wtorek, 23 października 2018

Słońce, światło i cień w skansenie w Kłóbce.

Witajcie! Dziękuję za zaglądanie i pozostawione komentarze.Jest mi bardzo miło,że jest ich aż tyle. To bardzo mobilizuje,więc staram się odpowiadać na bieżąco i również na bieżąco odwiedzać Wasze blogi. Cóż, mamy dziś załamanie pogody, deszcz...Szaro, ponuro dlatego postanowiłam nie zwlekać i rzucić trochę światła i słońca.
Stół w izbie czarnej czyli kuchni zazwyczaj stał pod oknem.
A okna w chacie nieduże,żeby nie uciekało ciepło.
Kącik czystości.
Karczma.
To pomieszczenie tonęło w mroku...
Izba paradna czyli pokój karczmarza.
Kuźnia
Pelargonie w oknie, widok na podwórze.
Niewielki staw nieopodal dworu. To tyle na dziś. Mimo,że pada mam nadzieję,że jeszcze nadejdą piękne, słoneczne dni czego sobie i Wam życzę.

33 komentarze :

  1. Dziękuję Ci za dzisiejszą dawkę ciekawych informacji. Pogoda faktycznie przestała nas rozpieszczać, no ale nie mamy na to wpływu, więc cieszmy się z długiego i ciepłego lata 🙂
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Dzisiejszy deszcz też jest potrzebny, bo bardzo sucho się zrobiło.A należy się cieszyć,że tak długo mieliśmy słoneczną i ciepłą pogodę.

      Usuń
  2. Cudnie, bardzo lubię takie miejsca. Dziękuję za wirtualną wycieczkę.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję! Cieszę się,że mogłam Cię tam zabrać. Pozdrawiam cieplutko, bo deszcz zacina okrutnie i nawet mój pies nie chce wychylić nosa za drzwi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie miejsca i czasami marzy mi się, żeby chwilę pomieszkać w takich warunkach, żeby zobaczyć jak to było. Taka jakaś nostalgia mnie ogarnia za tymi czasami, wydaje się tak spokojnie, bez pośpiechu, pędu, chociaż z ciężką pracą. Wiem, że długo bym nie wytrzymała, bo człowiek rozpieszczony zdobyczami cywilizacji...ale tak chociaż na tydzień.... :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tydzień Agness- w porządku.Ale w rzeczywistości, gdyby się cofnąć do tamtych czasów, może nie tyle byłoby żal zdobyczy cywilizacyjnych,a obyczajowych.Teraz kobiety mają chyba lepiej. Dziękuję za Twój komentarz. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. świetne przeżycie taka wycieczka w przeszłość:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja to bym się chętnie do chaty przeprowadziła...ehhh...i jeszcze żeby las był dookoła i jakieś jeziorko.
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zdecydowanie Kaszuby lub Mazury. Ja z dzieciństwa pamiętam taką chatę wujostwa. Las był przez drogę.Pozdrawiam.Buziaki

      Usuń
  7. Ze wszystkich muzeów najbardziej lubię te etnograficzne. A do tej Kłóbki się jakoś nie mogę wybrać, a widzę, że dużo straciłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od dawna planowałam się tam wybrać i długo nic z tego nie wychodziło,aż wreszcie się wybrałam i polecam.Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. dorze, ze zachowuje się takie miejsca i pamiątki. Powinnismy znać przeszłośc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dobrze to ujęłaś-"Powinniśmy znać przeszłość."Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Oprawdziłas nas super poczułam się w "tamtych"latach:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie jest taki skansen, świetny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, skanseny już tak mają,że jest w nich tak niecodziennie. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Pamiętam takie widoki z dzieciństwa,teraz wycieczki je odwiedzają,a kiedyś żyli i mieszkali tam ludzie,to były zupełnie inne czasy, ale dobrze że są takie miejsce,dzięki nim mamy żywą historię :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak, skanseny są chętnie odwiedzane.Historia, folklor, klimat tych obiektów.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe miejsce,ale bym nie chciała mieszkać w takiej, mrocznej chatce. Uwielbiam ciszę,ale i słoneczne pomieszczenia, zwłaszcza, gdy pogoda jest listopadowa.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W długie jesienne wieczory pomieszczenia rozświetlały lampy naftowe...Ja lubię wieczorami czytać,więc to nie byłyby również dla mnie dogodne warunki. Pozdrawiam

      Usuń
  14. Świetny wpis, bardzo przyjemnie się czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe miejsce ;D

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam:* odwdzięczam się za każdą obserwację :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chciałabym tak mieszkać :))) Cudnie !

    OdpowiedzUsuń