i malych i dużych radości i spełnienia marzeń pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniko,
      Tobie również wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku!
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń