poniedziałek, 20 czerwca 2022

Skansen w Kwiatkówku i Grodzisko.

Dzień dobry, aż trudno uwierzyć,że pogoda może aż tak się zmienić.Wczoraj żar się lał z nieba, dziś co chwila ulewa i burze. Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze. Witam Alicję Magdalenę w moich skromnych progach. Wczoraj odwiedziliśmy nasz skansen w Kwiatkówku i dziś będą zdjecia z tych odwiedzin.
Otwarcie grodziska odbyło się wprawdzie 22 kwietnia, ale ja wolałam poczekać na bardziej sprzyjający czas. Chętnie bowiem przebywam wśród ludzi, ale tłumów nie lubię.
Grodzisko,rekonstrukcja.
Widok z wieży na kolegiatę w Tumie.
Drewniane ścieżki robią wrażenie.Ale w czasie takiego upału jak wczoraj uciążliwe było przemieszczać się na otwartej przestrzeni, bez wytchnienia w cieniu. Muszę kiedyś przejść się nimi jeszcze raz w bardziej dogodnych warunkach, odpocząć na ławeczkach, zapoznać się z informacjami umieszczonymi na tablicach.
Wiatrak- koźlak. Tego dnia był przekręcany do wiatru, ale widziałam to już wiele razy...
Tymczasem za sadzawką obok figury św. Nepomucena całe popołudnie kobiety płotły wianki.
Orkiestra w łeczyckich strojach ludowych przygrywała.
Kto chciał to tańczył.
Przybyło trochę drewnianych figur.
Można było zobaczyć wystawy czasowe, porozmawiać z kolegami, zobaczyć znajome twarze. Mimo upału, to było wspaniałe popołudnie. To tyle. Teraz idę zobaczyć co słychać na Waszych blogach. Udanego tydodnia!

25 komentarzy :

  1. To rzeczywiście musiało być wspaniałe popołudnie - miejsce ciekawe, pogoda piękna i do tego jeszcze tańce! U nas też dziś ulewa ale nawałnica przeszła bokiem, bałam się gradobicia:) Uściski Uzabelko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo urokliwy ten skansen. Szczególnie zachwyciły mnie te drewniane figury. Dziękuję za kolejną wirtualną wyprawę

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie pogoda ostanio trochę szaleje :-) Jak ja uwielbiam wszelkiego typu skanseny - w tym opisanym w Twoim poście jeszcze nie byłam ( czas to nadrobić) . Nie wiem dlaczego, ale mam jakiś taki ogromny sentyment do tych folkowych miejsc. Niedługo podzielę się z Wami relacją ze skansenu w Helsinkach :-)
    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Za tą pogodą nie nadążysz niestety. U mnie to samo, ranek pogodny ale przed południem jak zaczęło grzmieć, wiać i padać to tak do końca dnia. Wycieczka po skansenie to jak powrót do przeszłości, ja również bardzo lubię takie miejsca. Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale spędziłaś czas. Bardzo lubię odwiedzać skanseny. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Co więcej można powiedzieć – urocze miejsce. Na pewno można tam kreatywnie spędzić swój czas. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne miejsce, warte odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam w Grodzisku podczas Nocy Muzeów. Niesamowita pogoda, ciekawy wykład. Szkoda tylko, że wtedy kolegiata była zamknięta na cztery spusty.
    Śliczne zdjęcia zrobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne miejsce, z pewnością warte odwiedzenia :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale ładne miejsce i zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe miejsce! Z pewnością warte odwiedzenia, chociaż może niekoniecznie w taki upał jak teraz jest. W tych temperaturach odpuściliśmy sobie zwiedzanie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Izuniu fantastyczny ten skansen. Jestem zachwycona. Jak odwiedzam takie miejsca cofam się z przyjemnością do przeszłości. Ściskam Cie najmocniej. Buziaki.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli ktoś waha się nad odwiedzeniem Tumu, serdecznie polecam :D! Jest to na prawdę fajne miejsce na weekendowy wypad, spacer i odrobinę zwiedzania :D A po wszystkim można się wybrać na jakieś jedzonko do pobliskiej Łęczycy.
    Osobiście na rekonstrukcji też jeszcze nie byłam i tak jak ty czekam na to aż będzie trochę mniej osób ;) Ale mam nadzieję, że we wakacje uda mi się odwiedzić.
    Pozdrawiam! Miłego dnia :)
    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili ;) (nie mam profilu bloggera, dlatego zostawiam link)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  14. Chętnie bym tam pojechał zobaczyć na własne oczy jak wygląda grodzisko Słowian. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniały skansen.
    Miałaś udany dzień. Piękne są te plecione wianki, wiatraki i całe grodzisko. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubimy takie ciekawe miejsca, więc może kiedyś tam dotrzemy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj to piękne zdjęcia i bardzo ciekawy skansen to taka wyprawa w przeszłość i te drewniane figury to piękna sztuka ludowa, ktoś włożył serce i talent w te rzeźby i same drewniane budowle też budzą mój zachwyt. pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  18. Życzę Ci pięknego, pełnego serdecznych i dobrych ludzi dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie dziękuję za ciekawy komentarz, jak odwiedziłam Twój Blog ponownie widzę jak ciekawy jest ten skansen i chcę tam pojechać i poczuć ten klimat przeszłość pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny skansen, sama bym chętnie pozwiedzała, bo uwielbiam takie miejsca <3. A upały są nadal, przejściowe burze tylko chwilową ulgę przynoszą.

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne miejsca. Uwielbiam taki klimat.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego najnowszego obrazu!^^

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne miejsca, lubię spacerować w takich skansenach. Mają coś w sobie: uspokajają, sprawiają, że człowiek bardziej docenia naszą kulturę. Może niekoniecznie bym tańczyła, ale za to robiłabym zdjęcia pamiątkowe. :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Tańcowałaś z paniami? Ola

    OdpowiedzUsuń