niedziela, 26 maja 2013

Kwitnąca łąka i krzepiące słowa Jana Kochanowskiego.

Wreszcie zakwitła! Firletka poszarpana. W dzieciństwie mówiliśmy na nią zapałka, bo taki kolor miały" łepki "zapałek. W tym roku może przez nadmiar wody łodygi bardziej wybujały w górę. Tu na zdjęciu z Perrem. Tutaj moja ulubiona koniczyna- łąkowa. Lubię ten odcień różu! A to fragment ściany z Czarnolasu z wierszem Jana Kochanowskiego:" Panie, to moja praca, a zdarzenie Twoje: Raczysz błogosławieństwo dać do końca swoje! Inszy niechaj pałace marmurowe mają. I szczerym złotogłowem ściany obijają. Ja, Panie niechaj mieszkam w tym gnieździe ojczystym. A ty mię zdrowiem opatrz i sumieniem czystym, Pożywieniem ućciwym, ludzką życzliwością, Obyczajami znośnymi, nieprzykrą starością" Piękne i pobożne życzenie, i ciągle aktualne...Pozdrawiam wszystkich odwiedzających mój blog, dziękuję za pozostawione komentarze. Dobrej niedzieli!

1 komentarz :

  1. Piękne łąkowe roślinki! Kiedyś firletkę , goździk i margerytkę łąkową widywałam niemal na każdej dzikiej łące, dziś to niezmierna rzadkość! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń