wtorek, 15 listopada 2022

Muzeum Przyrodnicze Uniwersytetu Łódzkiego.

Dzień dobry, dziękuję za zaglądanie czytanie, komentowanie. Za nami długi listopadpwy weekend.W niedzielę odwiedziliśmy Łódź. I dziś ralacja z wizyty w Muzeum Przyrodniczym Uniwersytetyu Łodzkiego.
Korzenie dzisiejszego Muzeum Przyrodniczego UŁ siegają 1930 r. Organizatorem przedwojennego Muzeum i jego pierwszym dyryektorem był Edward Potęga, a siedzibą stał się budynek po dawnej jadłodajni mieszczącej się w Parku Sienkiewicza w Łodzi przy ulicy Kilińskiego.
W 2018 zakończono kompleksową rozbudowę i modernizację muzeum, dzięki któremu powstało centrum o charakterze edukacyjnym i kulturalnym. Liczbę wszystkich muzealiów szacuje się na ponad 100 000, a najliczniejszą grupę stanowią owady.
Szkielety słonia i zebry.
Szkielet dinozaura. To tylko niektóre ekspozycje i eksponaty. Lubicie tego typu muzea?! Dobrego tygodnia.

24 komentarze :

  1. Patrzę tak na te zdjęcia i nasuwaja mi się kadry z filmu"Noc w muzeum" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć tytuł jest mi znany, chyba nie widziałam tego filmu.

      Usuń
  2. I piękne i ciekawe, ale wydaje mi się, że jednak z mały na ekspozycję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślisz, o tym odtworzonym w gipsie szkielecie dinozaura? Myślę, że chodziło o odtworzenie układu kości. Pięknie to wyglądało na ścianie.
      Gdybym była fanką dinozaurów pewnie pojechałabym do muzeum w Londynie

      Usuń
  3. Muszę koniecznie odwiedzić to muzeum jak będę w Łodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym odwiedzić to muzeum 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe muzeum i godne zobaczenia. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam okazji odwiedzić powyższego muzeum w Łodzi, ale mieszkam niedaleko, więc może kiedyś w wolnej chwili zajrzę do tego miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię muzea, w szczególności zamki, pałace i placówki związane z pisarzami. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rety, muzeum robi wrażenie. Byłem do tej pory w pobliskim mnie Muzeum Ziemi PAN. Może ze względu na to, że nie pasjonują mnie skały mało nie usnąłem na wystawie. Ta wydaje się być duuuużo ciekawsza.

    Jak się da jeszcze dać drugie życie jakimś rzeczom i jednocześnie komuś pomóc to czemu nie. Poza tym jak za jakiś czas będziemy zmieniać mieszkanie na mniejsze to trzeba jak najmniej rzeczy już mieć.

    Tak szybko raczej nie czytam. Jednak przy pozycjach poważniejszych też często odkładam lekturę, by odpocząć przy czymś lżejszym.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ìntetesujace eksponaty , muzeum warte odwiedzenia.Miłego wieczoru😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam serdecznie ♡
    Bardzo interesujące miejsce :) Ja uwielbiam muzea, wiadomo, o różnej tematyce :) Robi to na mnie ogromne wrażenie. Bardzo inspirujący wpis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię odwiedzać muzea. W Łodzi nie byliśmy nigdy jeszcze więc do miasta Łódź -zwiedzanie zapisuję to muzeum przyrodnicze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiamy tego typu muzea! Moje dziewczyny byłyby zachwycone. Łódź mamy w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie zwiedziła bym to muzeum, bardzo ciekawe miejsce. Serdeczności Izabelko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba ostatni raz w tego typu muzeum byłam w Londynie ( jak jeszcze tam mieszkałam) - nie miałam pojęcia o istnieniu tego w Łodzi - moim zdaniem są to wartościowe placówki dzięki, którym zarówno młodsi jak is tarsi mogą się czegoś nowego dowiedzieć

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe muzeum, chętnie bym się tam wybrała.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne - mój junior uwielbia takie miejsca, muszę pamiętać o nim podczas kolejnych planowanych wycieczek :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super było zobaczyć takie szkielety zwierząt :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj Kochana dziękuję za pamiec i odwiedziny. Super wystawa. Trochę podobna była w Pszczynie :) Bardzo lubię takie atrakcje. Pozdrawiam Cię serdecznie Izu

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  19. Mega, sama bym z chęcią zobaczyła te wszystkie okazy

    OdpowiedzUsuń