niedziela, 3 marca 2013

Placek serowo- ziemniaczany.Przepis

Gotowe ciasto francuzkie.Kostka białego sera(250g)pół opakowania bryndzy(60g)pół kg ugotowanych ziemniaków, 5 jajek, trochę zieleniny-siekana natka pietruszki lub koperek,2 czybate łyżki masła roślinnego,5 łyżek mleka, pieprz, sól, gałka muszkatałowa.WykonanieCiastem francuzkim wykładamy małą trotownicę.Mielimy ziemniaki, ser i bryndzę.Dodajemy do sera i ziemniaków 4 jajka, miksujemy.Gotujemy mleko i rozpuszczamy w nim masło roślinne,studzimy i dodajemy do masy puree.Dodajemy zieleninę, doprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatałową.Wszystko dokładnie mieszamy.Ciasto francuzkie nakłuwamy i wykładamy na nie masę serowo-ziemniaczaną.Wierzch należy posmarować roztrzepanym żółtkiem za pomocą pędzla.Ciasto pieczemy w piekarniku- uprzednio rozgrznym do temperatury 180 stopni-przez około 50 minut.Podawać ze świeżą sałatą.Smacznego! W orginalnym przepisie zamiast sera i bryndzy jest tylko bryndza-200g.Nie wiem jak u Was,ale u nas kupić bryndzę jest bardzo trudno.Trafiłam w jednym markecie na bryndzę sudecką.Pudełeczko o wadze netto 120g.Zaraz mnie oświeciło i pomyślałam,że upiekę właśnie ten placek.Wybrałam się do tegoż marketu, szukam na półkach, nie ma.Pytam krzątającą się w pobliżu kobietkę- gdzie jest bryndza.A ona-" Nie ma, przeterminowała się i sama ja wczoraj wyniosłam na zaplecze."W innych marketach nie było.Wykorzystałam, więc to co mi co mi zostało z poprzednich zakupów, czyli niewiele.Żeby się nie denerwować nie sprawdzałam już terminu przydatności do spożycia.Zjadłam- żyję, dobrana nasza. Rekolekcje w tym roku prowadzi ojciec Bogusław od Bernardynów.Don Camillo zaoszczędzi na noclegu i poczęstunku.Ojciec Bogusław pojedzie do siebie, ma blisko,to tylko 2 km.Rzut kamieniem.Znaleźliśmy film "Don Camillo pralatem" z Fernandelem z 1965 roku.Chyba obejrzymy , bo się nieźle zapowiada.Nasz Don Camillo dziś zażartował,że skoro nie ma papieża, to mogliby obwołać jego.To tyle.Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego wieczoru.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz