niedziela, 1 listopada 2020

W dniu 1 listopada.

Witajcie w wieczór listopadowy! Cieszę się z Waszych komentarzy i nowego obserwatora mojego bloga- Mirka. Tradycji nie stało się dziś za dość, więc ten świąteczny dzień tylko bardzo połowicznie był obchodzony.Ten stan frustracji,że nie można odwiedzić grobów bliskich przełożył się jednak na pewne działanie. Mianowicie wczoraj wreszcie wykrochmaliłam i zramowałam serwetę,której wykonanie ukończyłam miesiąc temu.A oto jak wygląda.
Dawno już chciałam zrobić serwetę na kwietnik, który u mnie pracuje jako podręczny stolik. Wybrałam bardzo prosty wzór. Efekt mnie bardzo zadowala, bo rozeta wypełnia blat,a pozostała cześć serwety swobodnie sobie zwisa.
Mój stoliczek pod jesienną leszczyną.
Stoliczku nakryj się! Gotowe talarki bezowe wypełniłam kremem karpatkowym i owocami z syropu- kawałkami brzoskwiń i ananasa.
I jeszcze kilka jesiennych zdjęć.W drodze do pracy odkryłam,że kościół w Siedlcu wygląda bardzo malowniczo. Niestety jadac samochodem trudno było zatrzymać się i robić zdjęcia, bo droga jest dość wąska, a ruchliwa. Wybrałam się więc na wycieczkę rowerową i zrobiłam kilka fotek.
Sobota była dość mglista...
Z bliska nie sposób było nie utrwalić przy okazji słupów i masztów.
Ściana parku w Siedlcu, w głębi widoczny dawny młym.
Czytam "Opowieści niesamowite" Edgara Allana Poe, które znalazłam w naszej szkolnej bibliotece.Ciekawe...choć, czy nasza obecna rzeczywistość doprawdy nie obfituje w opowieści niesamowite większego kalibru niż te autorstwa romantycznego pisarza?! To tyle. Serdecznie Was pozdrawiam

26 komentarzy :

  1. Pięknie i tak smakowicie zaczynasz listopad. Bezy wyglądają przepysznie:) Serweta zachwyca, zawsze niesamowicie podziwiam kunszt i cierpliwość przy takich pracach :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agness!
      Serwetę dość długo robiłam, po kawałeczku, po trochu...
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  2. Bardzo podobają mi się takie serwety. Mieszkanie robi się od razu przytulne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Serweta prezentuje się pięknie. Już listopad się zaczął a jeszcze tyle pięknych kolorowych liści na drzewach. Ja obiecywałam sobie, że wybiorę się do lasu na spacer z aparatem, a tu deszcz pokrzyżował moje plany i ze zdjęć nici. Może jutro choć na chwilę wyjdzie słońce ... Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu!
      Kolorowe liście jeszcze ładnie się trzymają na drzewach i krzewach, bo nie było jeszcze porządnego przymrozku. Dzięki temu mogę te cudowności fotografować w czasie sobotnich, rowerowych wycieczek.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Śliczna serwetka , pięknie prezentuje się. Jesienne zdjęcia nastrajają nostalgicznie , odpowiednio do obecnego czasu. Dobrego tygodnia 🍄☘️🍄☘️🍄☘️🍄☘️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu!
      W przyrodzie panuje niezmienny porządek, ta nostalgia dopada mnie niezmiennie co roku o tej porze.
      Dobrego tygodnia!

      Usuń
  5. Lubię tak wędrować po okolicy z aparatem. Ostatnio przywożę mnóstwo kolorowych zdjęć, jesień jest przepiękna.
    Szalenie podoba mi się okładka tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zatem mamy tak samo. Może inne krajobrazy fotografujemy, ale czy to ważne?!
      Przeczytałam póki co dwa opowiadania i uważam, że okładka jest bardzo dobrze dobrana.
      Jeśli ktoś lubi powieści w typie "Portret Doriana Greya" Oskara Wilde to opowiadania Poe też przypadną mu do gustu.
      Okładka miała podziałać na wyobraźnię, przyciągnąć czytelnika spragnionego tajemniczości, ale również horroru i fantastyki... Jednak już pierwsza nowelka była dla mnie szokiem. Co za narracyjna finezja, co za sformułowania ?! Z drugiej zaś strony, żeby zrozumieć o co poecie dokładnie chodzi, musiałam niektóre fragmenty czytać dwukrotnie. Wydawać by się mogło, że okładka zachęci młodego czytelnika po sięgnięcie po tę właśnie pozycję. A jednak niekoniecznie...Zobaczę jak będzie dalej...Drugie opowiadanie było już zdecydowanie łatwiejsze w odbiorze...

      Usuń
    2. Myślę, że bardzo podobne krajobrazy oglądamy. :)
      Nie czytałam "...Greya", bo nie interesuje mnie ta tematyka.
      Jednak to, co opisujesz, jeszcze bardziej mnie zachęca, bo lubię tajemnicza prozę i fantastykę, a jeżeli i finezja poetyki się wplata, to już odlot.

      Usuń
  6. Ten obrusik w jesiennej scenerii wygląda jak najpiękniejsza, misterna pajęczynka. Tak mi się jakoś skojarzyło:))) Powoli piękne widoki odchodzą w zapomnienie, dziś leje od rana i smutno jakoś. Uściski Izabelko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo! Śliczne skojarzenie - bardzo mi się podoba. Cóż, właśnie zaczęła się kolejna odsłona jesieni, zwana popularnie szarugą jesienną...
      Uściski Ewuniu!

      Usuń
  7. Piękna serwetka, te talarki bezowe wyglądają bardzo pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Martyno!
      Lepsza byłaby beza własnej roboty, ale ona jest pracochłonna...
      Talarki też bobrze się spisały.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Śliczny obrusik zrobiłaś Izo, a te ciasteczka bezowe, mniam, mniam :)
    Fajne zdjęcia, rzeczywiście jesień super wygląda na fotografii :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna serweta i widoki mimo iż to smutny czas..

    OdpowiedzUsuń
  10. Serweta jest urocza, a miasto pokryte mgłą wyglada bardzo tajemniczo.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne serwety tworzysz i jeszcze te słodkości aż chce się je zjeść bo elegancko podane.... i książkę ciekawą czytasz, przyjemnie było przeczytać Twój tekst i Twoje zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  12. pięknie dziękuję za komentarz - ciekawy i mądry !, dobrze robić zanurzając się w lekturze bo rzeczywistość zwłaszcza w mediach nie jest optymistyczna....

    OdpowiedzUsuń
  13. Serweta jest wspaniała - elegancka, domowa, przytulna. Na pewno wnosi wiele ciepła do Twojego domu.
    Podobają mi się zamglone zdjęcia z Twoich okolic.
    Serdecznie Cię, Enklawo, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Serweta jest śliczna i pięknie wygląda na Twoim kwietniku-stoliku :).

    Jesień pięknie się prezentuje na zdjęciach :).

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudna serweta, pięknie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń