czwartek, 18 października 2018

Kujawy- migawki ze skansenu w Kłóbce

Dzień dobry! Cieszę się niezmiernie,że moja miniaturka latawca Wam się spodobała.Dziękuję za liczne komentarze.Witam dwie nowe obserwatorki- Kathy Leonię i Eweli nę. Jest mi bardzo zadowolona,ze jesteście tutaj.
Korzystając z tak pięknej pogody jaką mamy tej jesieni, wybraliśmy się z mężem znowu na Kujawy. Na zdjęciu jezioro w Lubieniu Kujawskim, w oddali wieża kościoła pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa.
Jednakowoż,że w Lubieniu nie za bardzo było co robić wyruszyliśmy do Kłóbki oddalonej o 6 kilometrów.Na zdjęciu jedna z chałup w skansenie.
Skansen w Kłóbce zajmuje obszar 13 ha, działa od 25 lat, jest piękne położony i zadrzewiony. Bilet normalny kosztuje 15 zł i za tę sumę można go przez 2 godziny oglądać z przewodnikiem- skansen i dwór.
Bez przewodnika nie można wejść do wnętrza chałup. Dość to zabawnie wygląda jak przewodniczka za każdym razem wszystko otwiera i zamyka.Poza tym w zasadzie nie można niczego dotykać. I tu pochwała dla małych skansenów typu Łęczycka Zagroda Chłopska czy Zagroda Guciów na Roztoczu. Tam coś takiego nie obowiązuje- można uderzyć w kowadło, wyciągnąć wodę ze studni itp.A przewodnicy nie tylko oprowadzają,ale również zabawiają. Ale cóż, każdy skansen jest inny i trzeba to przyjąć.
Przy wejściu do kuźni.
Ta koza to urodzona modelka. W skansenie jest spore stado kóz i owiec, drób.
Dziura w drzwiach spichlerza...
Dziura przy wejściu do wiatraka... Jak myślicie- po co?
Staw w skansenie. Następnym razem pokażę Wam na co zwróciłam uwagę we wnętrzach.
Na koniec tego postu- dziuplowisko. Pozdrawiam Was bardzo serdecznie.

33 komentarze :

  1. Bardzo lubię skanseny,niestety w pobliżu mojego miejsca zamieszkania nie ma żadnego,szkoda. Koza prawdziwa fotomodelka.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja również bardzo lubię skanseny.Można w nich przyjemnie spędzić czas.Zawsze znajdzie się w nich coś, z czym spotkamy się po raz pierwszy. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Ja też bardzo lubię takie klimatyczne miejsca. Chętnie obejrzę kolejne zdjęcia, których jestem bardzo ciekawa. Pozdrawiam milutko!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lenko! Zrobiłam ich sporo, więc będzie w czym wybierać. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Skanseny to powrót do przeszłości , dobrze , że istnieją :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u nas godzinkę drogi do Wdzydze Kiszewskie, bywamy od czasu do czasu... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam we Wdzydzach wiele lat temu, to duży i piękny skansen. Dobrze mieć taki w pobliżu, gości można zabrać w takie miejsce...na przykład do karczmy na placki- ruchanki. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. lubię skanseny:) byłam w skansenie nad pilicą i zarąbisty klimat:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, też tam byłam. Sympatyczna jest tam stacyjka w stylu retro, młyn i wszystkie te militaria. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Ciekawe miejsce i pięknie o nim opowiedziałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie popatrzeć na miejsca, które jeszcze nie tak dawno tętniły życiem, a dziś wydaje się jakby to była prehistoria. Tak szybko następują zmiany...
    Poczuć ten klimat - bezcenne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale klimatyczne miejsce, co do dziury to może chodzi o przewiew😀 wygląda na małą więc koty tam nie wejdą ale myszki tak😆. Ciekawa jestem odpowiedzi.
    Pozdrawiam cieplutko Izuniu😚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,że podjęłaś temat -dziury. A właśnie te dziury są dla kotów,żeby mogły wejść do spichlerza i wiatraka, gdzie najwięcej mysz.Te dziury nie są wcale małe. U mnie koty na pola przeciskają się przez niewielkie dziury pod siatką. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Nie znam Kujaw tym bardziej z zaciekawieniem przeczytałam post:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję! Ja mam je pod bokiem, od Ciebie to jednak kawał drogi. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne miejsce. Dziuplowisko mnie zaciekawiło bardzo.
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak je zobaczyłam na parkingu wiedziałam,że muszę to sfotografować.Niestety, każda dziupla nie jest mieszkaniem. W środku można by zamontować "windę". Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Lubię widoki, gdzie jest jezioro czy las. Od razu mnie to relaksuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zieleń ponoć dobrze robi naszym oczom i ogólnie natura relaksuje, a patrząc na wodę-uspokajamy się. Pozdrawiam

      Usuń
  13. Ależ ja uwielbiam takie klimaty :))) To takie nostalgiczne i budzi ciekawość przeszłości.
    Kózka urocza, faktycznie urodzona modelka :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Cieszę się, bo mam jeszcze sporo do pokazania. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń