czwartek, 6 kwietnia 2023

Wielkanoc 2023.

Witajcie, czas szybko mija i zaraz Święta. Dziękuję Wam za zaglądanie, czytanie komentowanie. Dzisiejszy post będzie taki przedświąteczny.
To moja wielkanocna skrzyneczka.
Planowałam zrobienie jej już w ubiegłym roku, ale nie było czasu. Kupiłam wtedy 2 tubki zielonej farby akrylowej. A wcale tyle nie było trzeba, cóż przyda się do innego projektu. Początkowo miały być inne, bardziej trwałe ozdoby. Po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła : Wielkanocna skrzyneczka, wśród propozycji był pojemnik wypełniony czekoladowymi zającami i kilkoma tabliczkami czekolady. Stwierdziłam,że to lepsze niż styropianowe ozdoby.( Kalina się ucieszy) W Biedrze trafiłam wreszcie na niebiesko- fioletowe hiacynty, które mam już tydzień i które z każdym dniem zbliżają się do kwitnienia. Dzisiaj weszłam zobaczyć czy nie ma choć jednej doniczki miniaturowych żonkili. Ale gdzie tam?!Za to ilu znajomych spotkałam ?!
W ubiegłym tygodniu wysiałam owies.
A teraz każdego dnia patrzę jak rośnie.
Torebka z owsem kupiona w markecie, doniczki, ziemia- a ile radości?!
Tydzień temu kupiłam wędzone brzuszki z łososia i dwie makrele. Z makreli zrobiłam pastę do pieczywa, a na brzuszki nie miałam pomysłu. I wtedy znalazłam ten przepis na Roladę Szpinakową( blog: Ania - Gotuje) Na święta będzie powtórka z rozrywki...
Moja ćwikła.
A to ilustracja z książki z przepisami Hanny Szymanderskiej.
Zdjęcie z wczoraj. Siedząc przy oknie i pijąc poranną herbatę obserwowałam biegnącego lisa, a potem kicającego zająca.
Kot sąsiadów może odrobinę kolorem lisa przypomina. Patrzyłam jak kwiaty ugięły się pod śniegiem, a potem znowu odzyskały świeżość. I dziś po zimnej nocy też nie wyglądały najlepiej, a potem podniosły się.
Skrada się...
Zdrowych i Spokojnych Świąt. Radosnego Alleluja. Miłego biesiadowania w gronie najbliższych. Wszystkiego Najlepszego.

22 komentarze :

  1. Jaki radosny post! Czuć, że zbliżają się święta.
    Wesołych i radosnych Świąt Wielkanocnych!

    OdpowiedzUsuń
  2. I Tobie radosnych, zdrowych , spokojnych i błogosławionych Świąt Wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna skrzyneczka, bardzo lubię tworzyć ozdoby z drewna i farb akrylowych. Wielkanocne są takie wesołe. Ja mamie zrobilsm różne warianty koszyczków z jajeczkwmi i kurkami. Zdobią stolik kawowy :)

    Wesołych i radosnych Świąt!

    Kiciuś uroczy :)(:

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny lisek:):) RADOSNYCH ŚWIĄT

    OdpowiedzUsuń
  5. Super się to wszystko prezentuje Kochana :) Pięknej zdrowej Wielkanocy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za życzenia. Zapraszam do siebie za parę chwil na moją wersję. :)

    Spoko. W sumie czytanie o muzyce też może być ciekawe. Sam przez kilka lat kupowałem miesięcznik muzyczny. Głównie dla wywiadów i recenzji płyt.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknych i radosnych świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałych, radosnych Świąt Wielkanocnych!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja miałam zobaczyć lisa kilka dni temu w centrum miasta w biały dzień. Chyba był chory bo czyż inaczej odważył by się balansować między autami w środku miasta . Pięknych, radosnych Świąt życzę pełnych rodzinnej atmosfery i wiosennego nastroju :-).

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję Izo za życzenia. Kochana, z okazji świąt Wielkanocnych chciałabym Ci życzyć wszystkiego najlepszego i najpiękniejszego. Niech to będzie wyjątkowy czas dla Ciebie i Twoich najbliższych. Odpocznijcie, a zarazem nacieszcie się sobą. Ależ u Ciebie zielono i smakowicie. Pozdrawiam świątecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Izo, nieco spóżnione życzenia ale wiesz, że ja życzę Tobie nie tylko od święta ale zawsze dobrze i z sercem, piękne wielkanocna skrzyneczka i jeszcze te słoiczki z pysznym jedzeniem pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  12. Happy Easter.
    https://www.melodyjacob.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam serdecznie ♡
    Piękny wpis, piękne zdjęcia :) Co prawda już po świętach, ale chciałam Ci złożyć najlepsze życzenia i dużo zdrowia, radości i uśmiechu na co dzień! Uwielbiam święta, szkoda że tak szybko się skończyły :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie piękne żółte tulipany - otwierają się do słońca, jak tylko wyjdzie na niebie. I cieszą mnie jak dziecko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę, że blogger zżera moje posty :)))
    Bardzo ciekawa ta skrzyneczka. Przypomina taką prawdziwą w kurniku, z której niedługo wysypią się żółte kuleczki .

    OdpowiedzUsuń
  16. Faktycznie kicia podobna do liska :D Super pomysł na roladę szpinakową :D Mam nadzieję, że święta fajnie minęły :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak piękna ta skrzyneczka. Wiosna to idealna pora roku na sianie , przesadzanie roślinek i kwiatków- uwielbiam patrzeć jak przyroda po zimowym śnie budzi się do życia. JAki śliczny kotek rudasek <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczna skrzyneczka, śliczne kwiatki, śliczny kotek i w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z życzeniami świątecznymi się spóźniłam, ale ślę wiosenne życzenia- zdrowia i radości :) Ja w tym roku po raz pierwszy wysiałam owies na wacie. Pięknie wyrósł :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za życzenia. Znów w związku z przeprowadzką do nowego mieszkania zaczynam widzieć swoje plecy, tyle się dzieje. :) Dopiero teraz ogarniam bloga swojego.

    Tak się udało jakoś po raz kolejny, że na Święta nie musieliśmy za wiele szykować.

    Rolada szpinakowo-łososiowa jest mi znana, bardzo lubię. :)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz ja. :) Dziękuję za komentarz pod wierszem. Zapomniałem odpisać wcześniej.

      Właśnie o to mi chodziło, żeby w jednym wierszu połączyć różne wątki i inspiracje. Obraz Beksińskiego o zbliżonej tematyce był kluczowy dla mnie.

      Pozdrawiam!
      https://wierszezebranekb.blogspot.com/

      Usuń