środa, 27 grudnia 2023

Orzechowiec z masą- przepis.

Witajcie, Dziękuję Wszystkim za życzenia, za obecność, zaglądanie, czytanie, komentowanie.
Dziś chciałabym podzielić się przepisem na ciasto, które w Święta miało u mnie duże powodzenie. Przy ciężkich sernikach, makowcach, piernikach, właśnie to ciasto stanowiło miłą odmianę. Na zdjęciu z białym kubeczkiem, który kupiłam przed samymi Świętami.
Placek orzechowy Składniki: Biszkopt 1 szklanka cukru, 1 szklanka mąki pszennej, 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej, 4 jajka, 1 łyżeczka proszku do pieczenia.Ciasto orzechowe 1 szklanka cukru, 1 szklanka mąki przennej, 250 g posiekanych orzechów włoskich, 4 jajka, 1 łyżeczka proszku do pieczenia Masa budyniowa 2 szklanki mleka, 3/4 szklanki cukru pudru, 200 g masła, 1 opakowanie budyniu śmietankowegoPonadto tłuszcz do wysmarowania blaszki, papier do pieczenia
Sposób przyrządzania orzechowca z masą Biszkopt: 1. Białka ubić z cukrem 2. Dodać żółtka, 3. Makę wymieszać z proszkiem, lekko wymieszać z resztą składników, 4. Blaszkę o wymiarach 28x 24 cm natłuścić, wyłożyć papierem. 5. Ciasto przelać do foremki. 6. Piec ok. 25 minut w temp. 180 stopni Celsjusza.Ciasto orzechowe 1. Białka ubic z cukrem 2. Dodać żóltka, mąkę z proszkiem i orzechami, wymieszać. 3. Ciasto przełożyć do natłuszczonej, wyłożonej papierem blaszki o wymiarach 28x 24 cm. 4. Piec ok. 35 minut w temp. 180 stopni Celsjusza.Masa budyniowa 1. Mleko, cukier oraz budyń wymieszać, zagotować. 2. Masło utrzeć, dodając przestudzony budyń. Orzechowiec z masą 1. Ostudzony biszkopt przekroić na 2 płaty. 2. Jeden płat biszkoptu posmarować połową masy. 3. Przykryć ciastem orzechowym. 4. Posmarować pozostałą masą. 5. Przykryć drugim płatem biszkoptu.6. Udekorować według uznania.
Przepis na orzechowiec z masą znalazłam w czasopiśmie - " Ciasta domowe" nr 239 grudzień 2012. Mój komentarz Do biszkoptu i do ciasta orzechowego dałam po jednym jajku więcej, bo były małe. W sumie 10 jajek. Proszku do pieczenia też do jednego, jak i drugiego ciut więcej niż jedną łyżeczkę- można powiedzieć - kopiastą łyżeczkę. Masy do przekładania- jak na mój gust, a lubię budyń, było trochę za mało. Dodatkowo posmarowałam pierwszy blat biszkoptowy i drugi orzechowy marmoladą wiśniową. W sumie po złożeniu wyszło bardzo puszyste, wysokie ciasto. Dzięki orzechom pokrojonym drobno, ale i grubo, było coś do chrupania.
I jeszcze dekoracja z przedpokoju. To tyle na dziś. Serdecznie Was pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za komentarze.

56 komentarzy :

  1. Pysznie wygląda ten orzechowiec. Miłego czasu świąteczno-noworocznego! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś mi apetytu :)
    Wypróbuję na 3 króli, bo na sylwestra i nowy roczek robię ciasto pomarańczowo-mandarynkowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się.
      Ja też już myślę co upiec na Sylwester i Nowy Rok.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Czy ta dekoracja w przedpokoju to Twoja robota?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choinkę kupiłam kilka lat temu na kiermaszu świątecznym, jelonka w sklepie z drobiazgami, gwiazdki robiłam sama- kolekcja z kilku sezonów, a wiklinowe "koło" wypatrzyłam i kupiłam w sklepie gospodarstwa domowego.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Twoje gwiazdeczki od razu wpadły mi w oko. Są śliczne!

      Usuń
    3. O, gwiazdeczki kiedyś produkowałam nałogowo i " taśmowo". Zresztą i teraz, gdy mam czas i ochotę szukam wzorów, które mi pasują i dziergam...

      Usuń
    4. Oby tylko takie nałogi na świecie były. Aktualnie jestem uzależniona od kawy, ale chciałabym mieć jakieś zdrowsze nałogi. ;)

      Usuń
    5. Oj, kawa wcale nie jest zła. Choć jak dla mnie, powinna być bez cukru, mleka i ciasteczka. A często jest- z cukrem, mlekiem i ciasteczkiem...
      Jesteś osobą otwartą i poszukującą, więc znajdziesz zdrowsze nałogi. Już zrobiłaś krok w tym kierunku, zapisując tą myśl!

      Usuń
    6. Przychodzę tu na chwileczkę życzyć Ci szczęśliwego Nowego Roku z nadzieją, że taki on dla nas wszystkich będzie. Pozdrawiam.

      Usuń
    7. Dziękuję i oby spełniły się Twoje życzenia, moja droga!

      Usuń
  4. Wygląda apetycznie:) Szczęśliwego Nowego Roku pełnego dobrych chwil:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Pat!
    Dla Ciebie również- Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniamniuśny, ślinka cieknie 🤤 Super dekoracja 👍👌

    OdpowiedzUsuń
  7. Orzechowiec prezentuje się niezwykle wybornie i faktycznie faknie dla odmiany upiec niekiedy coś innego i tym samym zaskoczyć swoich gości czy domowników :-) Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolino,
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za odwiedziny. Korzystając z okazji życzę Ci . Szczęśliwego Nowego Roku 2024- cieplutko pozdrawiam <3

      Usuń
    3. Szczęśliwego Nowego Roku, Karolino. Dla Ciebie i Kuby.

      Usuń
  8. Ciasto wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję Agnieszko.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna dekoracja, a ciasto wygląda smakowicie! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj ! Orzechowiec wygląda apetycznie i na pewno był smaczny. Miałam zamiar upiec orzechowca na święta, ale wyszło inaczej :) Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!
      Dziękuję!
      Od tygodni planowałam upiec ciasto pt. Królewiec, a potem w jednej chwili zdecydowałam się na Orzechowca.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Wygląda bardzo zachęcająco. Aż żałuję, że nie mogę jeść orzechów. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za przepis - orzechowiec wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto wygląda super Izuniu :) Moja babunia też tak kiedyś piekła. Aż ślinka mi pociekła. Mniam mniam :) akurat 27 grudnia miałam urodziny, więc wirtualnie się poczęstowałam. Ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu,
      Wszystkiego Najlepszego z okazji Urodzin!
      Ściskam!

      Usuń
  15. Przejrzałam swoje poprzednie wpisy na Twoim blogu i okazało się , że się nie pojawiły. Po prostu nie ma. Winię za to swój nowy telefon, którego najprawdopodobniej nie umiem jeszcze dobrze obsługiwać (służbowy i z tzw. bajerami , bo mój prywatny, to raczej do muzeum techniki. ). Nie wiem czemu, ale na jednych blogach mój wpis jest, na innych ...może blogger zeżarł??
    Sięgnęłam w końcu po swojego starego laptopa.
    Czytam regularnie Twoje wpisy i tak mi przykro, że odszedł ukochany , futrzasty duszek. Pies, to rodzina, którą się ...wybiera.
    Ciasto smakowite, znam je tylko w ciut innym wydaniu i polecam je każdemu łasuchowi.
    Z okazji Nowego Roku życzę Tobie i Twoim najbliższym wszystkiego co najlepsze, a przede wszystkim dużo zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj
      I ja przejrzałam komentarze. Zazwyczaj przeglądam je, bo zdarza się, że niektóre nie trafiają na stronę. Ale nie było.
      Dziękuję!
      Myślę, że odmian placka z orzechami jest sporo. A w okresie Bożego Narodzenia w każdym kulinarnym czasopiśmie znajdziemy co najmniej jeden.
      Tobie i Twoim Najbliższym życzę również- Szczęśliwego Nowego Roku- Zdrowia, Radości, Pomyślności!

      Usuń
  16. Mam całą torbę orzechów, więc przepis skopiuję i do dzieła. Poinformuję jak i co wyszło. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo na prawdę smaczny placek! Trzymam za słowo.
      Pozdrawiam

      Usuń
  17. Uwielbiam orzechowe ciasta! Chętnie skorzystam z przepisu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę! Ciasto jest naprawdę niezłe.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Mniam! Będę musiała wypróbować przepis w nowym roku. Uwielbiam ciasta orzechowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest naprawdę niezłe. Polecam!
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  19. Mam nadzieję, że Nowy Rok przyniesie Ci wiele inspiracji, abyś z odwagą podążała za swoimi pasjami i marzeniami. Niech będzie to czas pełen pozytywnych zmian i niezapomnianych chwil spędzonych z najbliższymi. Szczęśliwego Nowego Roku!!
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  20. May all the best come this coming year and when things don't happen as we intend, may we have the strength and health to go after it and achieve it.
    HAPPY NEW YEAR!
    (ꈍᴗꈍ) Poetic and cinematographic greetings.
    💋Kisses💋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for beautiful wishes.
      HAPPY NEW YEAR!
      Kisses.

      Usuń
  21. Gracias por la receta. Te mando un beso y te deseo un feliz año para ti y tu familia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Gracias por tus buenos deseos!
    Feliz ano para ti y tu familia, Judit.

    OdpowiedzUsuń
  23. Obiecałam, że jak upiekę ciasto i napiszę. Wspaniałe i polecam.
    Jedna uwaga - tylko dla osób lubiących budyń. Moja córka nie przepada to będzie musiała zrobić inny krem.
    Dziekuję za przepis❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mnóstwo różnych kremów, które posłużą za spoiwo. Na pewno coś znajdziesz i wybierzesz.
      Moja córka z kolei nie toleruje gotowych budyni i zazwyczaj robię taki z mąki pszennej, ziemniaczanej i żółtek jaj.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Już dawno torcik orzechowy zjedzony a mój mąż, poprosił wczoraj wieczorkiem o kawałeczek. 🤣😀🤣🤣🤣
      Torcik był wyśmienity.

      Usuń
    3. Super. To znaczy, że muszę poszukać kolejnego dobrego przepisu!

      Usuń
  24. Witaj, naprawdę szukałam przepisu na ciasto, ale nie miałam pojęcia, jak się ono nazywa. Pamiętam ten smak z dzieciństwa. Nie ma przypadków, cieszę się, że zajrzałam, dziękuję, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc!
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń