wtorek, 14 sierpnia 2018

Włocławek - miasto kontrastów.

Dzień dobry! Dziś zabiorę Was do Włocławka.To jedno z najstarszych miast w Polsce.Historyczna stolica Kujaw. Około X wieku p.n.e istniała tu osada kultury łużyckiej. Natomiast otwarta osada wczesnośredniowieczna powstała w X wieku naszej ery.Nazwa miasta wywodzi się od męskiego imienia- Władysław i jego polskiej odmiany Włodzisław. Prawa miejskie otrzymał Włocławek w 1255 roku.
Na zdjęciu Stary Rynek i kościół Św. Jana Chrzciciela. Do Włocławka zawitaliśmy w późne niedzielne popołudnie wracając z uzdrowiska Wieniec- Zdrój ( jakieś 6 km od Włocławka) Dotychczas widziałam głównie tamę i obwodnicę,a jakoś nigdy nie miałam okazji oglądać Starówki. Jedna z moich ulubionych współczesnych pisarek -Irena Matuszkiewicz akcje wielu swoich powieści umieszcza właśnie we Włocławku.
Włocławek leży nad Wisłą i to moim zdaniem jest wielkim atutem tego miasta.
Ulica 3 Maja.
Kawiarnia na placu Wolności.
Niedawno oglądałam fotorelację pt." Najbrzydsze miasto w Polsce" i zdaniem autora tego reportażu tym miastem jest właśnie Włocławek. Fakt, w ciągu 2 godzinnego pobytu na włocławskiej Starówce widziałam wiele takich kamienic, jak ta na zdjęciu. Jednak jak dla mnie takie podejście, doszukiwanie się li tylko wad, jest nie do przyjęcia. Myślę,że Włocławek miał być może lepszy okres swojego rozwoju; w latach 1975- 1998 miasto było stolicą województwa włocławskiego. A słynna fabryka fajansu?! Choć jej już nie ma,ale w mojej rodzinie lubiliśmy szczególnie fajans pomalowany w niebiesko- granatowe wzory. I mimo upływu lat nadal go lubimy.Może będzie jeszcze okazja odwiedzić Włocławek i pokazać,że wcale nie taki on najbrzydszy...Tymczasem...
w jednym z zaułków ulicy 3 Maja znaleźliśmy taką oto klimatyczną kawiarnię.
Byłam pod wrażeniem!
Dziękuję za zaglądanie,czytanie i wszystkie komentarze!Pozdrawiam Was serdecznie i życzę dobrego świętowania.

16 komentarzy :

  1. Dziękuję za wspaniałą wycieczkę po mieście, w którym nigdy nie byłam. Bardzo malownicza opilca
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze to ujęłaś- malownicza. Szczególnie tereny nad Wisłą i place, które są najwidoczniej ulubionym miejscem mieszkańców Włocławka i nie tylko! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam we Włocławku i spacerowałam nad Wisłą , mnie osobiście widok zachwycił :)
    Ale pamiętam też brzydotę tych kamieniczek ... jakby się czas zatrzymał ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi Włocławek kojarzy się właśnie z fajansem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przemiany społeczno polityczne spowodowały upadek miasta. Zniknęła fabryka fajansu, celulozy, domów, fabryka farb Nobiles.
    Ja jeszcze pamiętam Włocławek jako miasto dobrobytu i dostatku.
    Gdy byłam kilka lat temu, miałam wrażenie, że pomyliłam miasta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy w nim nie byłam. Tereny nad Wisłą sa urocze.Szkoda,że jest tam tyle kamienic w takim stanie. Także posiadam fajansy z Włocławka.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam bardzo dawno we Włocławku , może kiedyś się tam ponownie wybiorę. Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe miasto, a zdjęcia piękne! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie byłam we Włocławku. Klimatyczną kawiarenkę znaleźliście. Buziaki ślę :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesamowicie klimatyczna kawiarenka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Byłam we Włocławku bardzo dawno i nie wiele pamiętam:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Kawiarenka rewelacyjna . We Włocławku byłam tylko raz i też mi się spodobał. Ma dużo nostalgicznych kamieniczek. A co do fajnasu, to u mnie w domu były z brązowymi kwiatuszkami. Nie wiem czy mama jeszcze je ma, ale jak będzie miała to wezmę sobie jeden na pamiątkę. Dziekuję za przypomnienie tego miejsca. Pozdrawiam An

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za wycieczkę po pięknym mieście, jakim jest Włocławek <3 Mam tam dalszą rodzinę ale nigdy nie miałam okazji tam zawędrować :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie byłam we Włocławku, ale na Twoich fotach nie wygląda źle. Lubię takie "przytulone" kamienice. Trochę odnowić i byłyby piękne.
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Włocławek odwiedziłem wiele razy, ładne miasteczko, położone w ciekawy miejscu :)

    OdpowiedzUsuń