niedziela, 11 marca 2018

Toruńskie impresje cz.1

Witajcie,powiał ciepły wiaterek i człek nabrał ochoty na spacerek. I to spacerek nie byle jaki, bo po toruńskiej starówce. Gwoli przypomnienia: Toruń jedno z najstarszych miast w Polsce. Prawa miejskie uzyskał w 1233 roku. Przed 1280 rokiem Toruń stał się członkiem Hanzy( związek miast handlowych Europy północnej z czasów średniowiecza i początku ery nowożytnej)Patronem Torunia jest św. Jan Chrzciciel, stąd święto miasta obchodzone jest 24 czerwca.
Toruńska starówka - zachwyca.Gotyckie budowle nadają styl, kamieniczki z mnóstwem fantastycznych detali przyciągają wzrok. Miasto żyje. Przewodnicy dwoją się i troją oprowadzając liczne grupy zorganizowane, turyści indywidualni mówią wszystkimi możliwymi językami.Puby, restauracje, kawiarnie - wypełnione po brzegi.Żeby poczuć atmosferę tego miasta, trzeba pospacerować uliczkami, powłóczyć się, mieć oczy i uszy otwarte, podążać za swoją ciekawością....
Zwrócić uwagę na latarnie, które zdobią starówkę...
Liczne toruńskie murale...
Różne figurki umieszczone tu i tam w najmniej spodziewanych miejscach. Tu giermek lub paź w oknie na dziedzińcu ratusza miejskiego.
A oto i spichlerz,a raczej jego zewnętrzne odtworzenie widziane od strony Wisły.
Przechodząc lepiej nie patrzeć w górę, a nóż te worki spadną nam na głowę?
Iwonka najbardziej lubiła posty takie jak ten...Mija dokładnie pięć miesięcy kiedy odeszła...Są ludzie, którzy pomimo różnych okoliczności pozostaną w naszych sercach na zawsze, Ona była dla mnie taką osobą. To tyle. Dziękuję Wam,że tu zaglądacie, czytacie, komentujecie. Do tematu jeszcze wrócę. Tymczasem życzę Wam dobrego tygodnia

7 komentarzy :

  1. Zdjęcia piękne . Dawno w Toruniu nie byłam.
    Muszę Ci się pochwalić, że pęczak to rewelacja. Myślałam, że jak kasza zapomniana przez ludzi, to dlatego,że jest niesmaczna .
    Chyba gdzieś blisko siebie mieszkamy.
    Pozdrawiam Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ja bardzo lubię pęczak i teraz chętnie go gotuję.Jest doskonały do sałatek. Jeśli znajdę dobry przepis- przetestuję go i zamieszczę. Zaciekawiłaś mnie tą ostatnią informacją...Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Doskonale przedstawiłaś obraz starówki Torunia. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. W Toruniu byłam wieki temu, dziękuję za piękne zdjęcia. z forum jest wspaniały.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. W Toruniu byłam wieki temu i z ciekawością przeczytałam Twój post:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tez należę do tych co dawno w Toruniu nie byłam.Piekne zdjęcia. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń