niedziela, 25 marca 2018

Impresje toruńskie cz.2.Życzenia Wielkanoc 2018

Witajcie w Niedzielę Palmową! Dziękuję Wam za komentarze pod poprzednim postem.Witam serdecznie nowa obserwatorkę mojego bloga.Znowu od świtu do nocy jestem poza domem- słowo "stabilizacja" w moim słowniku właściwie nie istnieje-więc nie gniewajcie się,że będę zaglądać na Wasze blogi z opóźnieniem.Na zdjęciu podkładka etno(czerwone, zielone i czarne "paski'- są charakterystyczne dla ludowego stroju łęczyckiego)Podarowałam ją przemiłej Japonce z Osaki.
Dziś dalszy ciąg zdjęć z Torunia, które "okraszę" różnymi sentencjami znanych i mniej znanych ludzi. Na zdjęciu Krzywa Wieża. "Wieża w Pizie ( w Toruniu) nachylona jest pod kątem widzenia turystów"- Stanisław Jerzy Lec.
Arabeska na jednym z balkonów.Kiedy sami jesteśmy wolni od lęku, nasza obecność automatycznie uwalnia od niego innych ludzi - Nelson Mandela
Wiadomo,że Toruń słynie z pierników.My byliśmy w Toruniu gdy trwał "Weekend za pół ceny". Dlatego zwiedzanie bardzo atrakcyjnego Żywego Muzeum Piernika bezboleśnie przeżyły nasze portfele.Nadzieja pomaga iść naprzód; wytrwałość -stać, a odwaga - wracać Władysław Grzeszczak.
Gotyk nad Wisłą."ci, którzy rozumieją jedynie to, co da się wytłumaczyć, niewiele rozumieją" Marie von Ebner-Eschenbach.Wiara i rozum są jak dwa skrzydła, na których duch ludzki unosi się ku kontemplacji prawdy"- Jan Paweł II
Pieczone pierogi."układać budżet:zatruwać sobie życie jeszcze przed dokonaniem wydatków"-Janina Ipohorska.
Pod Pierogarnią na Szewskiej płynie sobie rzeczka, którą można oglądać przez okno w podłodze."Rzeczywistość jest z tej samej przędzy co marzenia" Władysław Stanisław Reymont.
Figurka leżącego kota na parapecie okna. Kamieniczka ozdobiona jest figurkami kotów w różnych pozycjach i jest ich tam bodajże 5.Nie da się żyć zbyt długo w realnym świecie.W każdym razie istota ludzka nie potrafi.Większą część życia spędzamy , śniąc, przede wszystkim na jawie. Carlos Ruiz Zafon- Gra anioła
Hurtownia pasmanteryjna niedaleko Ratusza. Pierwszym warunkiem szczęścia jest rozsądek- Sokrates
Mewy podróżujące na krze. Cwaniary, płynęły krą do mostu, za mostem zrywały się do lotu i szukały na Wiśle kolejnej kry. A propos musiałam włączyć moderację komentarzy, ponieważ zalewa mnie spam w języku angielskim i portugalskim.
Kończę właśnie prace świąteczne,ale myślę,że zaprezentuję je po świętach. Życzę Wam dobrej Niedzieli Palmowej i Wielkiego Tygodnia.A przede wszystkim - Radosnych Świąt!

31 komentarzy :

  1. Przez moje pięć lat w Toruniu, nie widziałam tyle co u Ciebie na fotach. Dla mnie to był dworzec, książka, UMK.
    Radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Jest mi bardzo miło! Radosnych Świąt!

      Usuń
  2. Piękny ten Toruń,przyznam że jeszcze nigdy tam nie byłam,może kiedyś odwiedzę to miasto 🙂
    Tobie też życzę Wesołych Świąt i serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!Ja bywam w Toruniu raz na parę lat i za każdym razem widzę,że to miasto jest coraz piękniejsze, i z dumą może przyjmować turystów z całego świata! Pozdrawiam serdecznie.Wesołych Świat!

      Usuń
  3. Z Torunia to pamiętam do dzisiaj smak pierników:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pierniki są tam wyborne i miejsc, gdzie można je kupić jest całe mnóstwo, są sprzedawane niemal na każdym kroku, bo również w sklepach z pamiątkami.Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Zdrowych,wesołych,rodzinnych świąt:)Pozdrawiam

      Usuń
  4. Bardzo ładna podkładka! Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję bardzo!Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Podkładka bardzo oryginalna:) W Toruniu byłam raz, i to dawno. Trzeba koniecznie to nadrobić, swoim wpisem jeszcze bardziej mnie zachęciłaś:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się, bo to miasto godne jest uwagi i w niczym nie ustępuje innym dużym miastom pod względem zabytków, świetnych kafejek i restauracji,dobrej obsługi turystycznej i niepowtarzalnego klimatu.Pozdrawiam

      Usuń
  7. Jeszcze nie zwiedziłam tego miasta, ale wygląda bardzo ciekawie. :) Bardzo ładna podkładka, taka radosna. :)

    Życzę radosnych, zdrowych spokojnych oraz magicznych dni. Pozdrawiam bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie!Widzę,że mam nową obserwatorkę mojego bloga- niezmiernie się cieszę! Radosnych Świąt!

      Usuń
  8. Piękna podkładka oraz fotografie z Torunia. Zdrowych i wesołych świąt.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Nino! Tobie również-Zdrowych i Wesołych Świąt!

      Usuń
  9. Witam bardzo serdecznie W ten chłodny marcowy wtorek aż wstyd napisać ale nigdy jeszcze nie byłam w Toruniu także dziękuję za to że mogłam z tobą odbyć tą wycieczkę i co nieco pooglądać życzę ci miłego tygodnia oraz mnóstwo fantastycznych wycieczek Pozdrawiam serdecznie


    💁 odnowionaja.blogspot.com

    Zapraszam Cię serdecznie na bloga swej Przyjaciółki Agnieszki , która chwyta piękne chwile w swój obiektyw , ale również pisze życiowe przesłania z serca dla drugiego człowieka .

    Pozdrawiam serdecznie Sylwia 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ten miły wpis! Zajrzę na pewno! Pozdrawiam serdecznie i życzę Radosnych i zdrowych Świąt!

      Usuń
  10. Nigdy w Toruniu nie byłam, a widzę, że warto tam się wybrać.
    Kochana, mam też ogromną prośbę,czy możesz udostępnić ten link wśród znajomych, gdzie się da...

    https://pomagam.pl/operacjeAzora
    Napisałam też u siebie posta na temat tej smutnej historii :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, w następnym swoim poście udostępnię adres strony, który podajesz.Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. W sumie to ja tez w Toruniu nigdy nie byłam :)
    Pięknie pokazałaś miasto. Trzeba zaplanować jakąś wyprawę
    Zdrowych, spokojnych świat w gronie rodziny
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Alinko! Tobie również- Radosnych, zdrowych, spokojnych, rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy.

      Usuń
  12. Radosnych i pogodnych Świąt Wielkanocnych życzy Urszula

    OdpowiedzUsuń
  13. radosnych i spokojnych dni... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Toruń to dla mnie miłe wspomnienia -mieszkałam tam przez dwa lata, a potem często to miasto odwiedzałam, ale ostatnio byłam tam chyba z pięć lat temu. DOBRYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT ŻYCZĘ, ZE SŁONECZKIEM W SERCU, BO NA TE ZA OKNEM NIEMA CO LICZYĆ! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  15. Radosnego i spokojnego świętowania życzę!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kochana, niech zmartwychwstały Chrystus otula Ciebie i Twoich bliskich swoimi ramionami. Dziękuję, że jesteś :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Radosnego świętowania pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie przedstawiłaś Toruń. Okazuje się, że ma jeszcze inne rzeczy godne uwagi oprócz pierników. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. potrzebuje wymienić z toba korespondencje na maila napisz proszę ciapara@op.pl bo nie widze adresu mailowego na blogu

    OdpowiedzUsuń