sobota, 22 października 2022

Skałki

Dzień dobry, znowu minął miesiąc od mojego ostatniego postu. Trochę różnych zawirowań, a czas płynie nieubłaganie. Dziękuję Wam za wszystkie komentarze. Jeśli kogoś nie odwiedziłam, to z pewnością odwiedzę.
Nadal Jura Krakowsko- Częstochowska. Brama Twardowskiego. Taką nazwe nadał tym skałkom Zygmunt Krasiński. Łatwo do niej dojść. To zaledwie jakieś kilkadziesiąt metrów od parkingu.
Grupa wspinaczkowa.Spotkaliśmy ich szukając Zamku Ostrężnik.
Perro.
Nie wiem czy to jamę można nazwać jaskinią. Kupiłam dokładną mapę i zawzięcie szukaliśmy jaskiń, co wcale nie było proste. Często pokonywaliśmy wiele kilometrów pieszymi szlakami w głąb lasu i na spacerze się kończyło.
Ale Jaskinię Głeboką w Rezerwacie Góry Zambrów niedaleko Kroczyc zwiedziliśmy. 190 m w głąb, z grupą i przewodnikiem. Zwiedzanie trwało godzinę. Na zewnątrz upał, a tam 9 stopni.Różnica wysokości pomiędzy skrajnie położonymi punktami 22 m.Śliskie stopnie, kapiąca woda. Szata naciekowa uległa zniszczeniu na skutek eksploatacji surowców mineralnych. Przewodnik dowcipny robił nam qizy.Nawet zaliczyłam punkt, bo przypadkiem wiedziałam ,że nietoperze to ssaki( z 10 minut było o nich) Panowie dużo wiedzieli na temat stalaktytów i stalagmitów.
Na koniec dostaliśmy informację,że przed wyjściem/ wejściem spotkamy pająka jaskiniowego i jego kokon, a w nim znajduje się 500 małych pajączków. Wiecie o czym się myśli słysząc taką liczybę pajęczaków. O kimś, kto panicznie boi się pająków! Ja akurat do tej grupy nie należę, ale mam w rodzinie kogoś, kto się panicznie boi.
Ruiny zamku w Mirowie.
Zamek w Bobolicach. Przez Bobolice, Mirów aż do Żąrek prowadzi czerwony rowerowy szlak, prawdziwa autostrada. Jeździliśmy nim wielokrotnie, bardzo uczęszczany.
I to byłoby tyle na dziś. Będzie jeszcze jeden post na temat Jury. Dziękuję za uwagę, życzę miłego weekendu.

33 komentarze :

  1. Uwielbiam takie malownicze miejsca. Byłam tam kiedyś na wycieczce, ale to już wieki temu 🤔Dziękuję za kolejną wirtualną podróż pięknie przedstawioną za pomocą zdjęć.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej jakie piękne widoki! Uwielbiam zwiedzać takie miejsca! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam, że zwiedzałam te tereny na wycieczce w liceum wieki temu... Chętnie wróciłabym w te okolice :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kręciłam się kilka razy po tych szlakach. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe miejsce, jeszcze nigdy tam nie byłam. Świetne zdjęcia😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno tam nie byłam. Ciężko z nad morza tam się wybrać. Miłej niedzieli 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne są zamki w Mirowie i Bobolicach. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wycieczka super ale jakbym usłyszała o pająkach to bym chyba nie mogła zrobić kroku. Okropnie boję się pająków Miłego tygodnia😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe miejsce z jaskiniami odwiedziłaś. Nigdy nie byłam w jaskini. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  10. Skały kojarzą mi się z siłą, lubię je,mam wrażenie, że mnie umacniają. Już wyobraziłam sobie moją Mamę na wieść o pająkach...za nic by tam nie poszła. :D Wycieczka,jak najbardziej w moim stylu. Wiesz, może i miesiąc była przerwa, ale najważniejsze, że jesteś. To piękny post, to radość dla serca i duszy i zwyczajnie człowiek się cieszy, że dana osoba jest nadal obok. Pozdrawiam Cię najserdeczniej. Muszę zamykać z bloga bo trza o 5 rano wstać...nie lubię tego...ze mnie nocny Marek.
    Przytulam.:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię sobie tak z Tobą wędrować:) Jurę znam, dawniej często tam bywaliśmy - wspaniałe miejsce. Czekam na kolejny post. Uściski Izabelko!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  13. To piekne miejsca i z pewnością warte poznania. Wspaniałe zdjęcia zrobiłaś! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam posty podróżnicze. Niektóre miejsca są dla mnie wspomnieniem, inne podróżniczym marzeniem - bardziej lub mniej do zdobycia.
    Jura jest przecudna i jest tam co robić przez wiele dni w roku.

    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie temat bardzo na czasie. W tym roku już prawie byłam spakowana w tamte okolice, ale nie dojechałam. Kurcze, może się uda w ostatni ciepły październikowy weekend??

    OdpowiedzUsuń
  16. I narobiłaś mi ochoty na taki porządny wypad ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Widać wyprawa się udała. Piękne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj ciepło, podoba mi się Twoja wyprawa i fakt, że ciekawie spędzasz swój czas, a Jaskinia Głęboka kojarzy mi się z przygodą i z zagadką co dalej zobaczymy idąc? piękne zdjęcia i przez chwilę dzięki Tobie widziałam co jest w tej jaskini..... dziękuję i ciepło pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy nie byłam w Jurze, a dzięki Tobie mogę trochę poznać to miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Październik jest ciepły i sprzyja wyprawom.

    OdpowiedzUsuń
  21. Na samą myśl o takiej ilości pająków mam gęsią skórkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jura to miejsce, które mamy na naszej liście wycieczkowej - kiedyś i tam dojedziemy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Teraz jak ja się rozkrecilam to i może uda mi sie wybrać w te strony. Piękna wycieczka.

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj ciepło, te jaskinie mają klimat i jeszcze około 10 nietoperzy dopełniają jaskinie.... pięknie dziękuję za jak zwykle ciekawy komentarz pozdrawiam Ciebie najcieplej jak można

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne miejsce, jaskinie uwielbiam zwiedzać ale na samą myśl o tym pająku aż mnie ciarki przeszły...

    OdpowiedzUsuń
  26. Pozdrowienia :-)

    To piekne miejsca i z pewnością warte poznania.

    Pozdrowienia z Indonezji.
    Obserwuję Twojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawa wycieczka, do tego w miejsce, gdzie jeszcze nie byłem.

    Dzięki.

    Pociesza mnie fakt, że Babcia już nie cierpi. Bo na 93 lata życia ostatnie 3 spędziła leżąc. Chociaż oczywiście jest we mnie smutek, mimo takiego pocieszania się.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ojej, ależ tam cudownie... Podoba mi się w jej wnętrzu. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  29. Zdecydowanie przepiękne miejsce- te skałki, jaskinie - super, że miałaś okazje je odwiedzić

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo lubię te zamki. Muszę się kiedyś znowu wybrać na skałki. Super wyprawa!

    OdpowiedzUsuń
  31. To była bardzo edukacyjna wędrówka. Lubię dowiadywać się podczas wycieczek tego czego nie znałam.

    OdpowiedzUsuń