poniedziałek, 25 czerwca 2018

Serduszko

Witajcie! Właśnie powstało szydełkowe serduszko i spieszę by się nim pochwalić.
Ma 10 cm wysokości. Wzór pochodzi z BURDY.
Pierwszy raz robiłam takie przestrzenne serducho i byłam zachwycona, gdy tworzyły się wypukłości(które potem wypełniła poduszeczka) a koronka okalająca sama fikuśnie tworzyła falbankę.
Szycie to nie moja specjalność i trochę się bałam jak mi pójdzie przy wykonaniu poduszeczki. Idealnie nie jest,ale w sumie tego nie widać. Poduszeczkę wypełniłam watą, na środku przyszyłam gotową, białą różyczkę. Zawieszka jest jasno różowa, bo nie miałam białej.Ale w sumie może być?
I jeszcze kilka zdjęć z ogrodu. Białe irysy w tym roku kwitły na potęgę.
Paproć sprzed suszy...Potem zaczęła żółknąć, teraz po deszczach znowu odżyje!
Lawenda lekarska dobrze przezimowała( siałam ją z nasion w ubiegłym roku) Cieszy oczy, tym bardziej,że przyciąga motyle.
Motyle które siedzą na kwiatach mają złożone skrzydełka, dopiero kiedy przenoszą się kwiatka na kwiatek, ukazują swoje piękno w całej pełni.
Bąk na kwiatku funkii.
Przez miesiąc delektowałam się tą powieścią, która jak to u Cabre przypomina dzieło muzyczne.Kilka pasjonujących motywów nieustannie przewijało się na stronach tej książki. Między innymi XVII wieczne skrzypce-Vial, które przechodziły z rąk do rąk, były w Auschwitz-Birkenau,by w rezultacie trafić do prywatnego kolekcjonera na skutek niezbyt czystej transakcji. Wiesław Uchański w wywiadzie do "Wysokich Obcasów"("Gabinet Osobliwości" WO Extra 6/2018) powiedział-" Są tacy kolekcjonerzy, którzy kiedy znajdą jakiś wyjątkowy przedmiot, muszą się wszystkim pochwalić, a są tacy, którzy trzymają przedmiot w sejfie i czasem tylko wyjmują, oglądają w samotności i mają poczucie misterium" Ojciec głównego bohatera - Feliks Ardevol należał do tej drugiej kategorii.Polecam i książkę, i wywiad w WO.
Dziękuję za komentarze pod poprzednim postem. Postaram się częściej zaglądać na Wasze blogi. Dobrego tygodnia Wam życzę!

26 komentarzy :

  1. Śliczne serduszko,robiłam takie,wzór rzeczywiscie fajnie się układa :)
    Nie wiedziałam że z wysianych ziarenek wyrośnie tak piękna lawenda -:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jestem bardzo zadowolona,że wszystko krok po kroku zostało w Burdzie wyjaśnione. I cieszę się,że sięgnęłam po ten wzór. Sadzonki lawendy są drogie,a nasiona- groszowa sprawa.Pozdrawiam Cię, Marylko serdecznie.

      Usuń
  2. Serduszko jest rewelacyjne!!!Piękne zdjęcia kwiatków:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo piękne serduszko, takie delikatne, fantastyczne. :) Zdjęcia kwiatów urocze, zawsze cieszą oczy. Pozdrawiam serdecznie, miłego tygodnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Serduszko mnie zachwyciło - śliczne :))
    Ale wysyp kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kwieciście tu :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Serduszko jest bardzo słodkie. Idealne by było dla młodych na obrączki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Iwo! Chyba byłoby trochę za małe na obrączki. W tym samym numerze jest ciut większe i może tamto byłoby dobre. Jak będę miała wenę, kiedyś zrobię to drugie,ale kompletu nie będzie, bo to ze zdjęcia podarowałam w prezencie.

      Usuń
  7. Serduszko jest urocze, a kwiatki zachwycające. Na mojej lawendzie przesiadują, tylko białe motyle.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Nino! Tych białych jest i u mnie więcej! Pozdrawiam

      Usuń
  8. Mam wielki sentyment do takich serduszek! Jest urocze.
    Pozdrawiam Cię gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Arcadio! Pozdrawiam Cię równie gorąco.

      Usuń
  9. Serduszko jest prześliczne, sam romantyzm :D
    Rozpływam się w zachwytach nad Twoim ogrodem...ależ kępa irysów... ogromna, niesamowicie ukwiecona... piękna <3
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agness! Tych irysów z roku na rok jest coraz więcej.( w zasadzie powinnam dać im już więcej przestrzeni) Ale nie będę narzekać na to obfite kwitnienie, jestem nim zachwycona.Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Piękne serduszki Ci wyszło. Niepotrzebnie się obawiałaś, bo nie widać żadnych niedoskonałości :)
    Kwiaty piękne!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  11. Serduszko śliczne, ale ja tutaj "połasuchować" przyszłam. Bardzo mi tego brakowało. Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu! Tak, też myślę,że przydałby się post kulinarny...Będę miała to na uwadze!Ach lato, moje "cukiereczki" to teraz świeży bober( uwielbiam) a na deser wiśnie. Buziaczki!

      Usuń
  12. Super♡. Ola:).

    OdpowiedzUsuń
  13. Serduszko cudowne:) Kwiaty piękne, widać, że je kochasz całym sercem:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Izo serduszka cudnie wygląda, delikatnie.
    Och lawenada w tym roku jakoś u mnie słabo z kwitnieniem,za to liści ma co niemiara ��Kwiaty zawsze cieszą oczy.
    Co do ksiąźki dziękuję za zachęcenie do czytania jej. Właśnie skończyłam Tatuażystę z Auschwitz też polecam.
    Serdeczności zostawiam ��

    OdpowiedzUsuń
  15. Robiłam kiedyś takie serducho ,ale Twoje wyszło dużo ładniej,a ja skonczyłam na tym jednym nieudanym.Kwiaty u Ciebie pięknie kwitną, nie widziałam jeszcze białych irysów.Są piękne.

    OdpowiedzUsuń