niedziela, 13 stycznia 2013

Wielka Orkiestra świątecznej Pomocy i przepis na ciasto jogurtowe

Wczoraj upiekłam ciasto jogurtowe według przepisu Marioli.Ciasto jest łatwe w wykonaniu a bardzo smaczne, nie jest tak suche jak inne ciasta ucierane. Przepis na ciasto jogurtowe. Skladniki 2 i 1/2 szklanki mąki, 1 i 1/2 szklanki cukru,3/4 szklanki jogurtu naturalnego, 3/4 szklanki oleju, 4 jajka, 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia, cukier waniliowy. Utrzeć całe jaja z cukrm , dodać olej, jogurt, mąkę z proszkiem do pieczenia.Wszystko dokładnie połączyć i wlać do formy. Piec około 45 minut w temperaturze 180 stopni. Dużo myślałam jeszcze o wizycie Don Camilla.Co by nie powiedzieć ten człowiek i tak ma pod górkę. Księdzem, którego wszyscy tu wspominają jest nieżyjący już ksiądz Frykowski, który w tej parafii był proboszczem przez 20 kilka lat.Przeżył on obóz koncentracyjny czyli kaźnię, której nawet moje pokolenie wyobrazić sobie nie zdoła.Nie znałam i nigdy chyba nie widziałam księdza Frykowskiego, ale dla ludzi, którzy tu mieszkają jest On niekwestionowanym świetym. Wspominają jego wielkie zrozumienie natury ludzkiej, ze wszystkimi słabościami, dobroć i bezinteresowną chęć niesienia pomocy, czas i otwartość dla ludzkich potrzeb. Często zazdrościmy innym,ale w każdym z nas drzemią talenty, które należy odkryć, czasem odkurzyć, by służyły nam i innym ludziom. Pozdrawiam .Pamietajcie,że dziś gra Wielka Orkiestra świątecznej Pomocy, rzućmy trochę grosza, bo warto!

5 komentarzy :

  1. Witaj! Przepis na ciasto sobie zanotowałam, bo mój mąż uwielbia tego rodzaju ciasta i wszelakie babki.Masz rację, że w każdym z nas drzemią pokłady dobra, które trzeba tylko chcieć uruchomić!, ale prawda też, że zaraz znajdą się tacy, którzy tę dobroć postarają się niszczyć. Znam kilka takich przykładów i podziwiam ludzi, którzy dobro czynią wbrew wszystkiemu złemu, które ich spotyka.

    OdpowiedzUsuń
  2. hej:). Przepis na ciacho skopiowałam sobie i wypróbuję:)
    jak się położy jabłka na iwrzchu, to też piecze się w tej samej temperaturze i tyle samo czasu?
    Wiesz ,że ja jestem "tumanek" w kuchni;)
    ola

    OdpowiedzUsuń
  3. miało być "na wierzchu":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola, tak samo.Ja trochę przypiekłam, bo dałam 200 stopni.Ale to ciasto jest naprawdę proste w zrobieniu i trzeba się bardzo starać,żeby coś zepsuć.

      Usuń
  4. Witam myślę, że upiekę i to już niebawem ponieważ nasza przyszła mama ma różne zachciewajki a to ciasto wygląda super i myślę, że tak samo będzie smakować :) pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń