niedziela, 16 marca 2014

Ciasto Niedzielny łakomczuszek

Ciasto Niedzielny łakomczuszek.
Ciasto: 3 szklanki mąki pszennej, szklanka cukru, 25 dag margaryny, 2 jajka, łyżeczka proszku do pieczenia, cukier waniliowy, tłuszcz do wysmarowania formy. Z podanych składników zagnieść ciasto i podzielić je na dwie części. Jedną część włożyć do zamrażalnika, a drugą częścią wyłożyć dno i boki natłuszczonej tortownicy. Następnie ciasto ponakłuwać widelcem i w temperaturze 200 stopni podpiec na złoty kolor.
Nadzienie: budyń waniliowy, 3/4 litra mleka, 3 owoce kiwi, 3 mandarynki. Na mleku ugotować budyń i gorący wlać na podpieczone ciasto. Owoce obrać i pokroić, a następnie wyłożyć na budyń. Na owoce zetrzeć ciasto z zamrażalnika. Można wierzch posypać " grubym " cukrem kryształem. Piec jeszcze około 30 minut, w temperaturze 200 stopni. Uwaga W zależności od pory roku i upodobań, do ciasta można dodać inne owoce. Można również użyć innego budyniu.
Przepis pochodzi z zeszytu " Ciasta na stół" - maj- czerwiec 3/34/2004. Pogoda nieco się popsuła, wiec trzeba było sobie poprawić nastrój... Dziękuję Inie, Eli, Irence, Lunie, Karolince, Agulcowi, Dusi, Oli, Danieli, Iwonce i Ali za komentarze pod poprzednim postem. Dobrej niedzieli i znośnego początku nowego tygodnia. Pozdrawiam Wszystkich serdecznie. Iza

17 komentarzy :

  1. U Ciebie zawsze znajdę jakieś smakołyki:) Narobiłaś mi smaku tymi słodkościami:) Również przydałoby mi się coś na poprawę humoru w taką pogodę:) Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się Małgosiu! Ciasto piecze się szybciej niż robi serwetkę na szydełku czy hafcik xxx. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Również poprawiam sobie ten deszczowy niedzielny nastrój budyniem , kubkiem aromatycznej herbaty oraz słonecznie żółtą serwetką! Twoje ciasto prezentuje się bardzo apetycznie, będzie trzeba wypróbować ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam Karolinko i Twój sposób jest świetny! Pozdrawiam

      Usuń
  3. Pewnie przepyszny , a ja muszę myśleć do której koleżanki pojechać na kawkę i ciacho pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach Dusiu, też bym tak chciała! Pozdrawiam

      Usuń
  4. Często coś pieczesz i za każdym razem jest to coś na co mam ochotę :) Ja uwielbiam wszelkie słodkości, ale z pieczeniem trochę mi nie po drodze. Już wiem, przeprowadzę się gdzieś bliżej Ciebie i będę Cię objadać:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że to świetny pomysł! Pozdrawiam

      Usuń
  5. Ależ mam ochotę na tego placka! wygląda świetnie, ale założę się, że jeszcze lepiej smakuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz ciasta z budyniem, to na pewno by Ci to ciasto smakowało! Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Wiesz jak poprawić nastrój człowiekowi :) mniam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto bardzo proste w robocie! Polecam! Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Ciacho zawsze poprawia nastroje i.... a u mnie co nie co za dużo i do tego cukrzyca a niech tam zrobię... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak człowiek jest takim łakomczuszkiem i piecze ciasta bez względu na konsekwencje, ale co tam ! Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Kocham wszystkie ciasta i ciasteczka :) Twoje jak zwykle pysznie się prezentuje a że jestem łakomczuszkiem i to nie tylko niedzielnym skubnę sobie kawałeczek.....mniam ! :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ino, a skubnij sobie do woli! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Jak pysznie wygląda, dobrze, że u mnie też coś pysznego córka wczoraj upiekła, bo bym zazdrościła!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń