środa, 6 marca 2013

Sałatka rybna

Sałatka śledziowa, wrstwowa.Składniki 250 g solonych płatów śledziowych, 300g majonezu, 200g jodurtu naturalnego, 3 średnie ziemniaki,3 marchewki, 3 jajka, 1-2 cebule, natka pietruszki, przyprawy: sól, pieprz.WykonanieZiemniaki i marchweki umyć, ugotować w mundurkach.2.Jajka ugotować na twardo.3.Sledzie odmoczyć, pokroić w grubą kostkę.4.Do wysokiego naczynia zetrzeć na tarce o grubych oczkach ziemniaki.Ułożyć śledzie i warstwę drobno pokrojonej cebuli.5.Majonez wymieszać z jogurtem i doprawić pieprzem.6.Na cebuli rozłożyć połowę majonezu, warstwę startej marchewki i pokrojonego w kostkę jajka.Posolić, polać pozostalym majonezem.7 Natkę drobno posiekać, posypać salatkę. To wzbogacona o śledzie sałatka tradycyjna,dlatego jest taka dobra.Ledwo wyjęłam ją z lodówki,a już jej nie ma.Zdjęcia robiłam w pośpiechu i...szkło wyjęte z lodówki nie wygląda dobrze.Trudno.Nauczka.Pozdrawiam wszystkich i życzę udanego dnia.Ja mam dziś pogrzeb znajomego( dosłownie zwaliło mnie z nóg, gdy dowiedzialam się,że nie żyje) i zakończenie rekolekcji.A jutro jedziemy pilnować Kalinę, bo Justyna cały dzień na uczelni, więc jutro posta raczej nie napiszę.

8 komentarzy :

  1. JAK TO NIE NAPISZĘ ZAWSZE RANO ZAGLĄDAM NA BLOGA I ZASTANAWIAM SIE CO NOWEGO DZISIAJ .JAK MOŻNA TAK TRAKTOWAĆ SWOICH WIERNYCH FANÓW KALINA SPAĆ ALBO DZIADKA W TYM CZASIE ZAANGAŻOWAĆ A BABCIA COŚ TAM NAPISZE CIEKAWEGO, SMACZNEGO ITP. MIELIŚCIE WPAŚC DO NAS NADAL CZEKAMY POZDRAWIAM IWONA
    Z PRZEPISU SKORZYSTAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadniemy Iwonka, wpadniemy.Może Justyna z Kaliną z nami wrócą na wekeend, to już na pewno wpadniemy.Iwonka, Michał ma brata?Pozdrawiam

      Usuń
  2. tak ma młodszego

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis pysznie sie zapowiada,właśnie "chodziły" za mną śledzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety ja nigdy jeszcze nie robiłam takiej sałatki rybnej, ale jako wielka zwolenniczka ryb myślę, że na pewno spróbuję. Całkiem niedawno odkryłam fajne przepisy na dania rybne w https://mowisalmon.pl/przepisy/ gdzie jak widzę to łsosś odgrywa głowną rolę.

    OdpowiedzUsuń