czwartek, 21 grudnia 2023

Przedświąteczny misz- masz.

Kochani, dziękuję za słowa wsparcia po utracie Perra. Oboje bardzo to przeżyliśmy. Co ja mówię - oboje... Kalina z Justyną lały łzy- " Tak tu pusto bez niego..." A z pańciem, czyli moim mężem miałam wtedy trzy światy. Któregoś dnia powiedział- " On zgasł tak nagle, jakby nagle wyczerpały się w nim wszystkie baterie" Oczywiście ktoś mógłby powiedzieć- to tylko pies. Ale wielu z Was to rozumie i to nie podlega dyskusji.
Dziś będzie taki przedświąteczny misz- masz. To ozdoba, którą chciałam "wpasować " w 10 centymetrową obręcz, ale ma 7 centymetrów, więc dałam spokój.Adwent to dobry czas,żeby dziergać ozdoby, ale mnie od jakiegoś czasu słabo to idzie. Za to chętnie odwiedziłam kiermasz w Domu Kultury.
Moje ulubione stoisko pani Krystyny z Łodzi.Z córką lubimy jej kreatywne dzieła.
Przez kiermasz właściwie przemknęłam, bo nie miałam zamiaru niczego kupować. Dość tych różności mam w domu, tak,że nie wszystkie co roku wyjmuję. Zarzekałam się- o nie, nie. Ale jak to mówią- nigdy nie mów nigdy i dziś dałam się skusić na małą pierdółkę.
W tym roku było naprawdę dużo stoisk na kiermaszu. Dużo zwiedzających, ale i trochę kupujących.
Na scenie konkurs prac uczniów młodszych klas szkół podstawowych na nietypową choinkę.
Ostrokrzew napotkany.
Święta nie zapowiadają się białe. Dziś silny wiatr i deszcz. W "Newsweeku"(49/2023 4-10.12.23) ciekawy artykuł "Jak żyje pokolenie "Z" Ślamazary mają głos" i wprowadzenie " Nadeszła era snail girls ( ślamazar) Coraz częściej młode kobiety porzucają pogoń za karierą, a nadgodziny zmieniają na życie w rytmie slow life. Czy to cichy bunt pokolenia Z? Pokolenie Z( osoby urodzone w latach 1995- 2012) nie chcą pracować tyle co starsze pokolenia,brać nadgodzin, są roszczeniowi i dbają o swój komfort.(...) Pracowanie całymi dniami jest już passe. Współcześni młodzi wiedzą,że można zarobić pieniądze, wkładając w to mniej czasu, np. zarabiając w mediach społecznościowych, tworząc własne biznesy.(...) Karolina Wincewicz- Cichecka podkreśla,że interpretując zjawisko "snail girl" nie chodzi o bycie roszczeniowym, leniwym, ale o zdanie sobie sprawy,że nie warto za wszelką cenę gnać za karierą, co może doprowadzić do wypalenia zawodowego czy stanów depresyjnych. Sienna Ludbay pisząc o "snail girl" proponuje, aby zadbać o równowagę między życiem prywatnym i zawodowym, o stawianiu granic, o spokój wewnętrzny. A nade wszystko o porzucenie toksycznego samokrytycyzmu i wewnętrznej presji osiągania wielkiego sukcesu, aby nadać sens temu, co robimy." Artykuł Magdaleny Kuszewskiej.
Choinka pod urzędem miasta. W Newsweek Psychologia. Dlaczego robimy to co robimy artykuł- "Hamulce zmiany" Dlaczego trudno rozstać się z toksycznym miejscem pracy? I jeden z ciekawych powodów- " Według odkrytej i nagrodzonej Noblem teorii perspektywy, mówiącej o tym, że strata bardziej boli, niż zysk cieszy, łatwiej zrozumieć, dlaczego część z nas, dopóki nie dojdzie do ściany( np. nie dostanie czerwonej kartki od organizmu albo nie wydarzy się im nic" skrajnego" w pracy) nie podejmuje działania. W wielu przypadkach, dopóki korzyści , np. materialne, są równe z kosztami( także tymi emocjonalnymi) brak nam motywacji do zmiany." Artykuł Patrycji Sawickiej- Sikory, psycholożki biznesu. Teoria perspektywy D. Kahnemana i A. Tversky'ego - Nobel 2002- jest dla mnie "lekko " zawiła, przez te wszystkie sinusojdy, od których mnie na sam widok odrzuca, ale wyjaśnienie pani Patrycji trafia do mnie idealnie.
I Alejki z początku grudnia. Z oglądanych ostatnio filmów polecam "Księgarnię z marzeniami", film z 2017 roku Wielka Brytania/ Hiszpania/ Niemcy.Rok 1959 Florence zakłada w starym domu księgarnię. Miejscowa dama z elity towarzyskiej jest temu przeciwna, ma inne plany na wykorzystanie tego budynku.Film jak z BBC dopracowany w szczegółach, nieprzegadany, bardzo dobre studium postaci, czytelne intrygi, ciekawe, zaskakujące zakończenie. W internecie jest na cda, ale Premium. Film " Kochając Pabla, nienawidząc Escobara"- słaby, pomimo głównych ról Penelopy Cruz i Javiera Bardema.Nie wiem, czego, ale czegoś mi w nim brakowało.Kłamstwo doskonałe w roli głownej Helen Mirren. Seniorzy Roy i Betty szukają partnerów przez internet. Obydwoje prowadzą swoje gry...Niezły, ale nie nadzwyczjany. Dziękuję Wam za zaglądanie, czytanie i komentowanie.Wesołych Świąt!

31 komentarzy :

  1. 🎄May your Christmas be made up of all the best you have.
    Thank you for being with me on my blog in 2023. May we continue this beautiful poetic and cinematic journey that is life in 2024.🎄
    💋Kisses💋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I also thank you very much for thid year on the blog.
      Merry Christmas and happy New Year, dear Theodosia.

      Usuń
  2. Film Kłamstwo doskonałe mi się podobał. Może dlatego, że uwielbiam Helen Mirren.
    U nas święta niestety po wodzie, ale za to wesoło, bo mamy szczeniaka. Dogadał się już z kotami, jest słodki, ale baaaaardzo uparty.
    Życzę spokojnych, a przede wszystkim zdrowych świąt!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się podobał ten film, ale " Księgarnia z marzeniami" bardziej mnie zachwyciła.
      Oj, to mając szczeniaka będziecie mieć dużo radości i uciechy.
      Ta upartość może być jego cechą nie do poprawienia. I dobrze, ma swój charakter.
      Pamiętam jak mały Perro od razu ustawił dorosłą kocicę Figę. Pokazał jej, że to on w momencie przyjścia do naszego domu- rządzi. A ona była wyjątkowo zaradną i bojową kocicą.
      Dlatego na początku ciągle chciała wyprowadzić go na drogę- a idź sobie , idź...
      Dziękuję za życzenia Aniu!

      Usuń
  3. Sienna Ludbay pisze z sensem.

    Miałam kiedyś problem z toksyczną pracą, zakasałam więc rękawy i zaczęłam szukać. I to było wtedy, kiedy telefon nieznośnie milczał. Lata temu. Rozniosłam tuzin CV i nikt nie zadzwonił. Musiałam pracować w toksycznym zespole, nie miałam po prostu innego wyjścia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czasem stoimy po kolana w mętnej wodzie i musimy wytrwać. Może takie lekcje są nam po prostu potrzebne do rozwoju?!
      Ja latami tkwiłam w toksycznym środowisku pracy i dopiero, gdy doszłam do ściany - musiałam odejść. Przy okazji okazało się, że muszę też zacząć wdrażać system naprawczy- siebie.

      Usuń
    2. Bo to gnębi niezauważenie jak niezdiagnozowany rak.

      Usuń
  4. Bardzo współczuję utraty psiego przyjaciela- każdy zwierzaczek jest jak domownik bez względu na to czy ma łapki, skrzela czy piórka. I jego strata zawsze bardzo boli ... Co do pracy - niestety coraz częściej znam przypadki takiego toksycznego środowiska pracy, z którego ludzie chcą się wyrwać. Sienna Ludbay ma sporo racji w swojej " snail girl" - małymi kroczkami staram się nią być.
    Życzę Ci zdrowych, spokojnych, rodzinnych oraz pełnych takiego duchowego ciepła Świąt Bożego Narodzenia <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Pies to według mnie przyjaciel, członek rodziny i rozumiem jak może być po jego odejściu.

    Na razie nie mam na horyzoncie nic dla siebie w kontekście pracy.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Piotrze,
      Bez względu jak długi to okres, myślę, że wreszcie coś zamajaczy na horyzoncie...
      Pozdrawiam. Wesołych Świąt!

      Usuń
  6. "Księgarnia z marzeniami" to bardzo dobry film. Pięknych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bella librería. Siempre debemos celebrar la navidad en nuestro corazón. Pasaba a desearte una feliz navidad para ti y tu familia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias Judyta!\Sabias parabras.
      Feliz Navidad.
      Besos.

      Usuń
  8. Witaj ciepło,
    Lubię kiermasze świąteczne, a tekst w Newsweeku jest rzeczywiście ciekawy, ja uczę młodych ludzi i też obserwuję, że nic im się nie chce, może ten trend się zmieni.
    Ja życzę Tobie w czasie świąt dużo spokoju, zdrowia, radości i odpoczynku pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniko!
      Myślę, że to przejaw buntu oraz tworzenie własnych standardów.
      Wesołych Świąt!

      Usuń
  9. Witaj! Przy okazji tego kiermaszu wpadłam na pomysł nowej serii na bloga. Bo właściwie nasza codzienność jest (przynajmniej dla mnie) bardzo ciekawa. "Kto czyta - żyje wielokrotnie, kto zaś z książkami obcować nie chce, na jeden żywot jest skazany." Jeżeli ma się takie okno gdzieś na drugim końcu świata, to tak jakby tam po części być.
    Zdrowych, radosnych dla Ciebie i Twoich bliskich. Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,
      Zgadzam się z sentencją, którą przytaczasz.
      Tak, ciągle szukamy czegoś dzięki nasze blogi będą się rozwijać, a przy okazji ( co bardzo istotne) My razem z nimi.
      Dziękuję!
      Zdrowych , radosnych Świąt, Moja Droga!

      Usuń
  10. Dobrych i spokojnych Świąt 🎄🎄☃️☃️☃️

    OdpowiedzUsuń
  11. Amiga Isabel,
    O ®DOUG BLOG deseja a todos os seus amigos, leitores e seguidores um Feliz Natal e um Ano Novo repleto de realizações. Eu sei que todos os anos repetimos esses mesmos desejos e nem sempre as coisas acontecem como queremos. Porém, sou um homem de fé e acredito sempre em dias melhores.
    Beijos. ☆_(ヅ)_/¯¯[2024]

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiele osób narzeka na to młode pokolenie, że nie chcą pracować, chcą zarabiać. Fakt trafi się tu kilku leni, cwaniaków, którzy przesadzają ale ogólnie młodsze pokolenie pod tym wzgledem jest rozsadniejsze. Łatwiej zmieniają pracę, nie dają się wykorzystywać. Nie jesteśmy tak długo na ty świecie, życie mamy jedno, czy koniecznie musimy je przemęczyć, skoro są inne możliwości :).
    Wesołych Świąt Kochana. Jeszcze raz wyrazy wspólczucia po stracie kochanego pieska. Kiedyś ból minie i zostaną tylko piękne wspomnienia po nim. Miał wspaniałe życie z kochającą go rodziną. To najważniejsze. Może innemu pieskowi też dacie taką szansę?

    OdpowiedzUsuń
  13. Każde pokolenie jest inne, wychowuje się i żyje w innych warunkach, zmieniają się autorytety I wartości, młodzi zawsze się buntowali przeciw narzucanym im normom i tego nie zatrzymamy. Oby tylko poszło to w dobrym kierunku a niestety jest różnie. Wszystkiego dobrego Iza na ten piękny świąteczny czas 😊🎄

    OdpowiedzUsuń
  14. Pokolenie Z jest bardzo mądre.
    Radosnych, zdrowych, pogodnych, błogosławionych Świąt Bożego Narodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałych, radosnych Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne rzeczy oferowano na tym kiermaszu. Podobają mi się te domki. Z pokoleniem Z mam okazję i pracować i studiować i bywa różnie. Mają swoje wady i zalety. Izuniu, z okazji świąt chcę życzyć Tobie i Twoim najbliższym wszystkiego co najlepsze! Niech to będzie czas przepełniony wiarą, nadzieją i miłością. Ściskam świątecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. W pełni rozumiem Twój smutek i żal po stracie przyjaciela. Rok temu umarł mój kot. Nie umiałam sobie wyobrazić dalszego życia. Jakby odebrano mi bardzo ważną jego część. Mam inne koty, ale żaden z nich nie zastąpi Benka :( Mam nadzieję, że jest szczęśliwy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo mi przykro z powodu utraty twojego przyjaciela. To zawsze trudne doświadczenie. Ja już tyle razy przez to przechodziłam, że ho ho. Współczuję Wam bardzo. Poza tym to piękne te rzeczy na kiermaszu Izuniu. Chętnie zobaczę polecone przez Ciebie filmy. Ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń