środa, 25 maja 2022

Ogród botaniczny - maj 2022.

Dzień dobry! Jak zawsze na początku postu dziękuję Wam za zaglądanie, czytanie i komentowanie. Witam serdecznie nową obserwatorkę mojego bloga- Meggie. Wczoraj trafił mi się wolny dzień w środku tygodnia, więc postanowiłam zrelaksować się w Ogrodzie Botanicznym w Łodzi. Lubię tam wracać i patrzeć na to, co aktualnie kwitnie. Tulipany przekwitły, liliowce jeszcze nie kwitną, a co kwitnie? Bez i rododendrony. Łódzki Ogród Botaniczny jest podobno jednym z największych w kraju. Zajmuje obszar 67 hektarów. Za każdym razem jak tam jestem, odkrywam coś, czego wcześniej nie widziałam. Tak było i tym razem.Myślę, że ten kwiecisty post Wam się spodoba, tym bardziej,że jutro piękne majowe święto- Dzień Matki.
Pogoda była dobra na spacerowanie- ciepło, ale nie gorąco.Pochmurno.Od czasu do czasu pokropił niezbyt obfity deszczyk.
Miłym zaskoczeniem była dla nas zagroda- mini skansen, o której wcześniej nie miałam pojecia. Cisza, spokój, mnóstwo zieleni. Spędziliśmy tam przeszło godzinę.
Ogródek warzywny i ziołowy.
Ogródek kwiatowy przed domem.
Izba biała czyli pokój.
Kuchnia
A w kuchni warsztat tkacki.
Przed wejściem na teren zagrody kapliczka z Jezusem Frasobliwym.
I taki widoczek z garnkiem na płocie.
Pięknego Dnia Mamy. Pozdrawiam serdecznie

41 komentarzy :

  1. Taka zagroda w środku ogrodu botanicznego to jak podróż w czasie:) A kwiaty - takie widoki nie mogą się znudzić. Przepiękne rabaty, urządzone bardzo profesjonalnie. Miło mi było z Tobą pospacerować. Pięknego dnia Mamy Izabelko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo!
      U mnie obchody przypadną w weekend.
      Zagroda w otoczeniu drzewostanu Obrodu Botanicznego jest moim zdaniem świetnym pomysłem. Masz rację, że to taka podróż w czasie. Polecam każdemu, kto chce odpocząć. Osobiście dawno nie czułam takiego spokoju i harmonii, jak w tej zagrodzie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Cudne miejsce! Osobiści bardzo lubię odwiedzać ogrody botaniczne. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbaim takie miejsca- nie dość,że mamy tutaj cudny ogród botaniczny to jeszcze obok dodatkowo zrobili Skansen :-) Człowiek się mega wycisza w takich miejscach - ostatnio miałąm okazję zwiedzić skansen na wyspie w lesie w Helsinkach - no mają te miejsca klimat tej dawnej epoki :-)

    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. W takim miejscu aż miło pospacerować :D Super zdjęcia!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała wycieczka. Dziękuję Bożenko za wirtualne zwiedzanie. Piękna niespodzianka ze skansenem, bardzo podobają mi się takie miejsca. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogrody Botaniczne są cudowne. Szczególnie o tej porze roku. Mini skansen dopełnia całości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne miejsce, można codziennie tam chodzić i wciąż mało, kocham rododendrony o każdej porze ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bez bardzo lubię miły dla oka i nosa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam skanseny i te klimaty. Nie byłam nigdy w tym miejscu. Łódź to dla mnie bardzo odległe miasto. Świetnie spędziłaś wolny czas. Miłego weekendu 🌺🌺🌺 🌺🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam zamiar w czerwcu wybrać się do Łodzi o ile połączenia pociągami mi pozwolą, bo coś ta Łódź oderwana od świata :P - to będę wiedziała gdzie się wybrać. Przepiękne miejsce <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe miejsce! Aż zazdroszczę możliwości odwiedzania, uwielbiam takie ogrody, bo właśnie z każdym razem można odkryć coś nowego i wyjątkowego:) Piękne zdjęcia!

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiosna, a zwłaszcza maj, to chyba najlepszy czas na takie ogrodowe spacery.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam serdecznie ♡
    Piękna ta zagroda, uwielbiam takie podróże w czasie :) Szkoda, że blisko mnie nie ma takich ciekawych i pięknych miejsc. Świetna fotorelacja, miło było zwiedzać razem z tobą :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale tak pięknie! W naszym mieście są dwa ogrody botaniczne.Chętnie je odwiedzamy.Najpiękniej jest zawsze wiosna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudownie jest w tym ogrodzie. Skansen też ma swój urok. A wiesz, że jeszcze nigdy nie byłam w Łodzi? Może czas to nadrobić? Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  16. Beautiful photos! Thank you for sharing
    Laila
    www.lailanblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie wygląda, miejsce warte odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie, uwielbiam ogrody botaniczne i dendrologiczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. chciałabym się otaczać takimi kwiatami :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam ogrody botaniczne, przecudne kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam Ogrody Botaniczne ale znam tylko i byłam kilka razy w Lublinie 🙂
    Taką chatkę miała jeszcze moja śp babcia !
    Był to stary dom tak zwany czworak przy dworze,dwór został spalony w wojnę a dom ostał się .

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo dziękuję za odwiezdiny- życzę Ci pełnego słońca weekendu :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ładne miejsce odwiedziłaś. Zainteresował mnie ten teren ze skansenem bo bardzo lubię odwiedzać takie miejsca. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  24. Gdy mieszkałam blisko ogrodu botanicznego w moim mieście, to też byłam tam częstym gościem. Uwielbiam taki sposób relaksu. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo lubię ogrody botaniczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne miejsce szkoda, że tak daleko. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Też nie byłem w Łodzi jeszcze. Właściwie poza Warszawą, gdzie mieszkam duże miasta jakie odwiedziłem to Kraków, Gdańsk i Poznań, tyle chyba. Jakoś więcej odwiedziłem mniejszych miejscowości.

    Wydaje mi się, że to chyba powoli u naszej sąsiadki coś w rodzaju wygaszania takich działań kuchennych. Sama mówiła wczoraj, że to raczej ostatnia impreza robiona przez nią w domu.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duży był ten ,,mały" poczęstunek u sąsiadki naszej. Na pewno na co dzień nie da się zjeść tylu dobrych rzeczy jednocześnie.

      Zgadzam się, paszteciki i barszcz to jest coś nadzwyczajnego. Lubię też takie małe przekąski jak te babeczki z pastami czy zawijańce z tortilli. Mógłbym co drugi dzień minimum je jeść.

      Pozdrawiam!
      https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

      Usuń
    2. Teraz to i tak w miarę jest z alergią moją, bo z dziesięć lat temu się odczulałem. Upierdliwe to było, jednak coś dało. Bo przed tymi działaniami medycznymi latem przez pewien czas to żyć się nie dało przez katar, czerwone oczy, kaszel.

      Seriale teraz są często za długie, bo nie mam pojęcia kto ogląda na przykład 20 sezonów o tych samych bohaterach.

      Ja to lato mógłbym spędzać tam, gdzie jest chłodniej.

      Pozdrawiam!
      https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

      Usuń
  28. Piękne klimaty i ogród i skansen. Takie zatrzymanie dawnego świata choć w tej naszej pędzącej rzeczywistości. Pozdrawiam Iza serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  29. Wspaniały ogród, pełen cudownych i optymistycznych barw, czytałam , że wystarczy posiedzieć i patrzeć się na zieleń a ciśnienie spada, nerwowy nastrój znika i poprawia sie nastrój a mnie nastrój poprawił się przy oglądaniu tak pięknych zdjęć kwiatów, zieleni i zaskakującego skansenu. pozdrawiam Ciebie ciepło

    OdpowiedzUsuń
  30. Te zdjęcia są tak piękne i ta różnorodność barw, że jeszcze raz obejrzałam je i poprawiłaś mi nastrój, pięknie dziękuję za mądry i ciekawy komentarz. Dużo dobrej energii pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  31. Twoje komentarze są mądre i jak je czytam to się zastanawiam i zgadzam się z tym co Ty napisałaś . Bardzo dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Jejku widzę, że ogrody są aktualnie bardzo popularne :D Chyba też musze odwiedzić w Łodzi ogród.
    Piękne zdjęcia! Chętnie bym odwiedziła ten ogród ;) I jeszcze jakąś herbatkę bym wypiła.
    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili ;) (nie mam profilu bloggera, dlatego zostawiam link)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam zwiedzać ogrody botaniczne! Aż dziwne, że nie było mnie jeszcze w tym łódzkim, koniecznie musze się tam wybrać na urlopie. :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zaciekawił mnie mini skansen. Jest bardzo interesujący, przepełniony historią tych okolic. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. W Łodzi jeszcze nie byłam, ale kto wie może kiedyś się to zmieni. Co do zdjęć są naprawdę cudowne. Ujmujące i takie bardzo klimatyczne. Po prostu piękne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Śliczny ten ogród, muszę go koniecznie zwiedizć ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ogród botaniczny w Łodzi jest prześliczny Izuniu :) bylam w październiku z kolezanka. To jej azyl. Tak pięknie tam, że nie chce się wychodzic. Jest niesamowicie. Ten mini skansenik świetny jest. Pozdrawiam Cie serdecznie. Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń