poniedziałek, 5 marca 2018

Gulasz z warzywami i pęczakiem

Witajcie, dziś mam dla Was przepis z zeszytu kulinarnego "Obiady na rozgrzewkę". Wprawdzie mrozy aktualnie ustąpiły,ale myślę,że gulasz z pęczakiem, który przyrządziłam przypadnie do gustu wszystkim mięsożercom, wielbicielom sosów i amatorom kasz.Jest wyborny! Przygotowuje się go dwuetapowo, najpierw mięso w sosie,a następnie pęczak z warzywami.
Składniki: 500 g łopatki wieprzowej, 3 łyżki sosu sojowego, 6 dużych pieczarek, 2 łyżki musztardy francuskiej, 2 cebule, 6 łyżek masła, 5 łyżek posiekanej natki pietruszki,sól, pieprz, ostra papryka w proszku, olej, 2 ząbki czosnku, 200 g pęczaku, 1/4 selera, 1 marchewka, 1 korzeń pietruszki, 1 czerwona papryka.
Wykonanie gulaszuMięso umyć, osuszyć i pokroić w kostkę, lub jak kto lubi.( u mnie większe kawałki).Skropić sosem sojowym i wstawić do lodówki na godzinę.Na patelni rozgrzać odrobinę oleju.Zrumienić mięso, podlewając niewielką ilością gorącej wody. Dodać pokrojoną w piórka 1 cebule.Dołożyć musztardę i przez chwilę smażyć. Wsypać pokrojone w plastry pieczarki i smażyć do odparowania wody. Całość zalać gorąca woda i dusić do miękkości mięsa i zredukowania wody. Przyprawić do smaku. Zagęścić 2 łyżkami zimnego masła. Na koniec wsypać 2 łyżki natki pietruszki. Zdjąć z ognia.
Pęczak w warzywami-wykonanieW garnku zagotować wodę z 1 łyżka masła i dodatkiem soli. Wsypać przepłukany pęczak i gotować na wolnym ogniu do wchłonięcia wody. Pozostawić pod przykryciem.Czosnek, 1 cebule i paprykę pokroić w kostkę, pozostałe warzywa zetrzeć na tarce o dużych oczkach.Na patelni rozgrzać 3 łyżki masła, zeszklić cebulę i czosnek.Dodać paprykę i przez chwilę smażyć do miękkości( można podlać niewielka ilością gorącej wody). Wsypać ugotowany pęczak i doprawić do smaku.Wymieszać i przez chwilę smażyć.Na koniec dodać resztę natki pietruszki.Podawać z gulaszem. Smacznego!
Te róże są dla Was za zaglądanie, czytanie i komentowanie! Dziękuję! Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego tygodnia.

14 komentarzy :

  1. u mnie jutro gulasz, nie ma zmiłuj. Tylko ziemniaki też muszę ugotować. ech zycie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. był gulasz. Bez pieczarek, bo tych nie kupujemy. Grzybowo kozystamy z pachnących latem kurek lub innych grzybowych mrozonek. Do gulaszu leśnego: z dziczyzny uzywam grzybów suszonych. Do sosu dodaję porcję zmielonej, mrozonej cukinii- warzywa ukryte- niestety. Marchewka do ozdoby raczej. Ale smak i zapach przepiękny, co poswiadczają domownicy. Garnek pusty został- i to dobrze.

      Usuń
    2. Jednym słowem nie tylko ja lubię gulasze...Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Już mi ślinka cieknie:))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się- ten gulasz znikał jak sen jaki złoty!Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Nie miałam pomysłu na pęczak. Lecę robić gulasz, co prawda zmodyfikowany,bo my mięsa malutko i co najwyżej drobiowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięso może być różne, sosik jest pyszny, łagodny,ale o wyrazistym smaku.A pęczak tak przyrządzony- bardzo dobrze smakuje.Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Jak będę u Ciebie, to jedną różę sobie odbiorę:). Gulasz super, tylko wiesz, że ja nie jestem z grami na ty:) - zo imy go razem, ja zorganizuję produkty, a Ty zrobisz. Ja będę podkuchenną:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok. Gulasz nie jest trudny,ale pracochłonny! Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. .... Ola ... oczywiście :).

    OdpowiedzUsuń
  6. ... coś mi się zrobiło ze zrobimy ☺☺☺☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie spróbuje gulasz według Twojego przepisu .Uwielbiam kaszę. Serdecznie pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  8. Kusicielka,lubię gulasz,a Twój Izo wygląda smakowicie😊
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń