piątek, 7 czerwca 2013

Trochę się pochwalę.

Chrystus Pantokrator z XII wieku. Wczoraj miałam średni dzień. Przyjechała wycieczka dzieci z III klas szkoły podstawowej. Kierowniczka tej wycieczki powiedziała, że umówiła się z księdzem i tylko chcą księdza do oprowadzania...A ksiądz w terenie. A ona się uparła...Przy takim nastawieniu ręce mi opadły. Czekali pół godziny. Ksiądz wpadł do kościoła jak chmura gradowa...niezadowolony. Ogólnie to równy facet. Zdecydowany, otwarty i dobrze się dogadujemy, złego słowa nie mogę powiedzieć. Męczył mnie ten problem i dziś rano postanowiłam go wyjaśnić. Powiedziałam ,że nauczycielki wykreowały go na idola i żadne zastępstwo nie mogło dobrze wypaść. Ledwo zaczęłam opowiadać, a słyszałam -"Kiedy przyjdzie ksiądz?" A dziś miałam kilka grup i osób indywidualnych, i poszło dobrze. Pani Wiesia - przewodniczka z Łodzi- powiedziała do mnie- "Kobieto, ty wchodź w to , bo masz dar- słuchają Cię...Daj swój telefon. Teraz będę dzwonić do Ciebie." I powiedziała dużo innych ciepłych słów, które były balsamem dla mojej zbolałej duszy...A te starsze osoby -emerytowani nauczyciele - cudowna grupa. Tak miło było być wśród nich...ale czas gonił i już w progu stała następna grupa. Dzieci z 3 klas. Chciały wejść do świątyni, ale tylko na krótko, bo już wracali do domu. Nie mogłam się nadziwić jakie grzeczne dzieciaki. Pani stwierdziła-"Gdybym wiedziała, że ktoś tak dzieci zainteresuje, wcześniej byśmy tu przyjechali..." A jak dowiedziała się, że dopiero od 3 dni oprowadzam po kolegiacie stwierdziła- "To chyba dlatego to jest tak interesująco podane" w domyśle- potem dopadnie panią rutyna. Oby nie...Codziennie coś czytam i "grzebię" w necie. Ciekawe kiedy spasuję, żeby odpocząć ?! Po miesiącach "leżenia do góry brzuchem" znowu jestem zaangażowana. Lubię to. Oby tylko innym to nie przeszkadzało...Wyszedł mi post jak dzisiejsza spowiedź. Dziś uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa. Zasiedziałam się w kościele. Ale trzeba było podziękować...Pozdrawiam wszystkich odwiedzający i komentujących.

4 komentarze :

  1. w absydzie zachodniej jest malowidło Jezusa tronującego

    OdpowiedzUsuń
  2. Ola ja mówiłam - w majestacie. Teraz będę mówić zamiennie. Dzięki za dodatkowe informacje.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Chwalić i doceniać się trzeba zawsze :) Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w oprowadzaniu kolejnych wycieczek. Myślę,że masz prawdziwy dar , bo czyta się Ciebie z prawdziwą przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Ino za ciepłe słowa.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń