piątek, 22 lipca 2022

Arboretum Rogów cz.2

Witajcie, pogoda się zmienia, robi się wilgotno. Będzie deszcz? Dziękuję Wam za zaglądanie, czytanie i komentowanie. Dziś druga część zdjęć z Arboretum w Rogowie. Zapraszam.
Na jednej z tabliczek przeczytałam: " Co trzecia roślina to Chińczyk. Chiny są trzecim po Brazylii i Kolumbii najbogatszym florystycznie krajem świata"
Magnolia parasolowata.
Bambus parasolowaty.
Goździkowiec.
Nie sprawdziłam co to takiego, ale te owoce w gronie mnie urzekły.
Sadzawka z kaczą wyspą.
Bardzo dekoracyjne są te oczka wodne, jak również wypełnione roślinami posadzonymi w ziemi. Miłego weekendu Wam życzę.

25 komentarzy :

  1. Uwielbiam takie wycieczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcie, bardzo ciekawe roślinki 😊 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne rośliny nie wiedziałam, że aż tylu"chinczyków" jest w naszych ogrodach😁 Udanego weekendu😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, że właśnie takie przypadkowo odczytane tabliczki, w kilku zwięzłych zdaniach dostarczają nam ważnych informacji. Prawda?
      Pozdrawiam Cię serdecznie, Lucynko i życzę również udanego weekendu

      Usuń
  4. Cześć 🙂na rowerach byliście?🚲Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie skąd, za daleko. Pociągiem. Jest bardzo ładne połączenie. Od nas do Łodzi Widzewa. Potem Łódź Widzew- Skierniewice.( jakieś pół godziny, może więcej, druga stacja za Koluszkami. W pociągach jest klimatyzacja, więc jest komfort) I z dworca niedaleko. Tylko, że pokonywanie drogi było uciążliwe ze względu na upał. W Arboretum go prawie nie czujesz, bo wszędzie pełno cienia.

      Usuń
  5. Jakieś dwa lata temu poznałam to miejsce. To był bardzo miły wypoczynek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja byłam tam po raz pierwszy i mam nadzieję, że będę tam jeszcze, gdyż nie widziałam muzeum drewna i kolejki wąskotorowej.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Deszczu bardzo mało ostatnio, a bardzo by się przydał po tych upałach.. Piękna fotorelacja, lubię takie wycieczki! Ile cudownych kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      U nas ostatnio popadało, ale zaledwie odświeżyło na chwilę rośliny.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Ale tam ładnie! Rzeczywiście idealne miejsce na spacer :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na długi spacer. A i tak wszystkiego nie widzieliśmy. Warto tam wybrać się na jesieni, gdy te wszystkie klony będą się wybarwiać.
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Wspaniała roślinność, w takim miejscu można odpocząć i nacieszyć oczy. Uściski Izabelko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet w upalny dzień, w jakim byliśmy, było tam przyjemnie, wspaniały relaks, połączony z nauką.
      Uściski Ewo.

      Usuń
  9. Nie jestem wielkim fanem roślin. Jednak są takie, że szczęka ląduje na ziemi. :)

    :) Cieszę się, że płyta ma w sobie jakieś porywające numery. Ja od 15 lat mniej więcej jestem fanem gitarowego grania.

    Na jesieni jak to na jesieni, może być tak, że różne rzeczy się rozszaleją.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Rośliny bardzo lubię, szczególnie podziwiać.
    Ja kiedyś uczyłam się gry na mandolinie. I nawet chciałam do tego wrócić, ale koleżanka mi przypomniała, jakie mieliśmy obolałe i poranione paluchy od strun. W każdym razie są tacy mistrzowie mandoliny, którzy potrafią wygrywać nieprawdopodobne dla mnie utwory.
    Za dużo myślę o jesieni. Może trzeba cieszyć się latem, a do tego co będzie na jesieni podejść teraz tak, jak Scarlett O" Hara z "Przeminęło z wiatrem" - "Pomyślę o tym później"?!
    Pozdrawiam Piotrze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przebywanie wśród roślin, nie ważne skąd pochodzą, jest jak balsam dla duszy :) Tu da się odetchnąć od upałów.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojejku jak ja uwielbiam takie miejsca. Aż żałuję, że nie ma u mnie w pobliżu bo bym mogła wybierać się na spacery chociaż raz w miesiącu, żeby sprawdzić co nowego kwitnie 😀 piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne pełne roślinności miejsce i o tego te kaczuszki <3 Natura jednak zawsze na człowieka ma niezwykle kojący wpływ
    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj ciepło, zdjęcia wzbudziły we mnie zachwyt i radość. Jaka różnorodność form ! w biegu, w codzienności może umknąć piękno natury a Ty pokazujesz że warto się zatrzymać i wtedy poczuć jak może być pięknie pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne roślinki i kaczusie też serce skradły <3

    OdpowiedzUsuń