wtorek, 3 stycznia 2023

Życzenia Noworoczne na 2023.

Dobrego 2023 roku. Światła w sercach, które rozjaśni każdy mrok.
Dziękuję za Waszą obecność, czytanie i komentowanie. Wszystkie te piekne, pełne troski komentarze, za tę naszą blogsferę,która tak rozświetla codzienność.
U mnie choinka ubrana w czerwień i złoto. Muszę, po prostu muszę( bo inaczej się uduszę) napisać o amerykańskiej aktorce, która rozświetliła mi jesień. A wszystko zaczęło się od artykułu w listopadowym "Newsweeku( nr 45) i tekście Artura Zaborskiego "Niezwykła historia Jennifer Coolidge. Życie zaczyna się po sześciesiątce". I pisząc ten post w dużej mierze podpieram się tym tekstem. Jennifer uparła się,żeby być aktorką, a przez długi czas kiepsko jej szło.Biegała na castingii, gdzie mówili jej,że nie nadaje się na ekran, bo nie jest wystarczająco ładna, a " znajomi radzili jej , by popracowała nad stylem i sposobem poruszania się, bo wygląda nie na aktorkę, tylko na dziwaczkę." Grała role drugoplanowe, jak makijażystkę w "Legalnej blondynce"( "Legalna blondynka 2"- 2003) i ogony w całej masie głupawych parodii. W " American Pie" wcieliła się w matkę jednego z nastolatków idącą do łożka z kolegą syna. Grała też Polkę Sophie Kuczynski w sitcomie "Dwie spłukane dziewczyny"( 20011- 2017). Mimo tych epizodycznych ról publiczność ją uwiebiała,bo aktorka nie dystansowała się od swoich bohaterek.Nigdy ich nie ośmieszała, a autentycznie przejmowała się ich emocjami. Na Netflixie leci aktualnie dobry serial "Obserwator", w którym Jennifer wcieliła się w agentkę nieruchomości. Wysoka blondynka, przy kości,gustująca w różach i panterkach, o niskim głosie, ekscentrycznym zachowaniu. W okresie międzyświątecznym oglądałam na tej platformie film " Wieczny singiel" a skusiłam się bo tematyka świąteczna i na "okładce" właśnie Jennifer. Film nudny, przewidywalny, ale miło było popatrzeć na błyszczącą i szaloną ciotkę Sendy, która organizuje jasełka,mówi co myśli, a na finalnym przedstwieniu w roli wróżki wygląda jak wielka beza. Ale tak naprawdę aktorka czekała na rolę dramatyczną i pomógł jej przypadek. Wzięty twórca seriali Mike White miał jechać na wakacje do Afryki,a jego partner zrezygnował- Mike zproponował mi wyjazd. Opierałam się, bo zupełnie nie wyobrażałam sobie siebie pośród amerykańskich krezusów w luksusowym hotelu. Ale w końcu się ugięłam. Wylądowalismy w kurorcie w Serengeti i zaczęłiśmy się dokładnie przyglądać zachowaniom tych wszystkich nadzianych ludzi- opowiadała Jennifer. Z tych obserwacji wziął się serial "Biały lotos". To satyra na bogaczy, którzy stracili kontakt z rzeczywistością i doszukują się problemów tam gdzie ich nie ma." Mike napisał rolę Tanyi McQuaid specjalnie dla niej, a ona nie chciała się jej podjąć. I tu uwaga!"- Covid naprawdę mnie przybił. Siedziałam w domu, zajadałam się pizzą, źle wyglądałam. Myślałam tylko o tym,że wkrótce wszyscy zginiemy-opowiada. Ale Mike naciskał i w końcu mnie przekonał." Tanyia, w którą się wcieliła aktorka to bajecznie bogata milionerka, spragniona miłości, czułości, która lokuje uczucia w nieodpowiednim facecie, nie umie sobie odmówić kolejnej szklaneczki whyski.W pierwszym sezonie mierzy się z depresją po śmierci matki, w drugim z kolei wyobraża sobie siebie jako Monikę Vitti w jej najlepszych filmach, tymczasem desperacko poszukująca aprobaty zostaje zmanipulowana i dochodzi do tragedii. Pierwszy sezon obejrzałam w listopadzie, drugi na raty w listopadzie i grudniu, bo odcinki platforma HBO dawkowała po jednym na tydzień, a ja dzięki córce obejrzałam najpierw 4, a w Święta kolejne 3. Pierwszy sezon kręcili w 2021 roku, jeszcze w sezonie pandemicznym, dlatego padło na Hawaje. Klimat, egzotyka,muzyka i narastające napięcie i oczywiście bohaterzy- wszystko to pracowało na niesamowity efekt. Nie można się było oderwać od ekranu komputera. Początkowa recenzja drugiego sezonu nie była zbyt korzystna.Śledziałam to uważnie.Przeważały opinie,że po pierwszym sezonie drugi jest słabszy, bo akcja niemrawa i ładna jest tu naprawdę tylko Sycylia, jej zabytki,krajobrazy pokazywane z lotu ptaka. Ostatni odcinek 2 sezonu ukazał się jednak przed Nowym Rokiem i szybko wszyscy zmienili zdanie, a sezon 2 okazał się równie dobry jak pierwszy i wygrywał w podsumowaniach i rankingach. Nie da się ukryć,że Mike White(ur.1970 r)- aktor, producent reżyser i scenarzysta- ma po prostu niesamowity talent.Wszystko ma znaczenie i pracuje na dramaturgię wydarzeń. Jest prolog i od początku wiadomo,że będzie dramat, ale dopiero w końcowym odcinku widać ten logiczny ciąg wydarzeń. Wprawdzie serial opowiada o milionerach na wakacjach, ale tak naprawdę ma uniwersalną wymowę. W drugim sezonie skupia się na relacjach między małżonakami, partnerami, seksualnymi preferencjami bohaterów, ich dążeniami, nadziejami i popełnianymi błędami. Między zwyczajnymi, banalnymi rozmowami są również wyznania, które dają do myślenia. A w filmowej fikcji znajdziemy porażające swą autentycznościa życiowe prawdy .Jennifer tak powiedziała o talencie Mike- " Mike ma niezwykła zdolność- nie skupia się wyłącznie na jednej stronie, on patrzy szerzej, dlatego jego obserwacje są ciekawe i w punkt." Tymczasem Jennifer doczekała się swoich" 5 minut". Wszyscy wróżą jej,że rok 2023 może być przełomowy dla aktorki. Już jest gwiazdą małego ekranu. Szczęśliwa udziela się w wywiadach i tylko żal,że nie znam angielskiego, bo większość nie jest tłumaczona.
A to moja młoda kotka Hesia. Na pierwszym zdjeciu haft, nad którym aktualnie pracuję. To tyle na dziś. Jeszcze raz bardzo dziękuję za Waszą obecność na moim blogu w 2022 roku.Tymczasem idę do Was z wizytą . Dobrego tygodnia.

61 komentarzy :

  1. Życzę Ci wszystkiego co najlepsze w rozpoczętym właśnie roku, przede wszystkim dużo zdrowia i nieustającej weny twórczej:)
    Kotek przesłodki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nieraz film Obserwator pojawia się jako proponowany na dzisiejszy dzień. Jest to serial, więc zawsze go pomijam. Może w końcu skuszę się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do niedawna unikałam seriali, tych wszystkich sezonów z wieloma odcinkami, wolałam filmy i tak zwane mini seriale( góra 6 odcinków)
      Jednak ostatnio przekonałam się do seriali. Jeśli jest dobry, podoba się mi, wciąga - oglądam kolejne odcinki.
      "Obserwator " to serial oparty na faktach. Wciąga, bo chcemy się dowiedzieć, kto jest tym obserwatorem. Ciekawe postacie, zagadkowe zdarzenia, ciekawa idea ( nie powiem czego dotyczy) ale taka romantyczna i myślę, że bliska większości z nas. Poza tym warto oglądać choćby dla ostatniej sceny ostatniego odcinka. Ale, żeby poczuć i docenić jej groteskę trzeba jednak obejrzeć cały serial ( kilka odcinków).Nie wystarczy zobaczyć zakończenia. Myślę "Obserwator" i mam ją przed oczami. Warto.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Piękny haft, moje zimowe klimaty, a do tego lubię latarenki. :)))) Kotka taka cudna, utul ją ode mnie. Lubię tę aktorkę, nie ważne, że głupkowate role, gra fajnie, dodaje uśmiechu, ma w sobie coś fajnego, rozświetlanego. No i jeszcze walczy. Jak to nie za ładna...gusta guściki i tyle. Idealnie pasuje na aktorkę i zresztą nią jest i nią była i pewnie będzie. Brawo dla Niej za wytrwałość, nie piękno zewnętrzne, a talent się liczy i niejeden już to udowodnił, brawo dla niej. :) 
    Przytulam Cię mocno i niech szczęście jest z Tobą. :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko.
      Kilka lat temu kupiłam czasopismo właśnie dla tego wzoru i wreszcie się doczekał realizacji.
      Hesia to taka dostojna dama. Z trójki kociąt tylko ona mi została.
      Właśnie to mi się w Jennifer Cooldige podoba, że jest taka radosna i szalona, i tak się potrafi cieszyć. Miała różne epizody w swoim życiu, ma dystans do tego i potrafi o tym mówić. Uwielbiam ją. Chyba teraz, szczególnie teraz potrzebujemy takiego optymizmu. Tobie nie muszę tego mówić, bo Ty to doskonale wiesz, czujesz i przekuwasz w czyn.

      Przytulam Cię mocno, Agnieszko.

      Usuń
  4. Wszystkiego dobrego na cały nowy rok!
    Bardzo lubię latarenki w haftach, a Twój już pięknie się prezentuje. Kotek słodziaczek, przytulasy ode mnie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu,
      Mam kilka wzorów latarenek zimowych, bo bardzo lubię latarenki. Ta wydała mi się najciekawsza. Dziękuję za docenienie. Już z półtora miesiąca nad tym haftem pracuję.
      Hesię przytulę.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. O chętnie poszukam filmów z tą aktorką bo jest jak widać nietuzinkowa . Śliczny haft o kocie nawet nie wspominam bo już skradła moje serce:) Dobrego roku 2023 życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serial "Obserwator" na Netflixie . I oczywiście "Biały lotos" na HBO. Ja mogłam go obejrzeć dzięki temu, że córka udostępniła mi swój kod logowania.
      Młodzi zazwyczaj wykupują dostęp do wielu platform, albo się dzielą pokrywając koszty. Ja mam Netfliksa, a często brak czasu na częste oglądanie.
      Co do Jennifer, to jak wspomniałam, na fali popularności po "Białym lotosie" - jak w przypadku filmu "Wieczny singiel"- reżyser chyba chciał ożywić film jej barwną postacią.
      Dobrego roku 2023, Lucynko.

      Usuń
  6. I ja Ci Izuniu życzę wszystkiego najpiękniejszego na ten nowy, 2023 rok! Haft przeuroczy, tak samo jak kotek. Zresztą mam słabość do kotów. Nie słyszałam o tych serialach, niestety. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko.
      Również wszystkiego co najpiękniejsze na 2023 rok.
      Dziękuję za miłą uwagę na temat haftu i Hesi. Ona z mordki podobna jest do swojej mamy. I z charakteru też - dlatego Hesia.
      Co do seriali, czasem trudno wszystko ogarnąć. A Ty w realu masz pasjonujące aktywności, dużo lepsze niż najlepsze seriale.
      Pozdrawiam serdecznie, Karolinko.

      Usuń
  7. "Biały lotos" jest rewelacyjny! Aż sama sobie się dziwię, że to piszę :)
    Ależ piękny jest ten haft z latarnią!
    Wszystkiego dobrego na Nowy Rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniko Olgo,
      Nad haftem mam zamiar ciągle pracować, bo sporo jest jeszcze do zrobienia. Na zdjęciach bardzo mi się podobał, a teraz jestem zachwycona jak kolejne fragmenty wychodzą spod igły.
      " Biały lotos" jest rewelacyjny. I to naprawdę fajne, że możemy zachwycać się czymś co jest naprawdę dobre.
      Dziękuję za życzenia. Pięknego 2023 roku.

      Usuń
  8. Oby nowy rok był dla Ciebie wspaniały:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję Olu,
    Tobie również życzę wspaniałego 2023 roku!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkiego dobrego. Jennifer Coolidge lubię od lat, zawsze się wyróżniała, nawet w rolach epizodycznych. Cieszę się, że została doceniona. "Obserwatora" i "Biały Lotos" oglądałam, oczywiście! Moja mama też jest fanką tej aktorki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiego dobrego, Urocznico.
      Prawdę mówiąc wiele dawnych filmów z nią mi umknęło.
      Cieszę się, że teraz w zawodzie ma swój czas. Długo na to czekała.
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. Piękny haft. Te sopelki na choince są chyba stare. Miałam kiedyś podobne. Uwielbiam stare bombki . Szczęścia i dobrego życia na nowy rok. Niech Wam się darzy. Pozdrawiam serdecznie ❄️❄️❄️❄️❄️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu,
      Niektóre są stare, ale część kupiłam w ubiegłym roku razem z tymi samochodzikami.
      Szczęścia i dobrego życia na nowy rok, Marysiu.

      Usuń
  12. Ciekawie piszesz o serialu, chyba się skuszę. Piękny haft.
    Niech Ci się darzy w nowym roku,, wszystkiego najlepszego. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję, Haniu.
      Niech nam się darzy w 2023 roku!

      Usuń
  13. Dzięki za uznanie jeśli chodzi o książki przeczytane przeze mnie.

    Planowanie i zapisywanie tego może być niezłym pomysłem. Faktycznie po czasie można nawet pośmiać się z jakichś założeń.

    Chyba może tak być z tym ocenianiem pomysłu na trzeźwo i po kieliszku (albo paru). Wtedy języki mogą się rozwiązać i można poznać prawdziwe zdanie innych. Tylko szkoda zdrowia, jeśli ktoś miałby dużo pomysłów to współczuję działań, by je oceniać.

    Dziękuję za życzenia. Dużo zdrowia, pomyślności, pomysłów na wpisy i wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Piotrze.
      Książek w ubiegłym roku przeczytałeś naprawdę dużo.
      Masz rację, testowanie pomysłów pod wpływem alkoholu może nie służyć zdrowiu.
      Mnie zawsze skłania do zastanowienia się myśl, którą słyszę trzykrotnie, w różnych miejscach i okolicznościach, jest jak powracająca fala.
      Dziękuję za życzenia. Tak, pomysłów na wpisy- zdecydowanie popieram.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. :) Pomysły na wpisy zawsze w cenie.

      Sprawdzanie pomysłów lepiej na trzeźwo, może faktycznie efekt ,,fali" jest lepszym testem w takich sytuacjach.

      Konkursy pianistyczne znam ogólnie z TV tylko.

      Autorka tej książki na pewno sporo musiała poczytać o konkursach tego typu, pewnie spytała też muzyków o ich emocje w czasie występów itp. itd. Mrówcza praca, chyba nie podjąłbym się tematów, których nie znam za bardzo w książce.

      Pozdrawiam!
      https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

      Usuń
    3. Podziwiam ludzi, którzy piszą książki o bardzo zawężonym zakresie, bo takie książki są dla pasjonatów. Trzeba mieć świadomość, że szału nie będzie, ale dobrze je zareklamować, żeby trafiły w ręce ludzi, którzy naprawdę interesują się tematem.
      Pozdrawiam serdecznie, Piotrze.

      Usuń
  14. Wszystkiego najlepszego w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
  15. Oooo to rzucę okiem na tego Obserwatora Izu. Okropne jest to że ludzie pierwsze oceniają wygląd, a później talent. W jakich czasach żyjemy że najmniej liczy się charakter i dusza człowieka, a najwięcej wygląd? Śliczny ten haft.

    Ściskam mocno

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety Kasiu, nie zmienimy tego. Są zawody, gdzie uroda jest na pierwszym miejscu.
      Dziękuję za pochwałę dla haftu.
      Uściski, Kasiu.

      Usuń
  16. Piękny haft. Uroczy kociak. Wszystkiego dobrego w 2023 ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak widać, Jennifer jest przykładem, że spełnienie marzeń często trzeba wziąć w swoje ręce i nie zniechęcać się jeśli od razu się nie uda. Wspaniałą postawa i godna podziwu.
    Kiciusia jest przeurocza, bardzo proszę wymiziać od wirtualnej kociej mamy 😃

    Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku!💗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko,
      Dobra uwaga. Trzeba iść za marzeniami i nie zniechęcać się przy byle porażce.
      Dobrego 2023 roku.

      Usuń
  18. Wszystkiego wspaniałego dla Ciebie i bliskich.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kocia milusia :-). Wszystkiego dobrego w nowym roku i aby mieć marzenia i je spełniać :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alicjo,
      Dobrze jest mieć marzenia i je spełniać.
      Wszystkiego dobrego w 2023 roku.

      Usuń
  20. Dużo zdrówka i szczęścia w Nowym Roku kochana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Pati,
      Tobie również dużo zdrowia i szczęścia w 2023 roku.

      Usuń
  21. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, ogromu zdrowia, szcześcia, radości i sił na swoje pasje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.
      Tobie również wszystkiego co najlepsze w 2023 roku.
      Realizacji zaplanowanych zamierzeń ( świetne zestawienia) i umiarkowanego minimalizmu.
      Odwiedziłam Cię,ale nie jestem pewna czy udało mi się zamieścić komentarz.

      Usuń
  22. Wszystkiego dobrego na ten Nowy Rok 2023 - jak widać upór, wiara w siebie i determinacja czasami może wszystko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolino, Dobrego 2023 roku, pięknego, wspaniałego.

      Usuń
  23. Bardzo lubię tę aktorkę :)
    A Tobie życzę wszelkiego dobra w nowym roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Królowo Karo.
      Tobie również Dobrego 2023 roku.

      Usuń
  24. Życzę Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku 😊 tej autorki nie znam, ale kicia Hesia śliczna 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Martyno.
      Wszystkiego Najlepszego w 2023 roku.

      Usuń
  25. Spóźnione, Szczęśliwego Nowego Roku!
    Pozdrawiam serdecznie! :)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  26. Terimakasih atas sharing artikelnya
    kucingnya lucu, saya suka sekali

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam serdecznie ♡
    Piękny haft, bardzo lubię taki zimowy klimat :) Szkoda, że tak mało zimy w tegorocznej zimie. Twoja latarenka jest śliczna, całość wygląda inspirująco :) Seriali nie oglądam, przynajmniej na razie, filmy i owszem. Widać marzenia spełniać można zawsze, tylko trzeba do nich dążyć :) Kociątko śliczne!!! Ja kocham wszystkie koty ^^ Sama mam dwa, w moim domu od dziecka był kot, więc nic dziwnego, że wyrosłam na kociarę :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Klaudio,
      Też stwierdzam, że ta zima dziwna jest. Śniegu nie ma, a człowiek mimo to w lekkim zimowym letargu.
      Seriali w okresie okołoświątecznym obejrzałam kilka.
      Tak, uważam, że dobrze mieć marzenia i dążyć do tego by je realizować.
      Ja też mam aktualnie dwa koty, choć nie mieszkają w domu.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  28. Rozumiem, jak wynika z opisu, że ta praca nie jest jeszcze skończona. Ale pięknie się zapowiada 🙂.
    Życzę wszystkiego najlepszego i kolejnych wspaniałych pomysłów w 2023 roku 😉.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie,
      Najciekawszy efekt tego hafty już uzyskałam- latarenka i gałęzie w niebieskościach. Będę kontynuować, póki wystarczy mi najjaśniejszej muliny. Jak znam siebie miałabym większą motywację, gdyby wkoło leżał śnieg...A tak rozglądam się już za czymś w wiosennych kolorach.
      Dziękuję za życzenia i wzajemnie- Dobrego 2023 roku.

      Usuń
  29. Hesia ma śliczną, delikatną mordkę, widać, że to dziewczynka. Ostatnio faktycznie głośno się zrobiło o tej aktorce. Moim zdaniem jest ładna, figurę ma trudną, ale osobowość wspaniałą. Takiej właśnie energii w 2023 Roku Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękny hafcik a kotka skrada serduszko <3. Historia tej aktorki pozwala uwierzyć, że warto gonić za marzeniami. Ja pewnie po takich odrzuceniach od razu bym zrezygnowała. Muszę obejrzeć ten serial :)

    OdpowiedzUsuń