czwartek, 1 czerwca 2023

Muzeum w Łęczycy w nowej odsłonie i niespodzianka na Dzień Dziecka.

Witajcie w czerwcu.Dziękuję za zaglądanie, czytanie, komentowanie.Niedawno znowu wybrałam się do naszego muzeum.I dziś kilka zdjęć. Przyznam się,że bardzo pozytwnie zaskoczyły mnie zmiany przygotowane na Noc Muzeów.Wtedy nie byłam, a teraz mogłam podziwiać i zachwycać się.W tym poscie będzie też o nagrodzie- niespodziance.
Sala, którą nazwałam czewoną, gdzie zorganizowano najbardziej widowiskową wystawę. Tu fragment bitwy pod Grunwaldem i zbroja rycerska.
Miniatura kolegiaty w Tumie.
Sala prehistorii.
Średniowiecze.
Tajemne przejście. Jest tak wąskie,że podobno niektórzy z trudem się przeciskają. Atrakcja- pierwsza klasa.
Sekretarzyk w stylu biedermeier w sali mebli gabinetowych.
Po wyjęciu środkowej części...
...odkrywamy sekretną skrytkę. W każdym raze do Muzeum w Łęczycy warto zajrzeć. Zostwaiam kilka zdjęć na następny post.
Tymczasem muszę sie pochwalić. Jakiś czas temu Monika Olga na swoim blogu- monika olga lifestyle- ogłosiła konkurs przyrodniczy. Trzeba było odgadnąć ptaki zarejestrowane na fotopułapce w Puszczy Bydgoskiej. Było to bardzo trudne zadanie, ptaki znajdowały się w ruchu,a oświetlenie ujęć nie oddawało precyzyjnie kolorów upierzenia. Jednak miałam dużo celnych odpowiedzi i zajęłam pierwsze miejsce.
A oto moja nagroda. Moniko Olgo bardzo , bardzo dziękuję. Dziś Dzień Dziecka i miło mi było dostać prezent. Szkoda,że brak dedykacji, a na kopercie adresu zwrotnego. Ale nie marudzę już, nie marudzę, bo bardzo się cieszę. To tyle na dziś. Miłego weekendu Wam życzę.

54 komentarze :

  1. Bardzo ciekawe muzeum, nie znałam go wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu. Cieszę się, że mogłam przybliżyć i pokazać na zdjęciach.

      Usuń
  2. Fajna wizyta w muzeum i ciekawe zdjęcia. Gratuluję wygranego konkursu. Nagroda super! Ciekawe czy książka Ci się spodoba, według mnie czytało się przyjemnie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję wygranej. Ciekawe to muzeum, dobrze, że o nim napisałaś, bo mogłam go trochę poznać. Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa relacja, świetne muzeum. Też lubię odwiedzać takie miejsca. Miłego weekendu! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wreszcie dodali coś w klimacie tego zamku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszystko przez to ,że dyrektorem jest kobieta z ikrą.

      Usuń
  6. Bardzo ciekawa wyprawa do muzeum.
    Wygrania konkursu i pięknej nagrody gratuluję :)))
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie wyprawy do muzeum potrafią zaskoczyć wystawami. Fajnie, że było trochę nowości
    Jestem ciekawa opinii do tej książki, czytałam jakiś czas temu, więc będę wyczekiwała recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, byłam zaskoczona. Za jakiś czas, jak przeczytam książkę, zamieszczę recenzję.

      Usuń
  8. Tam mnie jeszcze nie było :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię muzeum w Łęczycy. Aczkolwiek brakuje mi wystawy diabłów i diabełków na dziedzińcu zamkowym.
    A mechanik nadal nie ma dla mnie terminu. Obiecał, że w drugiej połowie czerwca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, są dwie sale zamkowe poświęcone diabłom. Wystarczy.

      Usuń
  10. Łęczyca kojarzy mi się z... diabłem. Czy to ma sens?😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma. Dlatego uciekłam z Łęczycy za miasto. Tu mnie ma mokradeł, więc nie powinien mnie dopaść.

      Usuń
  11. Nie była, ale kusisz bardzo, by tam się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Genial museo. Parece un buen libro. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię odwiedzać muzea. Wiele się można dowiedzieć z historii w takich miejscach. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  14. Tyle razy chciałam się wybrać na noc muzeów, ale zawsze inne plany kolidują mi z tym wydarzeniem. Co roku sobie obiecuję, co roku kończy się tak samo, eh... Nagroda super, bardzo serdecznie gratuluję wygranej jak i największej liczby trafnych odpowiedzi! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję moja droga.
      Mnie też zawsze coś wypada, gdy jest noc muzeów.( Choć zazwyczaj atrakcje kończą się o 22.00.) W tym roku musiało być ciekawie....
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Gratuluję wiedzy przyrodniczej. :)

    Muzeum wydaje się ciekawe, zróżnicowane tematycznie jest, co bardzo lubię. Między innymi dlatego tak bardzo lubię odwiedzać Muzeum Narodowe w Warszawie (teraz mam rzut beretem, po przeprowadzce dojazd zajmie jakieś 40 minut, więc też OK). Mam już w nim swoje ulubione sale z malarstwem i innymi przedmiotami, a i tak odkrywam niemal za każdym razem coś ciekawego dla siebie.

    Wątki w tej książce pogmatwane, dlatego ocena nie za wysoka. Jeśli gubię się w fabule to są dwie opcje, albo ze mną coś jest nie tak, albo z książką. :)

    W tej konkretnej pozycji były nawiązania do ogólnoświatowej zarazy, która zmusiła ludzkość do szukania innych miejsc w Kosmosie. Stąd misja głównej bohaterki, chociaż podstawowy cel był nieco inny (zniszczenie tego Demiurga, skomplikowane do granic).

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję Piotrze,
    Tak, dobrze odwiedzać ulubione muzeum, zobaczyć jakie zmiany w nim zachodzą, jakie przedmioty i obrazy się pojawiają, jak zmieniają się ekspozycje.
    Tym razem tylko zachwycałam się zmianami. Na dokładne poznawanie tych zmian przyjdzie jeszcze czas- w dniu bez opłat czyli czwartku.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. :)

      W tym MN w Warszawie co jakiś czas są nowe wystawy czasowe. Niektóre z tych co miałem okazję widzieć robiły wrażenie.

      Na razie jest klops z nowymi meblami. Nie mniej mają dowieźć w dwóch partiach po prostu.

      Jakoś to idzie do przodu cały czas. Każdy dzień jest przewidziany na coś właściwie. Ale inaczej można by się zagubić w tym wszystkim.

      Pozdrawiam!
      https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

      Usuń
    2. Wystawy czasowe są dobrym pomysłem. Ożywiają muzeum.
      Idzie Wam pięknie z tą przeprowadzką. To duże , poważne przedsięwzięcie. Mogą się przydarzyć drobne " obsuwy" jak z tym meblami, ale mamy początek czerwca i pewnie przed pełnią lata wszystko załatwicie.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Gratuluję pierwszego miejsca. Zawsze wiedziałam, że bardzo dobrze znasz się na zagadnieniach związanych z przyrodą.
    Tajemne przejście jest niesamowite. Wspaniałe muzeum w Łęczycy.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu,
      Tajemne przejście prowadzi na wyższe piętro, więc chwilę trzeba nim iść, w trakcie widać światło drugiego piętra. To jak tunel, a na jego końcu diabły właśnie. Przewrotne, przewrotne...Wchodzi się do sal twórców ludowych, rzeźbiarzy w drewnie. Coraz mniej ich już w regionie, więc tym bardziej cenimy ich pracę.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Mi najbardziej spodobał się sekretarzyk :).

    Gratuluję wygranej :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reaszko,
      To może powinnam pokazać jeszcze jeden...
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  19. Faktycznie to muzeum może być ciekawe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jest, Aleksandro.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  20. Mam nadzieję, że książka przypadnie Tobie do gustu :)
    Konkursy organizuję co jakiś czas, a nagrodą zawsze jest książka i jeszcze nie przełamałam swoich oporów, aby napisać dedykację, ale popracuję nad tym. Bardzo dziękuję Tobie za informację zwrotną. Wszelkie wskazówki są zawsze mile widziane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki Guillaume Musso są chętnie czytane. W naszej bibliotece trzeba się ustawić w kolejce. Ja jeszcze nie czytałam, teraz będę miała okazję.
      Ale dobrze wiesz, co mnie cieszy najbardziej- że to nagroda w konkursie. Wzięłam udział w zawodach i stanęłam na podium.
      Wspaniały pomysł z konkursem, godny naśladowania, a książka jest uniwersalną nagrodą ( jedno zdanie wpiszę sobie sama)
      Jeszcze raz DZIĘKUJĘ Moniko Olgo.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  21. Gratuluję wygranej :D!
    Byłam kilka razy w muzeum. Fajnie jakby Łęczyca bardziej złapała vibe diabła. Może jakieś diabelskie escape roomy? Restauracje. Myślę, że fajnie przyciągnęło by to turystów ;D
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam
    Zostawiam link do siebie ;) Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję Angelo,
    Trochę nie jestem przekonana, żeby promować bardziej Borutę.
    Była już awantura po tym, jak na rogatkach pojawiły się drewniane kilkumetrowe figury Boruty- szlachcica. Radni krzyczeli- "Łęczyca miastem diabła?!" I figury usunięto.
    Bardziej promowałabym miasto ze względu na historię- średniowieczne miasto, jedno z najstarszych w Polsce. Ale to już się dzieje...
    Nie wiem czy pamiętasz Pizzerię- Stara Prochownia zajmującą piwnicę w domu starym na dziedzińcu zamkowym?( obecnie kasa biletowa) Był tam niesamowity klimat...
    Ludzi zaangażowanych w promowanie miasta nie brakuje. Pomysłów nie brakuje, ale czasem są przeszkody niedopokonania. Jak choćby sprawa byłego już więzienia...
    Pozdrawiam serdecznie. Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawe eksponaty prezentują w tym muzeum. Zaintrygował mnie fragment Bitwy pod Grunwaldem oraz sekretarzyk. Gratuluję wiedzy przyrodniczej. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko.
      Postaram się zamieścić zdjęcia jeszcze jednego sekretarzyka.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  24. Witam serdecznie ♡
    Uwielbiam noce muzeum, sama wybieram się na jedną, która będzie w mojej okolicy w lipcu :) Wspaniałe miejsce, ja zawsze jestem takimi zachwycona, kocham je odwiedzać i podziwiać. Dziękuję za twoją relację, miło było wybrać się w to miejsce razem z tobą! I gratuluję wygranej w konkursie. Sama kocham takie rozdawajki, często biorę w nich udział w sumie nie dla nagród, a dla samej zabawy :D Ja po prostu kocham konkursy, rebusy, zagadki i tak dalej :D Raz jeszcze moje serdeczne gratulacje!!! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję Klaudio,
    W takim razie i ja muszę pomyśleć o jakimś konkursie...
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. Gratuluję wygranej <3. Jak ja dawno nie brałam udziału w żadnym konkursie rozdawajce. A to zawsze tyle radości sprawia :).
    Ciekawa wystawa, lubię takie tajne przejścia (bo wszędzie się wcisnę haha), a sekretarzyk świetny, taki to bym sama chciała mieć <3

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale super wygrana <3 - jestem ciekawa tej książki bo mam ją na liście :-)
    Wystawa bardzo ciekawa - w tym roku niestety jakoś totalnie przegapiłam Noc Muzeów w moim Poznaniu, a to zawsze jest fajna okazja , aby pójść bezpłatnie do jakiegoś muzeum, w którym się wcześniej nie było.

    OdpowiedzUsuń
  28. Nigdy nie byłam w Łęczycy, ale jeszcze wszystko przed nami...

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajna wycieczka. Muzea mają swój klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubię zwiedzać muzea. Muszę się wybrać do tego, gdy będzie okazja. :)

    OdpowiedzUsuń